پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۲۱۷
پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۸

فکرشهر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: برنامه ۴ ساله توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر با کمک بخش اقتصاد دانشگاه خلیج فارس تدوین می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، ابوالقاسم محمدزاده در جمع صادرکنندگان برتر استان افزود: از ۴ ماه گذشته تا کنون در حال بررسی وضعیت صادرات کنونی و بازار‌های مقصد صادراتی استان هستیم.

وی گفت: پس از تدوین برنامه، شناسایی بازار‌های هدف بر اساس اولویت‌ها و مزیت‌های نسبی استان شناسایی می‌شود و در قالب این مدل مشخص می‌شود که در چه بخش‌هایی از زیرساخت، کالارسانی به بازار و تنوع در بازار با مشکل مواجه هستیم.

محمدزاده افزود: در برنامه ۴ ساله توسعه زیر ساخت‌های صادراتی استان بوشهر در حوزه گمرک، توسعه محصولات صادراتی و تنوع بخشی به آن و رویکرد ایجاد ارزش افزوده در محصولات صادراتی این استان توسعه بازار‌های جدید و توجه به تراز‌های تجاری آن دنبال می‌شود.

وی گفت: اینکه کالا‌ها را با ارزش افزوده بیشتر صادر کنیم از اهداف مهمی است که باید دنبال شود و در حال شناسایی چالش‌های این حوزه هستیم.

محمدزاده با اشاره به عملکرد صادرکنندگان استان در حوزه برگشت ارز به سامانه نیما، بیان کرد: صادرکنندگان این استان در ۲ بخش مواد معدنی و پتروشیمی درصد تحقق ۹۰ درصدی در آوردن ارز به سامانه نیما داشته‌اند که عملکرد قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: صادرکنندگان استان در بخش آبزیان نیز با وجود همه محدودیت‌ها عملکرد خوبی داشته اند و درصد بالایی از تعهدات خود در سامانه نیما را محقق کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر