جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۴۴۳
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۹

فکرشهر: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی چهره‌ها و خواصی که با ناآگاهی و صرفا با بهره‌گیری از فضای احساسی به بیان نظرات خود پرداختند اکنون باید جواب دهند چرا غیرمسؤولانه باعث تحریک عواطف بخشی از مردم شدند.

به گزارش فکرشهر از جام جم، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار بیانیه پزشکی قانونی درباره دلایل فوت خانم مهسا امینی و تصریح بر این نکته که فوت نامبرده ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است، تصریح کرد: در شرایطی که کشور به‌واسطه خبری که درباره این بانوی جوان در فضای بهت و ناراحتی به‌سر می‌برد و هنوز بررسی‌ها درباره دلایل این اتفاق مشخص نشده بود کسانی بدون تحقیق و بررسی و مبتنی بر فضای احساسی،‌ عجولانه موضعگیری کردند و باعث تحرک عواطف در جامعه شدند و همین مسأله هم مشکلاتی در فضای اجتماعی و سیاسی کشور به بار آورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با تاکید بر این‌که در موارد مشابه در همه کشورها مرجع رسمی اظهارنظرنهایی را می‌کند، گفت: وقتی این اتفاق افتاد همه مسئولان کشور پای کار آمدند و عنوان کردند همه جوانب را بررسی خواهند کرد. از سویی دیگر سازمان پزشکی قانونی به عنوان مرجع نهایی برای اظهارنظر در این زمینه هم اعلام کرد که نتایج بررسی خود را در اختیار مردم ایران خواهد گذاشت اما در همین فاصله دیدیم که برخی بدون توجه به تمهیدات صورت گرفته درخصوص نتایج بررسی‌ها صرفا براساس نظر شخصی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. اگر بنا باشد هر شخصی ولو پزشک صرفا به بیان نظرات خود در خصوص این موضوع و موضوعاتی از این دست بپردازد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و شایسته‌ترین رفتار این است در شرایطی که مسأله‌ای هنوز دارای ابهام است منتظر بود تا نتیجه بررسی‌ها و ارزیابی از سوی مرجع نهایی اعلام شود.

میرتاج‌الدینی با بیان این‌که با انتشار بیانیه پزشکی قانونی اکنون زمان پاسخگویی افراد و عناصر است که با اظهارات خود باعث تحریک جامعه شدند خاطرنشان کرد: برخی چهره‌ها و خواصی که با ناآگاهی و صرفا با بهره‌گیری از فضای احساسی به بیان نظرات خود پرداختند اکنون باید جواب دهند چرا غیرمسئولانه باعث تحریک عواطف بخشی از مردم شدند.

وی با تاکید بر این‌که اکنون زمان پذیرش مسئولیت از سوی برخی از خواص به خاطر رفتارها و گفتارهای ناپخته و نسنجیده است، تصریح کرد: مسئولان قضایی در رسیدگی به عوامل و عناصر اغتشاشات اخیر حتما به این موضوع توجه دارند که مردم حق اعتراض و انتقاد نسبت به وقایع و اتفاقات را دارند اما قدر مسلم میان معترضان با آشوب‌طلبان و همچنین عوامل بیگانه و نیروهای وابسته به آمریکا، صهیونیست‌ها، معاندان و منافقان تفاوت وجود دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر