جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۶۰۰
سه‌شنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸

فکرشهر: یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان بوشهر گفت: پرچم جمهوری اسلامی، خاک وطن، انقلاب اسلامی، قرآن، دین و رهبری همواره از خطوط قرمز ملت ایران هستند و دشمن باید بداند که این ملت براحتی از این ارزش‌ها عبور نمی‌کند.

به گزارش فکرشهر، اسماعیل ماهینی یکی از رزمندگان بوشهری و از شاگردان شهید چمران در ستاد جنگ‌های نامنظم روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دشمن باید بداند ملت ایران برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی خون‌ها و جان‌های زیادی تقدیم کرده است و دشمن با ایجاد برخی مشکلات اقتصادی، تنگناها، تحریم‌ها، توطئه‌ها و اغتشاش‌ها برای ضربه زدن به انقلاب راه به جایی نخواهد برد.

وی که در سن ۲۸ سالگی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد اظهار کرد: در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی که تاب به ثمر نشستن این انقلاب را نداشت بر آن شد تا با استفاده از توان قدرت‌های شرق و غرب و کشورهای مرتجع منطقه در قالب جنگی سخت تمام دنیا را  ر مقابل ایران اسلامی قرار دهد در آن زمان بود که به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی تمام دلسوزان نظام، اسلام و آرمان‌های انقلاب پای در عرصه نبرد و دفاع از وطن گذاشتند.

پیروی از ولی فقیه و توکل برخدا زمینه ساز پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس

 گروهی از رزمندگان داوطلب پس از جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹، به گِرد شهید چمران جمع شدند و او با تربیت و سازماندهی آنان، ستاد جنگ‌‏های نامنظم را در اهواز تشکیل داد و این گروه کم‏ کم منسجم شد و خدمات زیادی انجام داد.

این رزمنده جنگ‌های نامنظم ادامه می‌دهد: در مقابل ابزار نظامی پیچیده و بی‌شمار دشمن این توکل بر خدا و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و پیروی از امام زمان خویش بود که باعث شد ملت ایران پیروز میدان باشند. 

ماهینی در باره حضور خود در جنگ‌های نامنظم گفت: با توجه به حضور موثر رزمندگان بوشهری در جنگ‌های نامنظم تلاش خود را به کار گرفتم که عضو ستاد جنگ‌های نامنظم شوم و حدود ۱۳ تا ۱۴ ماه در رکاب شهید چمران به مصاف دشمن رفتم.

او که حالا گرد سفید روزگار بر موهایش نشسته است، ادامه می‌دهد: فعالیتم تا زمان شهادت دکتر چمران ادامه داشت و بعد از آن که ستاد با سپاه ادغام شد مدتی با سپاه در جبهه‌های دفاع مقدس همکاری کردم.

ماهینی در باره ارادت شهید چمران به رزمندگان بوشهری در جنگ‌های نامنظم می گوید: رزمندگان بوشهری در ستاد جنگ‌های نامنظم بسیار خوب عمل کرده بودند به نحوی که هر چه ماموریت بود دکتر چمران به بوشهری‌ها واگذار می کرد زیرا از نظر آن شهید بزرگوار بچه های بوشهر بخوبی از پس ماموریت‌ها برمی‌آمدند.

به گفته ماهینی، بوشهری‌ها صبر، استقامت و شجاعت پنهانی دارند که علنی نمی‌کنند، اما در میدان عمل این ویژگی‌ها را بخوبی به نمایش می گذارند.

او با بیان اینکه بوشهری‌ها این قدر خوب عمل کرده بودند که خط داشتند گفت: بیش از ۵۰۰ رزمنده بوشهری در ستاد جنگ‌های نامنظم حضور داشتند که بیشتر آنها از بوشهر، دشتستان، گناوه و دیر بودند.

وی یادآور شد: رزمندگان اسلام در جنگ‌های نامنظم با حرکت‌های ایذایی و ایجاد رعب و وحشت به نبرد با عراقی‌ها می‌پرداختند و خود را به آنها نشان می‌دادند تا دشمن تصور کند حریف در تمام منطقه نیرو دارد و به مرزهای کشور نزدیک نشود.

پاسداری از خاک، ناموس و دین مهمترین هدف رزمندگان اسلام

از نظر ماهینی هدف حضور پیر و جوان در جبهه های نبرد حق علیه باطل پاسداری از خاک، ناموس و دین بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس معتقد است کسانی که با عشق به اهل بیت و امام راحل، ایثار، حماسه، شجاعت و رشادت در هشت سال دفاع مقدس پا به میدان گذاشتند و حماسه آفریدند جز به شهادت به چیز دیگری فکر نمی‌کردند.

وی با اشاره به نقش رهبری در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امام راحل محور اصلی برای روحیه رزمندگان بود و هر زمانی که امام اعلام نیرو می کرد مردم سراسیمه خود را به محل‌های ثبت نام می رساندند و اعزام می شدند و سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی برای تمام مردم امیدوار کننده بود.

این رزمنده جنگ‌های نامنظم اظهار می‌دارد: حقیقت این است که مدیریت امام بر کل انقلاب و از جمله بر دفاع مقدس نشات گرفته از همان ولایت تشریعی خدا بود.

او تاکید می کند: مدیریت جنگ، فرماندهی کل قوا به معنای واقعی به دست امام و هدایت‌ها و دستورات امام راحل انجام می شد.

امروز ملت ایران در جهاد اکبر قرار دارند 

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: امروز جهاد اصغر به پایان رسیده و با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن جهاد اکبر آغاز شده و زمان آن رسیده که بار دیگر خاطرات خون و عشق را مرور کنیم و باید هوشیارانه در مقابل دسیسه های دشمن قرار بگیریم.

مراقب باشیم راه را گم نکنیم

به گفته ماهینی آنچه ملت ایران امروز باید به آن توجه داشته باشند، این است در شرایطی که دشمن در حال گل آلود کردن شرایط و وارونه جلوه دادن واقعیت‌های جامعه است مراقب باشیم با تقویت بصیرت خود راه را گم نکنیم.

وی با اشاره به حضور مشتاقانه جوانان برای دفاع از حرم ادامه داد: امروز دشمن باید بداند عزم و اراده قلبی ملت ایران بویژه جوانان این سرزمین نسبت به انقلاب اسلامی تغییر نکرده و حضور جوانان برای دفاع از حرم گواهی بر این مدعا است.

ماهینی تاکید کرد: حضور جوانان ایرانی در مقابل داعش نشان داد دفاع از اسلام به عنوان یک آرمان در جامعه اسلامی مطرح است و فرقی نمی کند بین یک پیرمرد ۷۰ ساله و یک جوان ۱۸ ساله همه و همه خود را سرباز امام زمان (عج) می دانند.

وی با اشاره به برخی اغتشاش‌ها و توطئه‌های دشمن گفت: مردم امروز نیز باید با بصیرت حق و باطل را بشناسند و مسیر خود را از دشمن جدا کنند.

ماهینی اظهار کرد: دشمن در آن شرایطی که دست ما خالی بود و هیچ چیزی نداشتیم از ما شکست خورد، امروز که ما به دانش و فناوری رسیدیم به طور یقین از پس ایران و ایرانی برنخواهد آمد.

وی اظهار کرد: دشمن باید بداند اگر امروز هم تعدی به خاک این وطن داشته باشد باز هم پیر و جوان این سرزمین در کنار هم قرار می گیرند و از انقلاب اسلامی و وطن دفاع می‌کنند و گذر زمان و برخی مشکلات ذره ای بر عزم و اراده ملت ایران در دفاع از انقلاب خود تاثیر گذار نبوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر