جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۴۲۳
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

فکرشهر: وزیر نیرو گفت: تکمیل سد دالکی در شهرستان دشتستان با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی اکبر محرابیان عصر شنبه در بازدید از سد دالکی شهرستان دشتستان اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور تأمین آب پایدار در بخش شرب و کشاورزی استان بوشهر صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات در استان بوشهر تکمیل پروژه‌های حوزه آب است که یکی از مهمترین پروژه‌های این استان سد دالکی است که تلاش می‌شود زمینه تسریع در تکمیل این سد فراهم شود.

وزیر نیرو بیان کرد: از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در تکمیل این سد استفاده خواهد شد تا زمینه تأمین آب مناسب در شهرستان دشتستان فراهم شود.

نماینده دشتستان: تکمیل پروژه‌های تامین آب در دشتستان تسریع شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود تکمیل پروژه‌های تامین آب در شهرستان دشتستان با جدیت دنبال شود.

ابراهیم رضایی اظهار داشت: سد دالکی یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی در استان بوشهر است که تکمیل آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: تکمیل سد دالکی نقش مهمی در اقتصاد شهرستان دشتستان خواهد داشت و بیشترین تأثیر آن در حوزه کشاورزی است که نجات‌بخش نخیلات این شهرستان خواهد بود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تسریع در تکمیل سد دالکی را ضروری دانست و ادامه داد: انتظار می‌رود تکمیل پروژه‌های تأمین آب در شهرستان دشتستان با جدیت دنبال شود.

وی افزود: انتظار داریم با حضور وزیر نیرو در محل اجرای این پروژه مهم، شاهد جدیت بیشتری برای تسریع در روند تکمیل این سد باشیم تا مردم بتوانند از برکات آن بهره مند شوند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر: تکمیل سد دالکی ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: تکمیل سد دالکی به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

علی محمدی نیز در حاشیه بازدید وزیر نیرو از سد دالکی در شهرستان دشتستان اظهار کرد: با بهره برداری از این سد، پیش بینی می‌شود ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از نخلستان‌های دشتستان، از این منبع ذخیره آب، بهره مند شوند که تحول عظیمی در اقتصاد کشاورزی استان ایفا خواهد کرد.

وی افزود: وجه تمایز این طرح با سایر پروژه‌های توسعه منابع آب کشور، در حال بهره‌برداری بودن شبکه آبیاری پایاب و قدمت مدیریت آب در این شبکه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تصریح کرد: سد دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی و حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب، از بزرگترین سدهای هسته آسفالتی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این سد، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که از منابع مختلفی از جمله اعتبارات عمرانی، ماده ۵۶ و تهاتر نفت تأمین خواهد شد.

محمدی عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح ۴۲ درصد است و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳ آبگیری شود.

سد دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی و حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب، از بزرگترین سدهای هسته آسفالتی کشور محسوب می‌شود

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر