جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۱۹۸
چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: در کنار توسعه مهمانشهرها، از ایجاد چالش های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری دشتستان، 5 واحد سرپناه در مهمانشهر مسکونی شهر دالکی افتتاح و عملیات اجرایی مدرسه خلیفه ای برای اتباع افغانستانی در روستای خلیفه ای بخش شبانکاره دشتستان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، فرماندار دشتستان و دیگر مسوولین استانی آغاز شد.

فرماندار دشتستان در حاشیه این مراسم گفت: حضور اتباع بیگانه در جامعه ایرانی به عنوان یک پدیده جغرافیایی و اجتماعی دارای پیامدهای امنیتی، اجتماعی و فرهنگی در ابعاد مختلف هستند.

وی با بیان این که بیشتر اتباع بیگانه حاضر در دشتستان از اتباع افاغنه هستند، افزود: در کنار ایجاد و توسعه زیرساخت های مهمانشهر برای اتباع خارجی باید کارهای ایجابی و سلبی برای ممانعت از ایجاد چالش های فرهنگی و اجتماعی نیز انجام شود.

بنافی متذکر شد: به کارگیری بیش از حد اتباع افغان و به ویژه انحصاری شدن برخی مشاغل در بازار و کشاورزی، چالشی برای نیروی کار شهرستان و فرهنگ کار در دشتستان است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی در پایان با بیان این که امنیت در شهرستان دشتستان دارای پایداری و ثبات است، افزود: امیدواریم در شهر دالکی که مدت هاست میزبان اتباع افاغنه است، درحوزه امنیتی، اجتماعی و زیر ساختی با مساعدت دستگاه های زیربط، توجه و پشتیبانی های بیشتری را داشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر