پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۵۹۸
سه‌شنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰

فکرشهر: دبیرکل سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) در پیامی با تاکید بر اینکه دوران باج‌خواهی هسته‌ای باید پایان یابد، گفت: هرگونه استفاده از سلاح هسته‌ای، وقوع یک نبرد آخرالزمانی بشری را تحریک می‌کند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با انتشار پیامی در توییتر گفت: دوران باج‌خواهی هسته‌ای باید پایان یابد.‌ این ایده که هر کشوری می‌تواند وارد جنگ هسته‌ای شود و پیروز از آن بیرون آید، مغشوش و درهم و برهم است... هرگونه استفاده از سلاح هسته‌ای، وقوع یک نبرد آخرالزمانی بشری را تحریک می‌کند. باید عقب‌گرد کنیم.

گوترش پیش از آن هم در پیام دیگری گفت: سلاح‌های هسته‌ای مخرب‌ترین قدرتی هستند که تاکنون ساخته شده‌اند. آنها هیچگونه امنیتی ارائه نمی‌دهند؛ فقط قتل‌عام و هرج و مرج به همراه دارند. حذف آنها بزرگترین هدیه‌ای است که می‌توانیم به نسل‌های آینده بدهیم.

دبیرکل سازمان ملل در همین رابطه نوشت: خلع سلاح هسته‌ای یک رویای آرمان‌شهری نیست. من از همه کشورها می‌خواهم که تنش‌ها را کاهش دهند، خطر را کاهش دهند و اجماع جدیدی در مورد خنثی کردن تهدید هسته‌ای برای همیشه ایجاد کنند. از بین بردن این ابزارهای مرگ، ممکن و ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر