چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۳۵۰
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۹

فکرشهر: وزیر نیرو گفت: با توجه به نیازهای کشور به تامین برق پایدار، با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ظرفیت تولید برق در کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی اکبر محرابیان صبح شنبه در آئین افتتاح پروژه نیروگاه برق سیکل ترکیبی هزار و ۴۹۳ مگاواتی در عسلویه اظهار داشت: افزایش تولید برق یکی از رویکردهای مهم در کشور است تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای کشور باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم برای تقویت زیرساخت‌های برق به ویژه در حوزه تولید بیان کرد: مردم نقش مهمی در تأمین برق پایدار دارند و با مصرف بهینه و مدیریت مصرف می‌توانند به این بخش کمک کنند.

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح نیروگاه برق سیکل ترکیبی هزار و ۴۹۳ مگاواتی عسلویه بیان کرد: این نیروگاه با هدف افزایش تولید، پایداری و پایایی شبکه و پاسخگویی به رشد فزاینده بار ساخته شده است.

وی از افزایش راندمان نیروگاه به میزان حدود ۵۰ درصد خبر داد و خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی و کاهش مصرف سوخت و بهبود شرایط زیست‌محیطی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

محرابیان وزیر نیرو روز شنبه به منظور آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از چند پروژه و بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه وارد استان بوشهر شد.

بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه با ظرفیت ۱۵۰۰ مگاوات و پست برق ۴۰۰ کیلوولتی درازی شهرستان دشتی از جمله برنامه‌های سفر امروز وزیر نیرو به بوشهر است.

همچنین وزیر نیرو از ۲ طرح آب‌شیرین کن بوشهر و سیراف به ترتیب به ظرفیت ۳۵ و ۲۸ هزار مترمکعب و سدهای دالکی و دشت پلنگ در شهرستان‌های دشتستان و دشتی بوشهر بازدید می‌کند.

آغاز عملیات اجرایی پست برق ۱۰۰ کیلو ولت کنگان و بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق در جزیره خارگ از دیگر برنامه‌های محرابیان در سفر یک روزه به استان بوشهر است.

وزیر نیرو همچنین عصر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر شرکت می‌کند و پایان بخش سفر او حضور در مراسم گرامیداشت شهدای خلیج فارس (نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس) در سالروز شهادت شهید نادر مهدوی و همرزمانش در شهرستان دشتی خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر