چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۶۲۶
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۹

فکرشهر: فرمانده مرزبانی کشور در بوشهر گفت: ارتقای توان عملیاتی دریادلان استان‌های جنوب کشور در سرکوب کردن تروریست‌ها و دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران از اهداف اجرای این رزمایش است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، رزمایش دریایی منطقه‌ای محمدرسول الله با رمز یا مهدی و با حضور یگان‌های مرزبانی جنوب کشور در ساحل و شناور‌های مردمی ومرزبانی یگان‌های جنوب کشور در آب‌های خلیج فارس پایان یافت.

فرمانده مرزبانی کشور در این رزمایش گفت: شناور‌هایی که در رژه امروز هستند به دست جوانان برومند کشور طراحی و ساخته شده است.

سردار احمد علی گودرزی افزود: ساماندهی و ارتقاء لنج‌های مورد حمایت دریابانی از نظر حجم و ایمنی، ساماندهی اسکله‌ها و بنادر، حفظ ذخائر آبزیان از مواردی است که برآن تاکید داریم.

سرهنگ شرفی فرمانده مرزبانی استان بوشهر نیز گفت: این رزمایش سه روزه از روز یکشنبه ۱۷ مهر آغاز و امروز با حضور ۳۲ فروند شناور و ۵۱۰ نفر در وسعت ۶۲۵ مایل مربع به کار خود پایان داد این رزمایش نشان از اقتدار مرزبانی و استفاده از تجهیزات هوشمند است.
 
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در این آیین گفت: بی تردید یکی از مولفه‌های قدرت یک نظام اقتدار در عرصه مرزبانی و مرزداری در جغرافیای زمینی ف هوایی و دریایی است به همین علت در طول تاریخ حکمرانان بر حفظ حریم استقلال و جغرافیای تمدن آفرینی برای پیشرفت کشور تاکید داشتند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: به همین علت هدف کشور‌های متخاصم، شکستن مرز‌های کشورهاست، اما مرز‌های کشور ما از استحکام بی نظیرو از توانمندی در عرصه تجهیزات برخوردار است.

در پایان این آیین از کتاب مرز شهادت که روایت ۲۸ جانباز مرزبانی استان است رونمایی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر