سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۴۳۲
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۳

فکرشهر: وزیر نیرو با اشاره به پیش‌بینی ۷۵۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل آب ۳۴۸ روستای استان بوشهر گفت: پروژه جهاد آبرسانی به عنوان وسیع‌ترین پروژه عمران کشور در ۳۱ استان در حال اجرا است.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی اکبر محرابیان شنبه‌شب در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب و برق استان بوشهر با اشاره به خط آب سیراف –جم اظهار داشت: آب‌شیرین کن سیراف به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب در دهه فجر افتتاح می‌شود و عملیات برق رسانی باید یک ماه قبل از دهه فجر به اتمام برسد.

وی افزود: ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح توسعه آب‌شیرین کن به سرمایه گذار پرداخت می‌شود.

وزیر نیرو با بیان تکمیل این پروژه از مطالبات جدی مردم است، ادامه داد: این پروژه ۱۴ سال قبل شروع شده ولی هنوز تکمیل و به بهره برداری نرسیده که امیدواریم هر چه زودتر شاهد افتتاح آن باشیم.

وی گفت: همچنین ۱۷۰ میلیارد تومان از تعهدات وزارت و مابقی اعتبارات از محل اعتبارات تنش آب توسط وزارت نیرو پرداخت می‌شود.

محرابیان از احداث آب‌شیرین کن در بنک خبر داد و تصریح کرد: با احداث این آب‌شیرین کن تا یک سال دیگر مشکل آب آن منطقه مرتفع می‌شود.

وی تسریع در روند سد دالکی را ضروری دانست و افزود: تا دو هفته آینده اعتبار خوبی تلاش داریم به پروژه تزریق کنیم و از طرفی پیگیر هستیم هر چه زودتر اعتبارات قرارگاه به این پروژه تزریق شود.

وزیر نیرو گفت: پروژه جهاد آبرسانی به عنوان وسیع‌ترین پروژه عمران کشور در ۳۱ استان در حال اجرا است که هم اکنون روند پروژه در استان بوشهر ۴۰ درصد است.

محرابیان اضافه کرد: برای رفع مشکل آب ۳۴۸ روستای استان بوشهر ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که با تخصیص کامل این اعتبار مشکل آب ۸۰ درصد روستاهای دارای تنش آبی استان رفع می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر این پروژه در ۱۲۰ روستای استان بوشهر با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است که دارای پیشرفت ۴۰ درصد می‌باشد و روند آن نیز مطلوب است.

محرابیان از تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آب دیلم خبر داد و تصریح کرد: اعتبار لازم برای احداث مخزن امام حسن تأمین می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر