جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۸۱۵
جمعه ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۶

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: استان بوشهر پیشینه تاریخی و فرهنگی ارزشمندی دارد، که باید ظرفیت‌های مختلف در این حوزه‌ها شناسایی و در راستای جذب گردشگر  تلاش شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالکریم جمیری در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، بیان کرد: بوشهر به واسطه قدمت و تاریخ یک استان با پیشینه تاریخی و فرهنگی ارزشمند است که جای کار فراوانی دارد و باید با یک برنامه هدفمند با شناسایی ظرفیت‌ها، برای توسعه حوزه‌های مرتبط تلاش کرد.

وی افزود: با توجه به وجود استعداد بالقوه و زمینه مناسب در استان، با تکیه بر این ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت باید برای هویت بخشی و توسعه حوزه‌های تخصصی مربوط کار ویژه انجام شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس اضافه کرد: قوانین، بخشنامه‌ها و لوایح را بررسی کنید و هر جا که نیاز به حمایت، رایزنی و تشکیل جلسات حضوری با متولیان و مسولین مرتبط باشد در کنار شما هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر نیز گفت: حوزه کاری ما ارتباط مستقیم با مردم دارد و به دنبال رفع مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بوده و هستیم.

اسماعیل سجادی‌منش افزود: توسعه متوازن ظرفیت‌های گردشگری در استان از اولویت‌های ما است و برای تقویت این حوزه با بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کار‌های بسیار خوبی در حال انجام است.

وی تولیدات صنایع‌دستی استان را فاخر دانست و با تاکید بر حمایت از فعالان این عرصه گفت: ما با ایجاد بازارچه‌های موقت، نمایشگاه‌ها و دیگر رویداد‌های جانبی فرصت را برای عرضه محصولات تولیدی هنرمندان فراهم می‌کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان عنوان کرد: مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها نیازمند بازار دائمی عرضه محصولات صنایع‌دستی هستند و یکی از دغدغه‌های صنعتگران این مهم است.

سجادی‌منش می‌گوید: در حوزه میراث‌فرهنگی با استحکام‌بخشی، سامان‌دهی، پاک‌سازی و مرمت آثار ارزشمند استان کار‌های خوبی انجام شده و در بافت بوشهر نیز در هفته دولت شاهد پایان عملیات اجرایی مرمت مسجد تاریخی جمعه، مجلسی تاریخی آل عصفور و بخشی از گذر رفیعی رشیدی بودیم که این عملیات در محدوده بافت بوشهر ادامه‌دار خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر