جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همایش استانی بهبود یافتگان از بیماری اعتیاد روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان، خیرین و 300نفر از رهایی یافتگان از دام اعتیاد از سراسر استان بوشهر در شهر برازجان برگزار شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر دراین آیین گفت: اعتیاد به عنوان زلزله خاموش و یکی از جنبه های جنگ نرمی است که دشمن پس از دفاع مقدس هشت ساله برای کشور طراحی کرد ضربه های مهلکی به پیکره جامعه بویژه جوانان وارد می کند.\n\nارسطو ترکمان منش افزود: هم اکنون حدود 250 میلیون نفر در جهان مصرف کننده انواع مواد مخدر و روانگردان ها هستند.
کد خبر: ۱۲۴۱۸
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: همایش استانی بهبود یافتگان از بیماری اعتیاد روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان، خیرین و 300نفر از رهایی یافتگان از دام اعتیاد از سراسر استان بوشهر در شهر برازجان برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر دراین آیین گفت: اعتیاد به عنوان زلزله خاموش و یکی از جنبه های جنگ نرمی است که دشمن پس از دفاع مقدس هشت ساله برای کشور طراحی کرد ضربه های مهلکی به پیکره جامعه بویژه جوانان وارد می کند.

\n\n

ارسطو ترکمان منش افزود: هم اکنون حدود 250 میلیون نفر در جهان مصرف کننده انواع مواد مخدر و روانگردان ها هستند.

\n\n

وی اضافه کرد: 10میلیون نفر قاچاقچی از طریق شبکه های مافیایی مواد مخدر با گردش مالی سالانه 500 تا 600 میلیارد دلار در زمینه سودای مرگ در سطح جهان فعالیت می کنند.

\n\n

\n\n

وی با بیان این که 55 درصد از جمعیت یک میلیون و 350 هزار نفری معتادان کشور متاهل هستند ادامه داد: با شمار افراد تحت پوشش جمعیتی چند برابری این میزان با احتساب خانواده آنها به مسائل سوء اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی این پدیده گرفتار هستند.

\n\n

ترکمان منش اظهار کرد: با وجود تلاش های فراوان دولت برای پیشگیری و درمان در این زمینه به طور میانگین سالانه هشت نفر در کشور به خاطر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می دهند.

\n\n

وی گفت: 19شهید و 24جانباز مبارزه با مواد مخدر در سطح ملی از افتخارات استان بوشهر است و در یکسال گذشته سه هزار و 500کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و سه هزار و 48نفر نیز در این ارتباط دستگیر شدند.

\n\n

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر بیان کرد: 28مرکز کاهش آسیب های اجتماعی، 10کمپ اقامتی و چهار مرکزDIC در سطح استان در سال گذشته به 10هزار نفر بیمار در این ارتباط خدمات ارائه دادند.

\n\n

ترکمان منش اضافه کرد: از بین این 10هزار نفر دوهزار نفر معتاد بهبودی کامل یافته و توانسته اند بهبودی خود را حفظ کنند. 

\n\n

وی بازتوانی و حمایت از این افراد را از برنامه های مهم برشمرد و افزود: این افراد پس از بهبودی به طور رایگان تحت آموزش مهارت های فنی و حرفه ای قرار می گیرند و به کارآفرینانی که یکی از بهبودیافتگان را مشغول بکار کنند 60 میلیون ریال تسهیلات با بهره 4 درصد از صندوق مهر امام رضا پرداخت خواهد شد.

\n\n

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دشتستان گفت: اعتیاد یکی از معضلات اساسی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و از مهمترین موانع رشد است که منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی نظیر همسرآزاری، کودک آزاری و طلاق است.

\n\n

عادل دهدشتی اضافه کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت یکی از مصادیق آن کمک گروه های مردمی و سمن ها به دولت برای مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و قچاق مواد مخدر است.

\n\n

وی به بهبود یافتگان گفت: این فصل زیبای زندگی که برایشان فراهم شده را با خودباوری، اعتماد بنفس و استقامت حفظ کرده و نشاط و شادمانی و سلامتی را برای خود و خانواده خود بازگردانند.

\n\n

در پایان ضمن تجلیل از خانواده شهیدان محمد جواد وسلیمان صابرزاده شهدای مبارزه با مواد مخدر دشتستان از خیرین و فعالان مبارزه با مواد مخدر تقدیر شد. 

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر