پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۵۱۸
دوشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه برای پرداخت به واحدهای اقتصادی این استان مصوب شده که تاکنون یکهزار میلیارد تومان به این بنگاه‌ها تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی باستین روز دوشنبه همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در آیین تجلیل از ایثارگران اقتصادی استان بوشهر در باره تسهیلات تبصره ۱۶ افزود: همچنین درنیمه نخست امسال ۳۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه به واحدهای صنفی این استان پرداخت شده است که با تفاهم‌نامه‌های منعقد شده ابن میزان به بیش از سه هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

وی ادامه داد: این تسهیلات با سود چهار درصد و پرداخت پنج ساله به بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری پرداخت می‌شود.

باستین با اشاره به ادامه دفاع مقدس در همه عرصه‌های جامعه بویژه درعرصه اقتصادی اظهار کرد: فعالان اقتصادی اکنون رزمندگان این جبهه نبرد به شمار می روند و از همه جهات مورد حمایت و پیشتیبانی قرار دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد و تصریح کرد: این قانون به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و تخطی از آن پیگیرد قانونی دارد.

باستین افزود: استان بوشهر در بخش اقتصاد دریا محور، معدن، کشاورزی، نخیلات، پرورش آبزیان و صنایع مختلف پایین دستی از ظرفیت‌های مهم برخوردار است  و براساس سیاست‌ها و رویکرد استان سرمایه‌گذاران مورد حمایت و پشتیبانی ویژه قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نیروگاه انرژی برق خورشیدی خانگی در استان بوشهر راه اندازی می‌شود و هدف از اجرای این طرح حمایت از مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی و ایثارگران در نقاط مختلف روستایی این استان است.

وی راه‌اندازی شهرک شیلاتی و توسعه پرورش آبزیان را از دیگر طرح‌ها دانست و افزود: امسال تحول مهمی در حوزه سرمایه‌گذاری در عرصه تولید، اشتغال و اقتصاد در استان ایجاد می‌شود.

وی زیرساخت استقلال سیاسی یک کشور را استقلال اقتصادی دانست و بیان کرد: فعالان این حوزه با مجاهدت و برنامه محور هستند و مورد حمایت قرار دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در سال جاری تاکنون ۶۵ درصد از ۱۶۰ مصوبه جلسه ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان بوشهر  اجرایی شده است.

وی راه‌اندازی شهرک شیلاتی و توسعه پرورش آبزیان را از دیگر طرح‌ها دانست و افزود: امسال تحولی مهم در حوزه سرمایه‌گذاری در عرصه تولید، اشتغال و اقتصاد در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

باستین افزود: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در همه ابعاد نماد عزت، ایثار و شهادت هستند و رشادت آنان در همه تاریخ ماندگار است.

بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان به دولت اجازه داده می‌شود ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابالتفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به شکل تسهیلات بانکی برای حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر