جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۱۷۰
چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۲

فکرشهر: استاد حوزه علمیه قم گفت: فضای مجازی زمینه ساز فتنه‌ها می‌شود در دولت قبل به رها بودن فضای مجازی افتخار می‌کردند در حالی که هیچ کشوری نداریم که فضای مجازی را مدیریت نکند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در شامگاه سه شنبه در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری (ع) در جمع زائران مسجد مقدس جمکران، با بیان اینکه مؤمن از بلاها و فتنه‌ها می‌تواند استفاده درست داشته باشد، اظهار کرد: این ما هستیم که با عکس العمل مناسب می‌توانیم فرصت‌ها را به نعمت تبدیل کنیم و اگر کسی در بلاها بندگی کرده و خطوط قرمز را زیرپا نگذارد و در برابر بحران، فتنه و گرفتاری فردی و اجتماعی، تدبیر داشته و عاقلانه رفتار کند، خداوند عالم را به امداد و یاری مؤمن می‌فرستد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در بلاها و گرفتاری‌های شخصی و اجتماعی اگر بندگی کنیم خداوند ما را از مخمصه نجات می‌دهد، بیان کرد: دشمن در شرایط حیات امام حسن عسکری (ع) ارتباط شیعه با ایشان را به شدت محدود کرد و از طرفی وجود مبارک امام عصر (عج) باید در غیبت می‌بود و به تعبیری قطع ارتباط صورت می‌گرفت و این تهدید بزرگ زمان پیشوای یازدهم شیعیان است.

وی با بیان اینکه اگر ارتباط با امام قطع شود شیعه دچار انحراف شده و در طول تاریخ شیعه هویت خود را از دست می‌دهد، بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) برای حفظ شیعه در زمان غیبت به برخی از خواص اطلاع داد که امام دوازدهم به دنیا آمده است؛ ایشان شیعیان را برای غیبت آماده کرده و خود حضرت ارتباط خود را با مردم کمتر کرد تا مردم به ندیدن امام (ع) عادت کنند و با مکاتبات و نامه به شیعیان پیام خود را منتقل می‌کرد.

حجت الاسلام عالی تقویت سازمان وکالت و تربیت افراد دین شناس، با تقوا و زمان شناس را از دیگر اقدامات امام حسن عسکری (ع) ذکر کرد و یادآور شد: با این اقدامات بود که شیعه در طول تاریخ غیبت اصالت خود را حفظ کرده تا اینکه امروز شیعه با تشکیل حکومت به یک قدرت تبدیل شده است.

وی بیان کرد: اگر کسی در تهدیدها و فتنه‌ها بندگی متناسب با فتنه و بلا داشته و با تدبیر و عقلانیت پیش رود، با امداد خداوند تهدید تبدیل به فرصت می‌شود.

نباید از فتنه‌ها ترسید و لازمه زمین‌گیر شدن پرچم دستگاه کفر، عبور از فتنه‌ها است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نباید از فتنه‌ها ترسید و لازمه زمین‌گیر شدن پرچم دستگاه کفر، عبور از فتنه‌ها است، تاکید کرد: در فتنه‌ها نقاط ضعف خود را می‌فهمیم و اگر این فتنه‌ها و چالش‌ها نباشد می‌تواند این ضعف‌ها به طور طبیعی ما را زمین گیر کرده و باعث شود خدای نکرده مردم را از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه در مقوله جهاد تبیین که مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید بسیاری داشتند ضعف داریم، تصریح کرد: نتوانستیم برای جوان و نوجوان تبیین کنیم که دشمن کیست و الگوها چه کسانی هستند؛ یکی از نهادهایی که ضعف دارد آموزش و پرورش است و در طول ۱۲ سال که بهترین سن تربیت افراد است انبوهی از اطلاعات که مفید نیست به دانش آموزان ارائه می‌شود.

حجت الاسلام عالی یکی دیگر از نقاط ضعف در جنگ روایتگری است، اضافه کرد: اگر در وقوع حادثه ما نتوانیم حادثه را روایت کنیم دشمن با ابزار گسترده فتنه ایجاد می‌کند. ما قدردان زحمات نیروی انتظامی هستیم ولی چرا با تأخیر و بعد از سه روز فیلم خانم مهسا امینی پخش می‌شود؟

هیچ کشوری نداریم که فضای مجازی را مدیریت نکند

وی ادامه داد: فضای مجازی که به تعبیر مقام معظم رهبری قتلگاه برای جوانان و نوجوانان است زمینه ساز فتنه‌ها می‌شود در دولت قبل به رها بودن فضای مجازی افتخار می‌کردند در حالی که هیچ کشوری نداریم که فضای مجازی را مدیریت نکند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه در خواص ضعف داریم و مقام معظم رهبری در صحبت‌های دیروز از ایشان گله کردند، گفت: برخی خواص عمداً یا از باب دلسوزی شتاب زده وارد می‌شوند و در جایی که باید آبرو گرو بگذارند جلو نمی آیند.

وی با بیان اینکه تمام نیروی انقلاب در این دولت جمع شده است خاطرنشان کرد: مسئولان ارشد و رئیس جمهور شبانه روز تلاش می‌کنند ولی برخی از مدیران میانی باید تسویه شوند چرا که همان قبلی‌ها هستند که مسببان اوضاع فعلی هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اکنون که همه اجناس گران شده ولی مردم آشوب نکردند چرا که به دولت اعتماد داشتند، افزود: نباید زمان این اصلاح طولانی شود و باید کارهای اورژانسی و زودبازده در مقوله معیشت مردم انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر