پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۵۴۴
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۷

فکرشهر: کاردار سفارت ایران درپی حمله عناصر ضد انقلاب به ساختمان نمایندگی کشورمان در لندن که در غیاب پلیس این کشور صورت گرفت تصریح کرد: اوضاع سفارت آرام است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، «سید مهدی حسینی متین» خاطر نشان کرد پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران که توسط دشمنان انقلاب مورد اهانت قرار گرفته بود در محل خود نصب شد.

 عناصر ضد انقلاب ساعاتی پیش در ادامه اقدامات وحشیانه چند هفته اخیر، از ساختمان سفارت ایران بالا رفته و به پرچم کشورمان اهانت کردند. آن‌ها همچنین خسارت‌هایی را به تابلو و شیشه‌های سفارت وارد کردند.

تجمع عناصر ضد انقلاب طبق برنامه اعلام شده ساعت ۵ عصر به پایان می‌رسید. آن‌ها که مترصد فرصتی برای آسیب زدن به ساختمان سفارت بودند در غیاب پلیس، دست به کار شده و به ساختمان سفارت کشورمان تعرض کردند.

پلیس لندن پس از پیگیری خبرنگار ایرنا اعلام کرد: «حدود ساعت ۱۸:۳۰ یکشنبه ۹ اکتبر، گروهی به سفارت ایران نزدیک شدند. دو مرد به بالکن بالای درب ورودی رفتند، پرچم را برداشتند و یک پرچم جایگزین نصب کردند. این درحالیست که دیگران تلاش می کردند به جلوی ساختمان آسیب بزنند.»

بر اساس اعلام پلیس، پنج مرد به دلیل وارد کردن خسارت به ساختمان سفارت دستگیر شده‌اند. سه مرد و یک زن دیگر نیز به دلیل ایجاد بی نظمی خشونت آمیز و حمله به پلیس بازداشت شده اند. در ادامه بیانیه پلیس لندن آمده است: پس از این حادثه پرچم اصلی به بالکن بازگردانده شد.

مقامات سفارت کشورمان با توجه به حمله دو هفته پیش عناصر ضد انقلاب به ساختمان سفارت، که منجر به دستگیری تعدادی از عناصر اغتشاشگر شد درچندین نوبت درباره ضرورت افزایش تدابیر امنیتی و وظایف دولت میزبان در چارچوب کنوانسیون وین تذکر داده اند. اما مقامات انگلیسی همچنان در این زمینه اهمال می کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر