جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۲۸۰
جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۷

فکرشهر: طرح دانش بنیان تولید جلبک اسپرولینا امروز در ارتباط زنده تصویری با رئیس جمهور در شهرستان دشتستان به بهره برداری رسید.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، استان بوشهر مزیت نسبی بالایی برای بهره گیری کم هزینه و پرسود از این آبزی دارد.

دریای شور و چاههای لب شور تا نیروی انسانی جویای کار به ویژه در نوار ساحلی استان بوشهر آماده اند تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار و تامین نیاز خوراکی و دامی و دارویی کشور از این طرح دانش بنیان ثروتی چندین برابر تولید کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مراسم بزرگداشت روز روستا و عشایر که در تالار لیان بوشهر و در ارتباط زنده تصویری با رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: روستا‌ها و عشایر محل تولید تمام کالا‌ها وترویج فرهنگ‌های بنیادی است. امروز روز روستا روز تولید کالاهاست و عشایر هم جمعیتی است که مایه افتخار و عزت هستند.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: در دنیا دو نوع اقتصاد بازار پایه و تولید پایه وجود دارد که در اقتصاد بازار پایه آن منطقه براساس فضای بازارداری و فروش کالا فعالیت دارد و  نمونه بارز آن کشور امارات و کویت است.

وی افزود:  بعضی کشور‌ها اقتصاد تولید پایه دارند یعنی از ظرفیت آمایشی خود کشور استفاده و کالا تولید می‌کنند که گاهی همان مواد اولیه را می‌فروشند و گاهی به صنایع تبدیلی می‌برند تا ارزش افزوده ایجاد کنند.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: تمام اقتصاددانان معتقدند کشوری پیشرفت می‌کند که دارای اقتصاد تولید پایه است و دراین میان کشور‌های بازار پایه کشور‌های درجه دو محسوب می‌شوند و زندگی آن‌ها به کشور‌های تولید پایه وابسته است که کشور ما ایران از کشور‌های تولید پایه است که این کشور‌ها قدرت تاثیر بسیاری بر کشور‌های بازار پایه دارند.

وی افزود: باید به روستا و عشایر توجه بنیادین شود، زیرا علاوه بر اقتدار کشور موجب اقتدار در عرصه بین المللی می‌شوند.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: در استان با توجه به شرایط خاص جغرافیایی روستا‌های ما دارای ظرفیت بالایی هستند و عشایر هم با توجه به توانمندی‌ای که دارند تاثیرگذار هستند.

 امام جمعه بوشهر افزود: باید یک برنامه منسجم داشته باشیم که از این ظرفیت‌ها استفاده کرد تا منجر به تولید ناخالص ملی شود.

وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: دشمن همیشه دست به ماشه است تا موردی پیدا کند این حرکت و جریان‌ها تا نظام دینی و جهان استکبار وجود دارد ادامه دارد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: شما فتنه سال ۱۳۸۸ را به خاطر دارید دشمن به دنبال تکرار همان اتفاق است، اما کشور و استان بوشهر  بر مدار فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند بخصوص در استان که مردمی ولایتمدار دارد.

اسناندار بوشهر نیز گفت:به برکت انقلاب اسلامی وضعیت روستاها نسبت به قبل انقلاب متحول شده است امروز روستاها از همه زیرساختهای آب؛برق؛گاز؛مدرسه؛بهداشت و راه برخوردارند.

احمدمحمدی زاده افزود: عدم برخورداری از اشتغال پایدار نقطه ضعف روستاهاست که موجب مهاجرت مردم از روستا به شهر شده است باید با ایجاد اشتغال پایدار در روستاها مانع از مهاجرت به شهر شویم.

وی اضافه کرد:امسال منابع خوبی برای دهیاری ها و شهرداری ها برای طرح های عمرانی و اشتغال و کارآفرینی در نظر گرفته شده است و یک افزایش سه برابری اعتبارات از محل ارزش افزوده داشته ایم.

در این مراسم از دهیاران منتخب تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر