جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: وی تصریح کرد: تأثیرپذیرترین مناطق استان که متأثر از خشکسالی و کاهش احتمالی ورودی آب هستند از خط کازرون است و به دلیل اقلیم خشکسالی که این استان دارد...
کد خبر: ۱۲۳۹۱
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵

فکرشهر: کیقباد یاکیده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر 3 منبع تأمین آب شامل سد کوثر، چشمه ساسان کازرون و منابع آبی داخل استان دارد که 65درصد از سد کوثر، 27 درصد از چشمه ساسان و 8 درصد هم از منابع داخلی آب برای استان بوشهر تأمین می‌شود.

\n\n

وی تصریح کرد: تأثیرپذیرترین مناطق استان که متأثر از خشکسالی و کاهش احتمالی ورودی آب هستند از خط کازرون است و به دلیل اقلیم خشکسالی که این استان دارد برداشت‌های از منابع زیرزمینی بالاست.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: استان بوشهر رتبه دوم خشکسالی کشور و رتبه سی‌ام در زمینه‌ی تحقق بارندگی در کشور است و میانگین آورد رودخانه چشمه ساسان که از منابع تأمین آب بوشهر است نیز 80 درصد کاهش داشته و این نشان از این دارد که بحران آب در بوشهر جدی است و منابع آبی را به‌سرعت داریم از دست می‌دهیم.

\n\n

یاکیده بیان کرد: راهکارهای حل بخشی از مشکلات آب شامل احداث آب‌شیرین‌کن، تکمیل ظرفیت خط کوثر و مدیریت مصرف است ضمن اینکه بر اساس پیش‌بینی تغییرات آب در سال 94، رسید آب به بوشهر 68 میلیون مترمکعب خواهد بود.

\n\n

وی اضافه کرد: در سال 92 برای هر نفر روزانه 350 لیتر آب داشتیم، در سال 93 این رقم به 273 لیتر کاهش یافت و در سال جاری برای هر نفر روزانه 226 لیتر آب‌داریم و این آمار نشان از کاهش چشمگیر منابع آبی است.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: بر اساس استاندارد آب موردنیاز برای جمعیت شهری 220 لیتر است اما برای شهر بوشهر 200 لیتر آب نیاز است.

\n\n

یاکیده اضافه کرد: مصرف بهینه بهترین راهکار است باید به مردم اعلام کنیم اندازه‌گیری آب با یک فاکتور بنام « دبی » است یعنی حجم آب عبوری حجمش باید کم و زمانش کوتاه باشد، لذا استفاده از ابزار کم‌مصرف آب یک ضرورت است.

\n\n

وی بیان کرد: در استان بوشهر 40 درصد هدر رفت آب‌داریم یعنی آب بدون درآمد، از این میزان 12 درصد روی زمین ریخته شده و بدون استفاده از بین می‌رود و 28 درصد دیگر استفاده غیرمجاز است.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: 3500 کیلومتر خطوط انتقال تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر است ضمن اینکه 35 درصد شبکه‌های آبرسانی مربوط به شرکت آبفا منجر به هدر رفت واقعی می‌شود.

\n\n

یاکیده بابیان اینکه هزینه نوسازی هر متر شبکه انتقال آب 120 هزار تومان است، یادآور شد: 900 کیلومتر شبکه آب‌رسانی در شهر بوشهر داریم و سرعت فرسودگی شبکه خیلی بیشتر از نوسازی شبکه است لذا 300 کیلومتر از خط انتقال آب شهر بوشهر نیاز به نوسازی دارد.

\n\n

به نوشته فارس، وی گفت: 235 هزار مشترک آب شهری در استان بوشهر داریم که از این تعداد 90 درصد مصرف خانگی و 10 درصد انشعاب غیرقانونی است.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بابیان اینکه اغلب مشترکان آب در بوشهر ماهانه 15 تا 20 لیتر مصرف آب‌دارند و در مقایسه با سایر استان‌ها رقم خوبی است که نشان می‌دهد مردم بوشهر وضعیت کم‌آبی را خوب درک کردند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر