پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: افزایش بی ضابطه اجاره بها و تعیین اجاره سنگین برای کسبه بازار تجاری گناوه از مشکلاتی است که مدتی است گریباگیر کاسب کاران بازار این شهر ساحلی شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، کسبه بازار گناوه مدعی اند که در این بندر مالکان مغازه ها در توافق پشت پرده اجاره بها را تعیین می کنند وبدون توجه به درآمد کسبه آنان را به پرداخت اجاره های سنگین ناگزیر می کنند.\n\nیکی از کسبه بازار گناوه گفت: همه مالکان مغازه های بازار تجاری هم قول می شوند که نرخ را پایین نیاورند و کسبه نیز اگر قرارداد را تمدید نکنید محلی برای فروش اجناسی که روی دستشان مانده جایی ندارند.
کد خبر: ۱۲۴۶۴
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶

فکرشهر: افزایش بی ضابطه اجاره بها و تعیین اجاره سنگین برای کسبه بازار تجاری گناوه از مشکلاتی است که مدتی است گریباگیر کاسب کاران بازار این شهر ساحلی شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، کسبه بازار گناوه مدعی اند که در این بندر مالکان مغازه ها در توافق پشت پرده اجاره بها را تعیین می کنند وبدون توجه به درآمد کسبه آنان را به پرداخت اجاره های سنگین ناگزیر می کنند.

\n\n

یکی از کسبه بازار گناوه گفت: همه مالکان مغازه های بازار تجاری هم قول می شوند که نرخ را پایین نیاورند و کسبه نیز اگر قرارداد را تمدید نکنید محلی برای فروش اجناسی که روی دستشان مانده جایی ندارند.

\n\n

ع- هاشمی افزود: واقعا بی انصافی است که اجاره بهای مغازه ها بدون وجود قانون خاصی فقط و فقط بر اساس میل و اراده صاحبان ملک افزایش پیدا می کند.

\n\n

این بازاری مدعی شد که برخی قراردادهای بسته شده با مبالغ بسیار پایین ثبت می شود در حالی که اجاره بهای دریافت شده مبلغی چندین برابر قراردادهای صوری است.

\n\n

س -عربزاده از دیگر مغازه داران می گوید: در بسیاری از مواقع به دلیل از دست ندادن موقعیت شغلی خود مجبور به بستن قرارداد باهر شرایطی که مالک برما تحمیل کند، هستیم.

\n\n

ماندنی زارعی دیگر کاسب گناوه ای اظهار کرد: مهم ترین دلیل گرانی در گناوه افزایش بی رویه و غیرکارشناسی اجاره بهای مغازه هاست.

\n\n

این کاسب اظهار کرد: افزایش اجاره بهای مغازه ها فشار زیادی بر مغازه داران مستأجر وارد می کند و همین تاثیر می تواند سرمنشاء از رونق افتادن بازار بندر گناوه شود کاری که در چند سال اخیر موجب رکود واز رونق افتادن بازرهای پررونق در برخی استانهای جنوبی کشور شد.

\n\n

رییس اتاق اصناف گناوه با تایید افزایش بی رویه اجاره مغازه دربازار گناوه گفت: براساس قانون، صنف اجازه دخالت در تعیین سقف اجاره بها مغازه ها را ندارد اما همکاران امور صنفی بعضا بصورت کدخدامنشی اختلافات فیمابین مالک ومستاجر را حل وفصل می کنند.

\n\n

رضا نظری افزود: افزایش بین 10 الی 20 در صد بهای اجاره واحدهای تجاری درسال طبیعی است اما افزایش بی رویه وسیر صعودی شتابان اجاره مغازه ها در گناوه درچند سال اخیر بی انصافی است .

\n\n

نظری افزود: ناظران امور صنفی بصورت مرتب برای کنترل وشناسایی تخلفات صنفی دربازار تردد می کنند اما مرجع رسیدگی درخصوص اختلافات مالک ومستاجر قانون مدنی قوه قضاییه است .

\n\n

وی ظهار داشت: درشهرستان گناوه حدود چهار هزار و500 مغازه فعالیت دارند که سه هزار باب مغازه آن در سایت تجاری کالای وارداتی ارزان قیمت عرضه می کنند.

\n\n

فرماندار گناوه هم گفت: تعیین سقف اجاره بها بصورت توافقی بین موجر ومستاجر دربازار تجاری بندر گناوه تنظیم می شود و وقتی طرفین راضی باشند دلیلی برای ورود دستگاههای اجرایی ندارد.

\n\n

عبدالنبی یوسفی بااشاره به اینکه رقابت مردم برای کسب و کار در بازار باعث افزایش اجاره بهای مغازه ها شده افزود: چنانچه مردم از مالکین پاساژها درزمینه افزایش یکطرفه اجاره مغازه ها شکایتی داشته باشند ، به دادخواست آنان رسیدگی خواهد شد.

\n\n

وی بیان کرد: مسوولان قضایی شهرستان بارها برای رسیدگی به دادخواست های جمعی مغازه داران در خصوص افزایش بی رویه اجاره بها در بازار گناوه اعلام آمادگی کرده اما دراین خصوص تاکنون دادخواستی از طرف کاسبان بازار گناوه به دادگستری ارائه نشده است.

\n\n

فرماندار گناوه افزود: اگر مردم احساس کنند که ازهرناحیه ای به آنها ستم می شود نباید دست روی دست بگذارند ومنتظر رسیدگی باشند بلکه باید همت کنند وبصورت جمعی درمراجع قضایی از حقوق خود دفاع کنند.

\n\n

شهرستان گناوه درشمال استان به لحاظ برخورداری از رونق تجاری وپویایی اقتصادی ،برخی کالاهای وارداتی استانهای همجوار را تامین می کند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر