جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۸۰۴
جمعه ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: دفتر نمایندگی سازمان زمین‌شناسی کشور در استان بوشهر ایجاد شود تا به مسائل و موضوعات خاص مطالعات زمین‌شناسی و معدن به‌صورت اساسی پرداخته شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی‌زاده صبح جمعه در نشست شورای معادن استان بوشهر، ظرفیت‌های این استان در ابعاد گوناگون را برشمرد و اظهار داشت: استان بوشهر از قابلیت‌های قابل توجهی در امر سرمایه‌گذاری برخوردار است که معرفی این توانمندی‌ها یک ضرورت است.

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت معادن استان بوشهر افزود: معادن استان بوشهر نیاز به اجرای طرح‌های مطالعاتی و اکتشافی دارد که در این راستا برگزاری همایش ملی، فرصت‌ها و راهکارهای توسعه در سال جاری یک ضرورت است.

وی تدوین و اجرا برنامه جامع در حوزه مطالعات زمین‌شناسی در استان برای سال جاری را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: اولویت مطالعات حوزه زمین‌شناسی طی یک برنامه بلند مدت باید مشخص شود.

محمدی‌زاده با تاکید بر ضرورت حمایت از معدن کاران و توسعه زیرساخت‌های حوزه معدن یادآور شد: در راستای جلوگیری از درخواست تعطیلی موقت برخی معادن استان، باید جلسه بررسی کارشناسی و راهکار مناسب برای رونق فعالیت معادن تشکیل تا از رکود فعالیت معادن جلوگیری شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر استقرار دفتر نمایندگی سازمان زمین‌شناسی در استان بوشهر، تصریح کرد: از سازمان زمین‌شناسی درخواست جدی داریم تا دفتر نمایندگی سازمان زمین‌شناسی کشور را در استان بوشهر ایجاد کند تا به مسائل و موضوعات خاص مطالعات زمین‌شناسی و معدن به‌صورت اساسی پرداخته شود.

استاندار بوشهر همچنین بر توسعه اجرای طرح‌های اکتشافی، صنایع فرآوری و صادرات مواد معدنی تأکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر