سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۰۱۰
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳

فکرشهر: رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به رشد ۸۰ درصدی تامین ارز در سامانه نیما در ۶ ماهه نخست سال جاری گفت: هیچ مشکلی بابت تامین ارز وجود ندارد و تامین ارز به خوبی در حال انجام است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در آیین رونمایی از درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز صرافی ها با تشریح اقدامات انجام شده در راستای افزایش شفافیت و تعمیق  بازار ارز طی ماههای اخیر، گفت: بانک مرکزی از هر اقدامی برای تعمیق بازار ارز استقبال می کند.
وی تصریح کرد: اولین اقدام در این زمینه راه اندازی بازار توافقی ارز بود که ابتدا به صورت محدود انجام شد و پس از آن گسترش پیدا کرد و در حال حاضر تابلو مشخصی در بازار متشکل ارزی برای این اختصاص یافته است.

صالح آبادی دومین اقدام در این خصوص را انتشار لحظه ای نرخ و حجم معاملات و تقاضاها در بازار ارز توافقی از طریق سامانه بازار متشکل برای عموم مردم و فعالان بازار دانست و گفت: این اقدام نقش مهمی در افزایش شفافیت بازار ارز داشته و عموم مردم می توانند جزییات نرخ ها و معاملات و تقاضاها را بازار ارز توافقی مشاهده کنند و در جریان آخرین تغییرات قرار گیرند.  

وی با اشاره به رونمایی از درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز صرافی ها از امروز گفت: سومین اقدام ارزنده ای که از امروز و در راستای تعمیق بازار ارز عملیاتی شده است اعلام نرخ خرید و فروش ارز توسط هر صرافی به صورت برخط از طریق سامانه بازار متشکل است.

صالح آبادی ادامه داد: پیش از این هر صرافی نرخ های خرید و فروش خود را از طریق ویترین صرافی اعلام می کرد و عموم مردم برای اطلاع از نرخ ها باید به صرافی مراجعه می کردند اما از امروز این نرخ ها علاوه بر ویترین صرافی ها در سامانه بازار متشکل ارزی  به تفکیک هر صرافی اعلام می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر