سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۹۹۵
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۷

فکرشهر: معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال با پرداخت ۱۳۱ فقره تسهیلات بانکی به میزان ۷۸میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال صنایع دستی در این استان رونق گرفته و برای ۱۵۱ نفر اشتغال‌زایی به همراه داشته است.

به گزارش فکرشهر، لیلا رحیمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: از این میزان، ۶۱میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات مستقل به ۱۲۶ نفر پرداخت شد و به پنج پرونده نیز ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان تسهیلات پشتیبان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود و تاثیر بالایی در تجهیز  و توسعه کارگاه‌های خرد صنایع دستی در استان بوشهر داشته است.

رحیمی با بیان اینکه این تسهیلات به افراد شاغل و فعال در عرصه صنایع دستی پرداخت می‌شود، توضیح داد: تسهیلات مستقل به یک نفر اختصاص می‌یابد و در مورد وام پیشتیبان مشارکت و اشتغال دست کم سه تا پنج نفر الزامی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر عنوان کرد: بیشترین شمار متقاضیات دریافت این تسهیلات را فعالان صنایع دستی بومی این استان مانند حصیربافی، گلیم بافی و صنایع دستی دریایی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به رونق بیشتر صنایع دستی در یک تا ۲ سال اخیر، ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال ۸۷ پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در استان بوشهر صادر شده است و دارندگان این مجوز امکان بهره‌مندی از خدمات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مانند شرکت در نمایشگاه‌هایی که در طول سال در استان و کشور برگزار می‌شود و استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی را دارند.

رحیمی توضیح داد: تولید کنندگان محصولات با کیفیت صنایع دستی در سامانه ثبت نام و فضای کارگاهی خود را معرفی می‌کنند، پس از بازدید و تایید فضا و تولیدات آنها از سوی کارشناسان، پروانه تولید انفرادی دریافت می‌کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اظهار کرد: افزایش تمایل جامعه به استفاده از محصولات صنایع دستی در کنار اقدامات انجام شده در زمینه آموزش و ثبت ملی صنایع دستی بومی استان بوشهر، سبب شده است تا اشتغال در این عرصه در سال‌های اخیر روند افزایشی داشته باشد.

رحیمی یادآور شد: در زمان حاضر ۳۰ نوع رشته صنایع دستی در استان بوشهر فعال است که از این شمار ۱۱ رشته خاص و بومی این استان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر