سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش در مدت بیست ماه گذشته گفت: دکتر فانی به جای استیضاح باید مورد تشویق و تقدیر قرار گیرد.
کد خبر: ۱۲۳۴۵
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش در مدت بیست ماه گذشته گفت: دکتر فانی به جای استیضاح باید مورد تشویق و تقدیر قرار گیرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا، اسحاق جهانگیری در کنگره ملی پانزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری که در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، با اشاره به تقارن برگزاری این همایش با حماسه 24 خردادماه 92 اظهارکرد: در تاریخ 36 ساله جمهوری اسلامی ایران، همواره مردم هنگامی که کشور دارای بحران های مختلف، مشکلات روز افزون به دلیل تحریم‌های ظالمانه و سوء‌مدیریت‌ها بوده است با برگزاری یک حماسه و به لطف عنایات الهی نقش آفرینی کرده و برگ جدیدی از تعاملات را در سطح بین‌المللی نشان داده و دولت‌ها به مدد حمایت مردم توانستند بر مشکلات فایق آیند.

\n\n

وی افزود: دولت تدبیر و امید پس از پیروزی در انتخابات با دو راهبرد بازگشت به قانون و تقویت حفظ دولت‌مداری در ملت برنامه‌های خود را اجرایی کرد و توانست با وجود کاهش درآمدهای ارزی از فروش نفت و استفاده از نظرات کارشناسان در تصمیم‌گیری‌های علمی بسیاری از مشکلات را مرتفع کند ولی مدعی حلّ همه مشکلات نیست.

\n\n

جهانگیری با بیان این که زیربنای ساخت فرهنگ یک کشور در اختیار آموزش و پرورش است ادامه داد: پایه و اساس آینده هر کشور توسط آموزش و پرورش ترسیم می شود و دولت با اعتقاد به این نقش در آموزش و پرورش از وجود وزیری فهیم، توانمند و کارشناس مانند دکتر فانی بهره گرفته است.

\n\n

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون اول رئیس جمهور با بیان این که در 20 ماهه گذشته کارهای بزرگی در آموزش و پرورش انجام شده است خاطرنشان کرد: در جلسات مختلف هیئت دولت تمام اعضاء اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش را تحسین می کنند.

\n\n

وی با بیان این که در دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید و به رغم کسری بودجه های مزمن، اعتبارات آموزش و پرورش بیش از مقدار مصوب تخصیص یافته است، تصریح کرد: دکتر فانی به جای استیضاح باید مورد تشویق و تقدیر نمایندگان مجلس قرار گیرد.

\n\n

جهانگیری ادامه داد: در سال 92 و در زمان شروع به کار دولت بودجه کل دولت از 210 هزار به 150 هزارمیلیارد تومان کاهش یافت اما بودجه آموزش و پرورش در همین سال 2000 میلیارد افزایش پیدا کرد و به همین نسبت در سال های 93 و 94 نیز با پیگیری دکتر فانی آموزش و پرورش همواره بیشتر از مقدار مصوب بودجه دریافت کرده است.

\n\n

وی ادامه داد: در سال 94 دولت خارج از بودجه اختصاصی آموزش و پرورش مبلغ 1350 میلیارد تومان و در سال (95) 3500 میلیارد تومان را برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اختصاص داده است و این نشان از توجه این دولت به امر آموزش وپرورش بوده است.

\n\n

معاون اول رئیس جمهور موضوع آب را مسئله اصلی ایران خواند و تأکید کرد: کمبود منابع آب آثار ناگواری را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش قابل توجه کشور ایجاد کرد که دولت هم در بخش مدیریت منابع و هم در بخش مدیریت مصرف آب جهت مصارف آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی برنامه‌های مشخص و مدونی را در نظر گرفت.

\n\n

جهانگیری اضافه کرد: تأمین آب شرب نیاز به ایجاد زیرساخت های سازه های انتقال، تصفیه و شرایط بهداشتی در کیفیت آب دارد که صنایع مورد نیاز آن به دلیل تحریم ها کار را برای دولت با مشکل مواجه کرده است.

\n\n

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با وجود این مشکلات، دولت با حمایت مردم توانسته‌ این مشکلات را به خوبی مدیریت کند.

\n\n

جهانگیری با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه کنگره ملی پرسش مهر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آثار ارسالی می تواند به عنوان یک سرمایه ملی راهگشای مشکلات پیش روی دولت قرار گیرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر