جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۷۳۹
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

فکرشهر: مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۱۳ واحد تولیدی صنایع تبدیلی با ظرفیت ۳۲ هزار تن در این استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که این آمار سه برابر مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش فکرشهر، حمزه عباسی پور بحرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برای راه اندازی این واحدهای تولیدی ۵۰ میلیارد و ۲۴۲ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه توسعه صنایع تولیدی نقشی مهم در ایجاد اشتغال مولد و پایدار دارد بیان کرد: با بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی ۲۲۸ فرصت شغلی در استان بوشهر ایجاد شده است که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۸۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

عباسی پور بحرانی ادامه داد: ظرفیت تولید در این واحدها حدود ۳۲ هزار تن و میزان جذب ماده خام کشاورزی نیز ۴۵هزار و ۸۰۰ تن است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: با راه اندازی این واحدهای تولیدی ظرفیت صنایع فرآوری و تکمیلی بخش کشاورزی از ۶۴۰ به ۶۷۲ هزار تن افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: زمینه فعالیت طرح‌های به بهره برداری رسیده بسته بندی خرما و رطب، عمل آوری و فرآوری آبزیان، سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی و رب گوجه فرنگی است.

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با وجود تمام محدودیت‌ها و مشکلات موجود انتظار می‌رود با برنامه ریزی اصولی در زمینه ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی فعالیت‌های مهم و قابل توجهی انجام شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر با تولید ۶۵۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل، ۱۷۰ هزار تن خرما، محصولات صیفی‌ و سبزی، ماهی و میگو است توجه بیشتر به مقوله صنایع تبدیلی و تخصیص اعتبارات خاص از سوی استان در این زمینه ضروری است.

عباسی‌پور بحرانی افزود: ایجاد امنیت غذایی و ایمنی غذا با توجه به بسته بندی‌های صحیح و اصولی در صنایع و فرآوری بخش کشاورزی از دیگر هدف‌های ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی است و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی را در پی دارد.

وی بیان کرد: به طور کلی صنایع تبدیلی حلقه مفقوده میان بخش کشاورزی و صنعت است که در سال‌های اخیر با تلاش کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و امکانات و تسهیلاتی که در این زمینه به وجود آمده شاهد رشد و شکوفایی بیشتر صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی بوده‌ایم.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نگهداری محصولات کشاورزی در سردخانه‌ها و بسته‌بندی محصولات شیلات و باغی و زراعی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: فعالیت در زمینه تولید انواع کود برای بخش کشاورزی از نمونه بارز ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر