شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۲۲۱
پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۴

فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: از آغاز فصل مهاجرت پرندگان شکاری از مناطق سردسیر شمالی به استان در اواخر شهریور و اقدام شکارچیان غیرقانونی به زنده‌گیری آنها، تاکنون ۵۰ کوخه تخریب شده است.

به گزارش فکرشهر از محیط زیست، سید احسان موسوی افزود: در بیش از ۱۰ روز گذشته علاوه بر تخریب این کوخه‌ها، پنج متخلف شکار غیر قانونی این پرندگان نیز دستگیر شده اند.

وی اضافه کرد: در این ارتباط تا کنون ۲۸ قطعه پرنده قمری و دیگر پرندگان و پنج بهله دلیجه که در جریان زنده گیری پرندگان شکاری به عنوان طعمه از آن‌ها استفاده می‌شود کشف و در دامان طبیعت رهاسازی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: گشت‌های مبارزه با کوخه نشینی در سراسر استان راه‌اندازی شده و پیش از آغاز فصل کوخه نشینی با صدور اطلاعیه‌ها، هشدار‌ها برای فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و جهت دهی مثبت به شکارچیان اقدام شده است.

کوخه نشینی نوعی روش برای صید پرندگان شکاری است که در در این روش صید گودالی به نام محلی کوخت به عمق بیش از یک متر در زمین حفر و سقف آن به‌صورت قوسی شکل با سوراخ‌هایی برای دیدن جلو و اطراف پوشانده می‌شود و با قرار دادن پرنده‌ای زنده به عنوان طعمه، از آن برای شکار پرنده‌های شکاری مانند بالابان، شاهین و بحری استفاده می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر