چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۵۳۳
دوشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دشمنان انقلاب از ابتدا تا کنون به دنبال تهاجم و اقدام علیه نظام اسلامی هستند و اینکه از اتفاقی خاص سوژه‌سازی می‌کنند نشان دهنده ضعیف شدن آنها است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت‌الله صفایی بوشهری روز دوشنبه در نشست با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر بیان کرد:  وظیفه امروز ما خنثی سازی این توطئه‌ها با بصیرت سیاسی است و پیشکسوتان جنگ و جامعه شاهد و ایثارگر در این مسیر در خط مقدم قرار دارند.

صفایی بوشهری افزود: هر چه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، دشمنی‌ها با آن نیز با بهره‌گیری از اعتبارات و تکنولوژی تهاجم رسانه‌ای بیشتر می‌شود، ایران جامعه‌ای جوان دارد و با توجه به اینکه تحریب بسیار آسانتر از تصحیح است، هر چه به جلو می‌رویم نیاز به حمایت از انقلاب و افشا و نقش بر آب کردن نقشه‌های دشمن بیشتر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اغتشاشگران به دنبال پنبه کردن هر آن چیزی هستند که شهدا و ایثارگران رشته‌اند، پیشنهاد کرد: باید حلقه‌های متشکل از افراد با بصیرت سیاسی تشکیل شود و جامعه شاهد و ایثارگران آموزش ببینند تا خود معلم و پاسدار مکتب شهدا باشند.

صفایی بوشهری گفت: دشمن با استفاده از بی تجربگی جوانان به طور ویژه روی این نسل کار می‌کند و باید بر آگاه سازی و بصیرت افزایی این گروه‌های سنی تمرکز کرد.

وی عنوان کرد: سرمایه نظام منابع انسانی آن است و باید برنامه‌ریزی فرهنگی به گونه ای باشد که فرایند و نتیجه آن حفظ هویت ملی و دینی، ولایت مداری و حفظ ارزش‌های انقلاب باشد و بهترین وسیله در این مسیر بهره گرفتن از قرآن و مکتب اهل بیت است.

جامعه شاهد و ایثارگری استان بوشهر به سمت مهارت آموزی  و کارآفرینی هدایت شود

صفایی بوشهری با اشاره به فرآیند چابک‌سازی دولت، گفت: در اشتغال جامعه ارزشمند شاهد و ایثارگر باید ذهن مسئولان متولی از استخدام این عزیزان در دستگاه‌های دولتی به سمت مهارت آموزی و کارآفرینی هدایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: هر چند این جامعه باید از سهمیه استخدام در این بخش و آموزش و اشتغال در قالب تفاهم نامه منعقد شده میان نیروگاه اتمی و وزارت نفت و اداره کل فنی و حرفه‌ای استفاده کنند، اما افرادی که در این ردیف‌ها قرار نمی‌گیرند باید به سمت مهارت آموزی و کارآفرینی سوق داده شوند.

وی ادامه داد: برای آن دسته از افراد تحصیل‌کرده‌ای که در رشته تحصیلی آنها امکان اشتغال در استان بوشهر وجود ندارد، باید کارآفرینی شود.

صفایی بوشهری گفت: در این راستا با استفاده از ظرفیت‌های استان بوشهر مانند پرورش میگو، تعاونی‌های کوچک تشکیل شود و گروه‌های تحصیل‌ کرده در تفاهمی با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، آموزش‌های لازم را دریافت کنند و برای موفقیت به آنها مشاوره داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به آغاز به کار منطقه آزاد اقتصادی استان بوشهر از روزهای آینده، بیان کرد: کارگروه اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان از هم اکنون طرح‌های اقتصادی در قالب شرکت و تعاونی‌های بزرگ اقتصادی برای بکارگیری  جوانان جامعه شاهد و ایثارگر ارائه کند و این مساله در جلسه با رئیس منطقه آزاد بوشهر نیز پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: باید یک بازارچه شاهد یا ایثارگر در بوشهر ایجاد شود که ضمن اشتغال آفرینی برای حدود ۴۰ نفر تولیدات این جامعه را به فروش برساند.

صفایی بوشهری ادامه داد: برای دختران جامعه شاهد و ایثارگر نیز باید با مهارت آموزی حرفه‌ای کارآفرینی در درون منزل انجام شود.

تعاونی مسکن شاهد و ایثارگر تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در حوزه مسکن خانواده‌های نیازمند به زمین، بهسازی، بازسازی، تعویض و تعمیر شناسایی شوند و طرح‌های متعددی برای حمایت از آنها وجود دارد.

صفایی بوشهری افزود: لازم نیست مسکن ساخته و به این افراد تحویل شود بلکه می‌توان با اعطای زمین و تسهیلات، ساخت را به خود آنها واگذار کرد.

وی پیشنهاد کرد: می توان با تشکیل یک تعاونی مسکن از تحصیل‌کرده های دانشگاهی جامعه شاهد و ایثارگران استان بوشهر، با همراهی  و کمک  بنیاد شهید و وزارت راه و شهرسازی برای این افراد در بخش مسکن سازی اشتغال‌زایی کرد و در پایان تحویل مسکن‌های احداث شده این قشر در اولویت قرار گیرند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: در این راستا باید کارگروهی که همه منفذها و فرآیند را بشناسد، مدیریت لازم را داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر