پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۱۶۲
چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۹

فکرشهر: رئیس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید با صبر و متانت با دانشجویان رفتار کنند و از خود دانشجویان نیز که انسان‌های باهوشی هستند انتظار می رود که اجازه ندهند دیگرانی بیایند و ادبیات خودشان را در فضای دانشگاه حاکم کنند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، مهرداد ویس کرمی در رابطه با اتفاقات اخیر در برخی دانشگاه ها، بیان کرد: وقتی صحبت از دانشگاه می‌شود، صحبت از محیط علم و دانش است و از همه کسانی که در این عرصه حضور دارند توقعی بیش از سایر اقشار جامعه وجود دارد و اگر بناست نقدی هم صورت گیرد و مساله ای هم وجود داشته باشد، انتظار این است که از روش حل مساله و از طریق گفت‌وگو و دانش حل شود.

وی با بیان اینکه برخی رفتارها در شأن قشر دانشگاهی ما نیست، تصریح کرد: متاسفانه بعضا هم افرادی از قدیم الایام از بیرون وارد این جمع ها می شوند و مطالبات را به سمت منفی می برند. بد مطالبه کردن به مرگ مطالبه‌گری می انجامد و اگر موضوعی را بد مطالبه کنیم، آن مطالبه حقیقی نیز هدر می رود. بنابراین مطالبه گری در فضای آرام و منطقی و با گفت و گو، صبر و حوصله بهتر به نتیجه می رسد.

مسئولان در برخورد با هیجانات دانشجویی با صبر و متانت رفتار کنند

این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: مسئولان باید با هیجانات دانشجویی با صبر و متانت رفتار کنند و از خود دانشجویان نیز که انسان های باهوشی هستند و بهره هوشی بالایی دارند انتظار می رود که اجازه ندهند دیگرانی بیایند و ادبیات خودشان را در فضای دانشگاه حاکم کنند.

ویس کرمی با بیان اینکه دانشگاهیان در عرصه های علمی و در حل گره های کور جامعه و در استقلال فناوری کشور تاثیر جدی داشتند و از ابتدای انقلاب پیشتاز حرکت های انقلابی و مردمی بودند، تاکید کرد: انتظار این است که انقلابی که با کمک گذشتگان، دانشجویان و اساتید و با خون ۳۰۰ هزار شهید به بار نشسته است، به صورت درست و منطقی پیش برود و اگر هم اشکالاتی وجود دارد ما این اشکالات را با گفت و گو و اصلاح در گفتار، رفتار و اندیشه هایمان پیگیری کنیم و خدای نخواسته اسیر هیجانات و بازی های روانی دشمن نشویم.

وی افزود: الان بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی و با توجه به شرایط و اقتداری که کشور در منطقه پیدا کرده و امنیتی که در میان کشورهای دیگر دارد، دشمن دوست دارد امنیت ما را از داخل به چالش بکشد، بنابراین انتظار این است که قشر فرهیخته ما که اساتید و دانشجویان هستند بیشتر از سایر مردم درک کنند. همینطور که می بینیم بسیاری از اساتید در مسائلی که جدیدا پیش آمد موضع گیری کرده و دعوت به گفت و گو، آزاداندیشی، مناظره های علمی و پرهیز از رفتارهایی که آرامش جامعه را بر هم می زند، کردند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: الان بازاریان با وجود این شرایط اقتصادی می خواهند کاسبی کنند که اگر امنیت وجود نداشته باشد دچار مشکل می شوند و اقتصاد کشور آسیب می بیند. مثلا در اغتشاشات اخیر چندین دستگاه خودرو از بین رفت که تعدادی از آنها آمبولانس هایی بودند که ما در مجلس شاهد بودیم برای خرید و ورود آنها چقدر انتظار کشیده شد و میلیاردها تومان هزینه آنها شد.

بهترین راه در شرایط فعلی جدا کردن صف خود از معاندان و ضد انقلاب است

ویس کرمی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی بهترین راه این است که صف خود را از معاندان، ضد انقلاب و کسانی که کشور ایران را سربلند نمی خواهند جدا کنیم، تصریح کرد: قطعا مسائل و مشکلاتی وجود دارد، اما باید بتوانیم آنها را با گفت و گو حل کنیم و اگر بناست اصلاح رویه ای هم در هر جایی صورت بگیرد باید بر مبنای استدلال و گفت و گوی متقابل پیش برود.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: جوانان این کشور به مملکت خود علاقه دارند ولی گاهی ممکن است هیجاناتی پیش آید و تحریکاتی باشد که از اساتید و خانواده ها انتظار داریم کمک کنند تا این مرحله احساسی و هیجانی نیز سپری شود و ان‌شاءالله دانشگاه ها با قدرت و قوت بعد از دو سال کرونا به کارشان ادامه دهند.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه در جریان کرونا مقداری افت آموزشی داشتیم و به واسطه حضوری نبودن کلاس ها حتی شاید افت علمی هم داشته باشیم، نیاز به تلاش مضاعف داریم.

ویس کرمی افزود: کسانی که بخواهند دانشگاه ها را به سمت حاشیه ها ببرند قطعا دوستدار مردم نیستند و قطعا یا نمی دانند یا اگر کسی هم می داند، هوشیار باشد که دارد آب در آسیاب دشمن می ریزد.

دانشگاه وظیفه ذاتی‌اش که تولید علم است را دنبال کند

وی در ادامه تاکید کرد: دانشگاه باید وظیفه ذاتی خود که تولید علم و فتح قله های علمی است را دنبال کند و وارد حاشیه هایی که ایجاد می شود، نشوند.

این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر این کمیسیون با وزیر علوم، یادآور شد: آقای دکتر زلفی گل در کمیسیون تاکید داشتند که کلاس های دانشگاه ها با قوت و قدرت طبق مقررات برگزار شود و پیام حضور ایشان هم در میان دانشجویان دانشگاه شریف نیز همین بود که شما را فرزندان خودمان می دانیم و صدای شما را می شنویم و با هم صحبت می کنیم که کار مثبت و ارزنده ای است.

ویس کرمی در پایان گفت: به نظرم این موضوعات موقتی است و می گذرد و کشور مثل گذشته با قدرت در جهت آرمان های انقلاب اسلامی حرکت خواهد کرد. دشمنان مردم ایران و نظام اسلامی بدانند که این بار هم سرشان به سنگ ندامت خواهد خورد و کاری از پیش نخواهند برد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر