جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۶۹۹
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱

فکرشهر: عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگاه پزشکی قانونی به پرونده فوت خانم امینی سیاسی نیست، گفت: کسانی که به دنبال حقیقت و راستی هستند به گزارش پزشکی قانونی اعتماد دارند .

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام حسن میرزایی درباره گزارش پزشکی قانونی که برای علت فوت مهسا امینی منتشر شده است، گفت: معاندان نظام گزارش پزشک قانونی را به شرطی قبول دارند که به سود تبلیغات و اهداف شوم آنها رای دهد و اگر موافق آنها نباشد، رای آن دادگاه یا نهاد را قبول نخواهند کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: پزشک قانونی در تمام کشورهای دنیا، نهادی رسمی برای بیان علت فوت است و درباره این پرونده هم پزشک قانونی به عنوان بالاترین نهاد علمی و تخصصی بر اساس مستندات علمی، اعلام نظر کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: کسانی که به دنبال حقیقت و راستی هستند به گزارش پزشک قانونی اعتماد دارند. اما عده‌ای اغراض دیگری را دنبال می‌کنند، گزارش پزشکی را سیاسی جلوه می‌دهند که البته تکلیف این افراد در ۴۳ سال گذشته همیشه مشخص بوده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه نگاه پزشک قانونی به پرونده فوت خانم امینی سیاسی نیست، یادآور شد: برخی از رسانه‌ها معاند وابسته به دشمنان نظام اسلامی از ابتدای فوت خانم امینی در تلاش بودند فوت وی را به نحو دیگری جلوه دهند و اخبار دروغ و خلاف واقع را در این باره منتشر کردند.

وی تاکید کرد: جریان‌های معاند نظام به دنبال یافتن درستی یا حقیقت مسائل نیستند بلکه در پی توسعه دشمنی و مخالفت خود می‌باشند و دلسوز این کشور و مردم نبوده بلکه به دنبال جریان سازی هستند تا برای این خوش خدمتی از اربابان صهیونیستی و آمریکایی خود منابع مالی دریافت کنند.

میرزایی با تاکید بر اینکه مردم ایران اسلامی اندیشه و دیدگاه‌های معاندان نظام اسلامی را می‌شناسند، گفت: جریان‌های معاند در چند هفته گذشته سخن پراکنی دروغ را در دستور کار رسانه‌ای خود دادند اما مردم،‌ کسبه و دانشجویان فریب معاندان را نخوردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به همراه نشدن کسبه و دانشجویان کشور با جریان معاند نظام خاطرنشان کرد: به رغم اینکه دشمنان همه تلاش خود برای ورود مردم به اغتشاشات را به کار بردند، اما هیچ صنفی از اصناف کشور و مردم جامعه همراه آنها نشدند. چرا که اگر بخواهیم مدعی همراه شدن صنفی با اغتشاشگران شویم، حداقل باید ۵۰ درصد آن صنف همراه آشوبگران شوند که چنین رویکردی در هیچ یک از اصناف دیده نشده است.

در بخشی از گزارش پزشکی قانونی درباره علت فوت مهسا امینی آمده است: «متوفیه پس از عمل جراحی تومور کرانیوفارنژیومای مغزی در سن هشت‌سالگی دچار اختلال در محور مهم هیپوتالاموس ـ هیپوفیز و غدد تحت فرمان آن (ازجمله آدرنال و تیروئید) شده است. به‌ علت این بیماری زمینه‌ای متوفیه تحت‌ درمان با داروهای هیدروکورتیزون، لووتیروکسین و دسموپرسین بوده است.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: ایشان در تاریخ ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۹ و ۵۶ دقیقه به‌طور ناگهانی دچار اُفت هوشیاری شده و متعاقب آن بر زمین می‌افتد که با توجه به بیماری زمینه‌ای، متوفیه توانایی لازم جهت جبران و تطابق با وضعیت ایجادشده را نداشته، لذا در شرایط مذکور دچار اختلال ریتم قلب و کاهش فشار خون و متعاقب آن کاهش سطح هوشیاری شده که به‌ دلیل انجام عملیات احیای قلبی ـ تنفسی غیرمؤثر در دقایق حساس اولیه، دچار هیپوکسی شدید و در نتیجه آسیب مغزی شده است...».

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر