شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۸۲۳
جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۰

فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: نام‌گذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت فقط یک نام‌گذاری نیست بلکه جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه معتقد به لزوم اتحاد امت اسلامی و تقریب مذاهب است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدرضا اسماعیل‌پور روز جمعه در آیین گرامیداشت میلاد حضرت رسول (ص) و هفته وحدت در مسجد امیر المومنین (ع) بوشهر بیان کرد: برخی گمان می‌کنند که نام‌گذاری هفته وحدت همزمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم یک نام‌گذاری یا تاکتیک سیاسی است در حالی که وحدت پیروان مذاهب اسلامی برای نظام اسلامی ایران یک ایمان قلبی است که خداوند متعال از ما خواسته است و این اعتقاد در میان مراجع بزرگ جهان تشیع پیش از جمهوری اسلامی هم سابقه تاریخی دارد.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه موفقیت و رمز پیرورزی ملت ایران مرهون پیوستگی و وحدت کلمه است، اظهار کرد: شیعیان و اهل تسنن در ایران اسلامی برادر هستند و ایجاد تفرقه باعث می‌شود که بیگانگان بر ما تسلط پیدا کنند.

اسماعیل پور تاکید کرد: چنانکه امام خمینی نیز بر آن تاکید داشتند، کسی که بخواهد این اجتماع را به هم بزند یا جاهل است و یا مغرض و باید مراقب این مساله باشیم.

وی اضافه کرد: اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه میان مسلمانان شود، یا آگاهی لازم را ندارد و یا به عمد می‌خواهد بین مسلمانان شیعه و اهل سنت اختلاف بیندازند در حالی که حفظ وحدت میان این امت واجب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ادامه داد: جمهوری اسلامی و علمای بزرگ شیعه از دیرباز تا کنون طرفدار جدی تقریب مذاهب اسلامی بوده‌اند و امروز همه مسلمانان کشور باید یکصدا و در صفی واحد به مبارزه برای موفقیت کشور و پایداری نظامی اسلامی بپردازند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر