جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۴۰۸
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: در هیچ جای دنیا به اندازه ایران، سلبریتی‌ها آزادی عمل ندارند. دشمن به واسطه عدم بصیرت برخی از سلبریتی‌ها، آنان را وارد میدان آشوب و ایجاد چالش در کشور کرده است.

به گزارش فکرشهر از فارس، محمدصالح حسین زاده عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) در مورد نقش رسانه‌ها در ایجاد فضای ناآرامی‌ها و التهابات اخیر اظهار کرد: کشور ما تنها کشوری است که ۴۳ سال در برابر جریان رسانه‌ای، سیاسی، امنیتی و اقتصادی استکبار با محوریت آمریکا ایستادگی کرده است. در این مدت دشمن از طریق اصلی‌ترین ابزار خود یعنی ابزار رسانه، سعی کرده تا هویت خود را بازیابی و ماهیت خود را بر جریان انقلاب اسلامی و جریان‌هایی که انقلاب اسلامی را به عنوان الگوی خودشان معرفی می‌کنند، تحمیل کند و این ابزار را به شکلی کارآمد در جهت اهداف استکباری خود به کار گیرد.

وی گفت: در روزهای اخیر با فوت ناگوار دختری جوان در کشور، رسانه‌های بیگانه به میدان آمده و تلاش کردند یک فضای آشوب و التهابی را به جامعه متحمل کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) بیان کرد: نکته قابل توجه آن است که رسانه‌ها نقش‌های ایجابی هم دارند. مانند بصیرت افزایی، هدایت افکار عمومی، آگاهی دادن به مردم، ارائه اخبار و نقش‌های دیگر، ولی چون کشور ما با استفاده از ظرفیت‌های خود، هویت و ماهیت وجودی غرب را به چالش کشانده است، دشمن از جنبه‌های سلبی رسانه به منظور بحران‌زایی و بهره برداری‌های چند بعدی در کشور استفاده می‌کند.

حسین‌زاده ادامه داد: رسانه‌ها، خصوصا رسانه‌های بیگانه بسیار تلاش کردند تا از تاکتیک‌های عملیات‌روانی و رسانه‌ای برای بحران‌زایی در کشور استفاده کنند. شما نگاه کنید که بعد از فوت خانم امینی، فضای شایعه، دروغ‌گویی، ارسال اطلاعات به صورت قطره چکانی و دیگر فضاها ایجاد شد که از این طریق، احساسات مردم به خصوص جوان ها تحت تاثیر قرار گرفت.

وی در خصوص نقش برخی از سلبریتی‌ها در فضای رسانه‌ای برای ایجاد التهابات تصریح کرد: سلبریتی ها با وجود استفاده از منابع و اعتبار انقلاب برای رسیدن به شهرت و داشتن یک ظرفیت و بسیج اجتماعی، در موقعی که باید منافع ملی و انقلابی را بر منافع شخصی خود ترجیح می‌دادند، عملا آتش بیار معرکه شدند و با دمیدن در آتش تنوری که دشمن ایجاد کرده بود، باعث تحریک و احساسی شدن هواداران خود شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: با وجود دخالت برخی از سلبریتی‌ها در آشوب ایجاد شده، آنان مانند گذشته به راحتی کنار کشیده و بسیاری از اتفاقات را گردن نگرفتند که در مجموع به کشور و انقلاب اسلامی آسیب وارد شد.

حسین زاده گفت: در هیچ جای دنیا به اندازه ایران، سلبریتی‌ها آزادی عمل ندارند. دشمن به واسطه عدم بصیرت برخی از سلبریتی‌ها، آنان را وارد میدان آشوب و ایجاد چالش در کشور کرده است. ما نیز در جهت بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی سلبریتی‌ها، اقدامات درخور شایسته‌ای انجام ندادیم و شاید این فتنه‌ها، زمینه‌ای برای آگاه کردن آنان باشد.

وی در مورد ارائه راه حل به منظور عدم تکرار رفتارهای خطرآفرین توسط برخی از سلبریتی‌ها افزود: سلبریتی‌های ما دلداده انقلاب اسلامی هستند. برخی از آنان به واسطه عدم دشمن‌شناسی و بصیرت، رفتارهای خطرآفرین از خود بروز می‌دهند که بعد از روشن شدن ماجرا، متوجه اشتباه خود شده و اظهار پشیمانی می‌کنند. اما با برخی از سلبریتی‌ها که آگاهانه در زمین دشمن بازی می‌کنند، نمی‌توان با رویکرد ایجابی رفتار کرد بلکه باید منابعی که آن‌ها از جمهوری اسلامی برای پیشرفت خود استفاده می‌کنند را بعضا محدود و تا اصلاح رویه، برخی محدودیت‌ها برای آنها در استفاده از ابزارهایی مانند صدا وسیما که ابزار رشد آنها بوده ایجاد کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) در خصوص نسبت دانشجویان با اغتشاشات، پاسخ داد: دانشجویان ما باید توجه کنند که یکی از اهداف اصلی دشمنان ایران برای ایجاد آشوب در کشور، محیط علمی و دانشجویی است. از ابتدای انقلاب، دشمن برای دانشگاه و دانشجویان ما برنامه خاصی داشته که در سال‌های اخیر نیز حساب ویژه‌ای در این زمینه باز کرده است. از دانشجویان انتظار می‌رود که شان علمی و تحقیقاتی خود را حفظ کنند و به دور از فضای احساسی و عاطفی، مسائل را به دقت مورد کنکاش و بررسی قرار دهند و در ادامه با خروجی پژوهشی خود، مردم را آگاه کنند. دانشجویی که وظیفه‌اش کسب دانش و پژوهش است، باید به از بین بردن فضای آشوب و ابهام در کشور کمک کند.

حسین زاده اشاره داشت: تمام اقداماتی که دشمن در حوزه نرم، نیمه سخت و گاها سخت در طول 43 سال گذشته علیه انقلاب اسلامی انجام داده، برای این بوده که اقتدار انقلاب اسلامی نه تنها در کشور، بلکه در کشورهایی که انقلاب اسلامی را برای خود الگو قرار داده‌اند، از بین برود. نکته قابل توجه آن است که دشمن می‌داند توانایی از بین بردن انقلاب و نظام اسلامی ایران را ندارد، به همین خاطر قصد دارد با ایجاد التهاب و آشوب در کشور، نظام را با چالش و مشکلات مختلف رو به رو کند تا این مشکلات، اجازه پیشرفت سریع و همه جانبه به ایران را ندهند.

وی در خصوص نقش مردم در پیشرفت همه جانبه کشور و مقابله با اقدامات مخرب دشمن گفت: مردم ما باید در گام اول، مسائل را فهم و تجزیه و تحلیل کنند و در گام بعدی کمک کنند که در سطح جامعه آگاه‌سازی رخ دهد. اگر جوان، بازاری، دانشجو و دیگر اقشار جامعه نتوانند به خوبی نقش خود را ایفا کنند، یقینا وارد زمین بازی دشمن می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) در خصوص اتفاقات رخ داده در جنوب شرق و شمال غرب کشور نیز تاکید کرد: دشمن با استفاده از یک جنگ ترکیبی به دنبال درگیر کردن و از بین بردن وحدت و انسجام ملی کشور است. ابزار رسانه از جانب زورگویان جهان به معنای واقعی پای کار آمده است که اجازه پیشرفت به کشور را ندهد. ما باید در مقابل این اقدامات، با تقویت راهبردهای آفندی و پدافندی کشور، دشمن را مانند گذشته با شکست سنگین روبه‌رو کنیم و به دوستان خود و در منطقه و فرامنطقه این پیام را ارسال کنیم که آن‌ها نیز می‌توانند به مانند انقلاب اسلامی ایران بر روی پای خود بایستند و استقلال و اهداف ملی خود را داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر