پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۵۰۲
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۷

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات هنرمندان استان بوشهر استفاده می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالرحیم افروغ عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی با هنرمندان و اهالی سینما اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات هنرمندان استان بوشهر از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مسئله یابی و اتخاذ راهکارهای برون رفت از این مسائل و مشکلات را با جدیت دنبال می‌کنیم افزود: ما و هنرمندان در یک طرف ایستاده‌ایم و مشکل در طرف دیگر! بنابراین باید برای رفع این مشکلات با هم همدل و متحد شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: با انتخاب مدیریت انجمن سینما جوانان استان بوشهر از بدنه جامعه فیلمسازان استان که در حوزه انیمیشن‌سازی و فیلم کوتاه به تولید اثر مبادرت ورزیده است امیدواریم شاهد تحولات خوبی در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما پیشروترین اندیشه و انسان را در انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم؛ چون انقلاب با پدیده‌های نو هنرمندانه مواجه شده و با تغییری که در ماهیت این پدیده‌ها ایجاد کرده، آن را به خدمت خود درآورده است.

افروغ بیان کرد: طبیعتاً همین نگاه رو به جلو انقلاب است که عالم را به ولوله و زلزله واداشته است. بنابراین امروز بایستی با تاسی از این نگاه و با آدابته کردن پدیده‌ها و ایده‌های نو در هنر، شاخص‌های تازه‌ای بیافرینیم و معادلات بیگانگان را به هم بزنیم.

هنر و هنرمند واقعی حمایت می‌شود

وی با اشاره به اینکه ما از هنر و هنرمند واقعی حمایت خواهیم کرد، یادآور شد: در این زمینه به‌زودی با شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس نشستی خواهیم داشت که درصدد هستیم در این نشست ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هنری استان را به آن‌ها بنمایانیم تا زمینه‌سازی لازم برای جلب نگاه آن‌ها به جامعه هنری ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مدیران صنایع این امکان را دارند که برای انتقال مفاهیم مورد نظر خود به جامعه پیرامونی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به هنرمندان بومی استان اعتماد کنند.

افروغ به برگزاری هفته مهر سینما در استان بوشهر در هفته آینده اشاره و تصریح کرد: این برنامه به تازگی به تقویم سینمای کشور اضافه شده و فرصتی است که در آن از هنرمندان صاحب‎ایده و باتجربه هم‌استانی در همه بخش‌های سینما تقدیر به عمل آوریم.

وی اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک میزبان رئیس سازمان سینمایی کشور و رئیس صندوق اعتباری هنر خواهیم بود تا هنرمندان هم‌استانی مستقیم مشکلات و مسائل خود را با آن‌ها در میان بگذارند.

نظرات بینندگان
عباس
|
-
|
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
یاد داستان زانوی شتری که از حمام میامد افتادم . این نیز بگذرد اما فراموش نمیکنیم که شماها که هیچ از هنر نمیدانید و لایق تقدس هنر نیستید؛ هنر استان را به قتلگاه بردید و هنرمندان را بیچاره و آواره کردید. 
بادیه نشین سرگردان
|
-
|
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۱
هنرمند واقعی را شما نباید و حق ندارید تعریف کنید چون هیچ شناختی از هنر ندارید و اینجا هم حق شما نیست. نخبگان و شایستگان را حذف کردید و متاسفانه در نبود باسوادان بیسوادی بیداد میکند  . به عنوان یک هنرمند شما را قبول ندارم چون نه تحصیلات هنری دارید نه تجربه ونه تخصص . این نیز بگذرد اما نمیبخشمتان
فرهنگی هنری رسانه ای مظلوم دشتستان
|
-
|
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
با سلام و احترام .ارزومندم روزی برسد که فرهنگ و هنر را یک هنرمند متخصص با تجربه و ایده پرداز مدیریت کند . انگاه است که هنر پرواز میکند و بال میگسترد.

شوربختانه تا وقتی بهترین و با تخصص ترین نیروها و هنرمندان چه انها که کارمندتان هستند و چه بیرون مجموعه منزوی و خسته و بی انگیزه کرده اید  هیچ امیدی نداریم . سالهاست که دشتستان که تا بوده چشم و چراغ هنر استان و جنوب کشور بوده و سرشار از استعداد هنری و اجراهای فاخر در همه رشته های هنری بوده است  و با حضور این همه نخبه تحصیلکرده و پیشکسوت که انصافا هر کدام لیاقت وزارت و ریاست کلان را دارند( اما همیشه هرز میروند در چنبره ندیدن ها و جا مانده از انتصاب حق و درست) ؛ مرده متحرکی شده است . خواهشمندیم جایتان را عوض کنید . هرکس در جای خود باشد تا هنر نفس بکشد و تاتر و خط و نقش و نگار و رنگ و بوم و فیلم و ...باز هم جانی بگیرند و روحیه ما و مردم نجیب دشتستان صفا یابد. خدا را خوش نمی اید که باسوادترین افراد بیهوده عمرشان تلف شود در این چرخه مداوم بی سرانجام و باطلی که لحظه هایش طلاست . حیف و‌صد حیف که گوش شنوایی نیست . از فکرشهر با وجدان تشکر میکنیم که همیشه صدای حق و هنر و فرهنگ و رسانه است . چشم بد رسانه های زرد از شما به دورباد .یا حق 
دلسوز
|
-
|
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
سلام واحترام.جناب اقای افروغ بزرگوار خداقوت: لطفا هرچه زودتر تکلیف اداره ارشاد دشتستان را معین کنید. این اداره در جلسات مهم فرهنگی دعوت نمیشود چون تحرکی ندارد و وجهه خود را از دست داده است. سرپرستی بیش از شش ماه هم غیرقانونی است. فرهنگیان و هنرمندان دلسوز دشتستان منتظر هستند تا بالاخره یک هنرمند متخصص باتجربه از درون خود مجموعه که دلسوز همه باشد انتخاتب شود. شما که مدعی فراجناحی هستید با انتخاب دکتر نجفی که انصافا لایق و توانمند است به معاونت هنری اداره کل هم به هنرمندان بها دهید و هم دشتستان را بیشتر با این کار زیبا در تصمیمات سهیم کنید. ایشان جوان خستگی ناپذیر انقلابی و مومن وارسته ای است که بدون تظاهر و چشمداشت از یک خانواده شهید و مذهبی سالهاست نادیده گرفته شده است.با  تخصص کافی و تجربه ممتد دهها ساله کهدارد و ایده های خوبی هم دارد یقینا عصای دست شما و مجموعه خواهد بود و نیروی خود مجموعه است و مقبولیت تخصصی اجتماعی هنری فنی دارد.. با این انتخاب در روزهایی که کشور در حال خوشی نیست هنرمندان را خوشحال کنید. ایشان بسیار محترم است و نجیب و مظلوم واقع شده است. با تشکر از شما و فکرشهر.
علی
|
-
|
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۴
ارشاد شهرستانتان رویک مدیر لایق و مودب و باسواد بزارین که قدرت کلام و منطق و اقناع مخاطب و مردم داشته باشد و بلبد باشد صحبت کند.و بودجه بدین بعدا کارها به امید خدا درست میشود.. اداره ای بدون کار فرهنگی که پر است از نخبه و کارشناسان مدرک عالیه را بایک سرپرستی به مدت 8 ماه تبدیل به اداره بدون خروجی و حتی عدم وجهه و حتی عدم دعوت و حضور حضور در تصمیم گیریهای فرهنگی شهرستان شده است که نمونه اش را در راهپیایی اربیعین دیدیم که ارشاد منفعل بود و‌در جلسات دعوت نبود و از حضور پرسنلش هم خبری نبود و موکب هم نداشت متاسفانه یعنی نهاد اصلی فرهنگ در بزرگترین رویداد جنوب غایب بود و این توهین به مردم نجیب دشتستان که به ولایتمداری شهره هستند است.. لطفا این وضعیت اسفناک را اصلاح کنیدو یک مدیر توانمند هنری مقبول جامعه هنرذیبا تجریه انتخاب کنید تا هنرمندان جذب شما شونذ . از توانمندی نیروهای خدوم و باسوادش در فضای مجازی و کل فرهنگ و هنر استفاده اصولی کنید. حیف است و ظلم است.و حق پایمال میشود. کاری کنید به نیکی از شما یاد شود و محبوبیت کسب کنید و هنرمندان را جذب کنید به فرموده رهبری عزیز.. کار فرهنگی بهترین جهاد انقلابی است و این جهاد با نیروهای توانمند شدنی است. نیروهای ارشاد دشتستان را ببینید که چه مظلومانه هدر میروند. یا علی
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر