شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۴۸۹
دوشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

فکرشهر: مدیر ادبیات اداره کل نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر  گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ عنوان کتاب و پنج نمایشنامه با موضوع دفاع مقدس در این استان تالیف و منتشر شد.

به گزارش فکرشهر، زهرا شاعری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، اعلام کرد: از این شمار ۲۰ عنوان کتابچه مادرانه شهدا نوشته فرزانه دهقانی است که سوم خرداد ماه رونمایی شد و بتازگی صوتی نیز شده و امروز در استانداری بوشهر رونمایی می‌شود.

وی افزود: این نوشته‌ها که در گفت‌وگو با مادران، همسران، دختران و خواهران شهدا تالیف شده، با هدف در دسترس بودن و مطالعه عمومی در قطع پالتویی و ۴۰ تا ۶۰ صفحه منتشر شده است.

شاعری ادامه داد: در سه ماهه دوم امسال نیز علاوه بر صوتی کردن کتابچه‌های مادرانه شهدا، ۲۲ عنوان کتاب دفاع مقدس تالیف روانه بازار شده است.

مدیر ادبیات اداره کل نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر  اظهار کرد: در نگارش آثار دفاع مقدس تلاش می‌کنیم از نوقلمان استفاده شود تا ایجاد انگیزه برای قلم زدن در این عرصه را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این مسیر شاهد تولد نویسنده‌های فعال و توانمندی در حوزه دفاع مقدس خواهیم بود، اضافه کرد: در این صورت جوانان برای جوانان می‌نویسند و پذیرش بهتری پیدا خواهد کرد.

شاعری گفت: در راستای بهبود کیفی این آثار سالانه کارگاه نویسندگی دفاع مقدس به صورت سراسری و ویدئوکنفرانسی با حضور استادان مجرب این حوزه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: نویسندگان بومی این استان در سال گذشته ۶۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس منتشر کردند و ۱۵ کتاب نیز با این موضوع صوتی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر