جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۲۳۹۴۴
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲

فکرشهر: شمار جان‌باختگان فاجعه فوتبالی در کشور اندونزی در حالی افزایش یافت که یک کودک پنچ ساله نیز در این بین دیده می‌شود.

 به گزارش فکرشهر به نقل از تسنیم، پس از سوت پایان بازی شب گذشته (شنبه) تیم‌های فوتبال آرما و پرسبایا ذر هفته یازدهم لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی اندونزی که با برتری 3 بر 2 پرسبایا مقابل میزبانش همراه شد، شمار زیادی از هواداران خشمگین تیم میزبان یعنی آرما که بابت شکست تیم‌شان عصبانی بودند، به زمین بازی هجوم بردند و با پلیس درگیر شدند. در این درگیری پلیس برای متفرق کردن هواداران از گاز اشک‌آور استفاده کرد که همین باعث ازحادم جمعیت به هنگام فرار از در خروجی شد و تعدادی از آنها زیر دست و پا ماندند و به دلایلی همچون خفگی و ضربات وارده جان خود را از دست دادند.

شبکه تلویزیونی «سی‌اِن‌اِن» پیش از این به نقل از پلیس اندونزی خبر داده بود که پس از وقوع هرج و مرج و خشونت در بازی شب گذشته دو تیم میانه جدولی آرما و پرسبایا، حداقل 129 نفر کشته و 180 نفر زخمی شدند، اما حالا خبرگزاری فرانسه (AFP) به نقل از منابع محلی خبر می‌دهد که تعداد جان‌باختگان حادثه شهر مالانگ واقع در شرق جاوه شرقی به 174 نفر رسیده است.

امیل درداک معاون فرماندار جاوه شرقی امروز (یکشنبه) به شبکه تلویزیونی «کومپاس» اندونزی گفت که حداقل 174 نفر جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند.

دونی تماشاگر 43 ساله که از این حادثه جان سالم به در برد به خبرگزاری فرانسه گفت: پلیس گاز اشک‌آور پرتاب کرد و مردم بلافاصله برای فرار از معرکه به سمت درهای خروج هجوم آوردند و یکدیگر را هل دادند که قربانیان زیادی را به همراه داشت. هیچ اتفاقی نیفتاد، شورشی در کار نبود. نمی‌دانم موضوع چه بود که ناگهان پلیس گاز اشک‌آور شلیک کردد. این چیزی بود که من را شوکه کرد، آیا آنها به بچه‌ها و زنان که در ورزشگاه بودند، فکر نمی‌کردند؟

مدیر یکی از بیمارستان‌های شهر مالانگ به تلویزیون محلی گفته که یکی از قربانیان این حادثه تلخ کودکی پنج ساله است. ورزشگاه کانجوروهان به هنگام برگزاری این بازی 42 هزار هوادار را در خود جای داده بود و طبق گفته پلیس 3000 نفر پس از سوت پایان بازی به زمین هجوم بردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر