پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۸۱۱
جمعه ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۷

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: انقلاب اسلامی با تندبادهای فتنه و آشوب عقب نشینی نخواهد کرد و تاثیری در اراده آهنین این ملت در مبارزه با استکبار نخواهند گذاشت.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم با تسلیت هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام عسکری علیه السلام اظهار داشت: امام عسکری علیه‌السلام در معرفی شاخص و معیار بالاترین شأن و جایگاه نزد خداوند تبارک و تعالی می‌فرمایند: کسی که به حقوق برادران خود آشناتر باشد و در رعایت کردن آنها و برآورده کردن آنها کوشاتر باشد، نزد خداوند ارجمندتر و دارای عظیم‌ترین شأن ها است.

امام جمعه اهرم بیان کرد: امام عسکری علیه السلام به شناخت نیازهای مردم و برآورده کردن حاجات برادران ایمانی از شاخص‌های جامعه دینی است و نشانه یک مؤمن متعهد، جامعه گزینی است و نه جامعه گریزی، عظمت شأن هر انسانی و عظمت شأن هر جامعه‌ای مبتنی بر تعهد در برابر مؤمنین و جامعه است.

وی گفت: امام صادق علیه السلام در پاسخ یکی از اصحاب درباره حقوق مؤمنان فرمودند حقوق مؤمنان ۷۰ حق است که یکی از آنها این است که شبانه روز در تلاش و سعی برای رفع حوائج مؤمنین باشی، وقتی این‌طور شد به ولایت ما که ولایت خداوند است متصل شده‌ای.

وی ادامه داد: حقوق مؤمنین آن‌چنان سنگین است که به بیان امیرالمؤمنین علیه السلام «لَا بَرَاءَةَ مِنْهَا إِلَّا بِالْأَدَاءِ أَوِ الْعَفْو» برائتی از این حق نیست مگر با انجام دادن آن یا با عفو و بخشش، مساله رفع حوائج مؤمنین به قدری مهم است که از بهترین راه‌های خوشحال کردن حضرات معصومین شمرده شده است.

پهلو زاده ادامه داد: به فرمایش امام کاظم علیه السلام «هرکس نیاز یکی از دوستان ما را برآورده کند، گویی آن را برای همه ما ائمه برآورده کرده است».

حکومت اسلامی رفع محرومیت و عدالت در توزیع ثروت را مد نظر داشته باشد

وی تصریح کرد: اما نکته مهم‌تر در این مساله و بخش حکومتی آنکه حکومت اسلامی در رأس امور است برای برآورده کردن حاجات مردم لازم است در قوانینی که وضع می‌کند و در مرحله اجرا؛ رفع محرومیت و عدالت در توزیع ثروت را مد نظر داشته باشد.

وی اضافه کرد: امام صادق علیه السلام می‌فرماید: «کمترین این حقوق آن است که برای همنوع همان‌چیزی را دوست داشته باشی که برای خود دوست داری و بر او نپسندی آنچه را بر خود نمی‌پسندی.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: در حکومت اسلامی عدالت و توزیع عادلانه ثروت شاخص و معیار سلامت عمل کارگزاران و سلامت حکومت است و بعضی افراد که به عنوان مسئول از سفره مردم ارتزاق می‌کنند در حکومت اسلامی جایی ندارند و باید مثل عموم مردم زندگی کنند.

وی با تبریک نهم ربیع سالروز آغاز امامت امام عصر (عج) خاطر نشان کرد: مساله مهدویت و امید به مصلح کل و ظهور آخرین منجی عالم یکی از اصلی ترین عوامل ماندگاری جریان تشیع بوده و هست، امید به اینکه کسی خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

امام جمعه اهرم یادآور شد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرماید: «پیش از همه‌چیز، نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است و بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفل‌ها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت و جای دیگر می‌فرماید: ناامیدی، سَمّ است و یکی از راه‌های متوقف کردن این ملت، این است که امید را از آنها بگیرند.

وی یادآور شد: قرآن کریم امید را یک موهبت الهی به مؤمنان می‌داند و آن را از معیارها و ملاک‌های برتری اهل ایمان بر کفار معرفی کرده است و می‌فرماید: از تعقیب دشمنان سست نشوید؛ اگر شما مؤمنین درد و رنج می‌بینید آنها نیز همانند شما درد و رنج می‌بینند و می‌فرماید: ولی شما مؤمنین امیدی از خدا دارید که آنها ندارند».

امام جمعه اهرم عنوان داشت: انقلاب اسلامی در زمانی که تنها حضرت امام (ره) بود و امت همراه ایشان، بدون هیچ پشتیبانی و کمکی در مقابل شاه که استکبار با تمام قدرت حمایتش می‌کرد با امید به خدا پیروز شدند و همین انقلاب در دوران دفاع مقدس با وجود اینکه کشورهای زیادی با تمام تسلیحات به صدام کمک کردند اما مردم با امید و توکل به خدا پیروز شدند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در گام دوم از حیث نظامی و تکنولوژی در مسیر رسیدن به قله‌ها قرار گرفته و درخت تنومند انقلاب اسلامی که اصل‌ها ثابت و فرع‌ها فی السماء است با تندبادهای فتنه و آشوب عقب نشینی نخواهد کرد و تأثیری در اراده آهنین این ملت در مبارزه با استکبار نخواهند گذاشت و ان شاء الله این انقلاب به انقلاب امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف متصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه لازم است به طور مستمر نسبت به راه‌هایی که دشمن از طریق آنها به ما ضربه می‌زند رصد و آسیب شناسی صورت بگیرد افزود: یکی از این موارد بی سر و سامانی فضای مجازی و یکی هم مساله آموزش و پرورش است که اگر در تربیت دانش آموزان و آشنایی آنها با آموزه‌های دینی کوتاهی بشود آینده انقلاب را به خطر می‌اندازد.

وی گفت: به همین خاطر بار مسئولیت مسئولین آموزش و پرورش در تربیت نسلی دینی و متعهد به انقلاب بسیار سنگین است.

وی ادامه داد: مسئولیت اصلی به عهده پدرها و مادرهاست که فرزندانشان را نسبت به مسائل دینی و اجتماعی روشن کنند قبل از اینکه کسی ذهن پاک آنها را آلوده کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر