جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۸۳۲
جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶

فکرشهر: امام جمعه اهرم با اشاره ضرورت تعیین تکلیف چاه‌های آب کشاورزان گفت: لازم است مجموعه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی نسبت به این مسئله، کشاورزان را معطل و مردم را سرگردان نکنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اهرم با تبریک ولادت با سعادت نبی گرامی السلام حضرت محمد مصطفی و امام جعفرصادق (ع) اظهارداشت: پیغمبر خاتم سرآغاز همه‌ی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است، ما که اسلام را وسیله‌ی سعادت بشر و راه نجات انسان میدانیم، این موهبت الهی مترتب بر وجود مبارک پیغمبر است که در ماه ربیع اتفاق افتاد و خورشید درخشان رسالت پیغمبرِ خاتم روشنی بخش دل‌های تاریک و انیس و مونس دل‌های رمیده بشر شده است.

امام جمعه اهرم افزود: پیغمبر نور و رحمت با خُلق عظیم و با صبر جمیل خود رحمة للعالمین هستند و مکتب امام صادق علیه السلام که برگرفته از همین خلق عظیم پیامبر است دارای ۴ هزار شاگرد بودند که به برکت مکتب امام صادق علیه السلام امروز در اقصی نقاط عالم این مکتب در حال تکثیر است.

وی ادامه داد: نوجوان امروز اگر در گرداب شبهات دشمن قرار بگیرد و نسبت به سنت پیامبر و اهل بیت و نسبت به حکومتی که پیامبر به دنبال تحقق آن بود غافل شود و در تور شهوت و شبهات شبکه‌های خارج نشین و بعضی از سلبریتی هایی که نفس کشیدنشان و پر بودن حساب دلاری آنها از عمر و وقت و هزینه شما جوانان تأمین می‌شود، مواظب باشید شیرینی مگسان قرار نگیرید.

پهلو زاده بیان کرد: نوجوان امروز خوب می‌داند اگر حضرت نوح خبر از طوفان بزرگ داد و واقع شد، اگر حضرت ابراهیم خبر از شکست بت پرستان و نابودی نمرود داد و واقع شد، اگر حضرت موسی نوید آزادی قوم یهود از اسارت فرعونیان داد و واقع شد، و اگر پیغمبر خبر از فتح کسری و روم را دادند و واقع شده، اگر امام کاظم علیه السلام فرمودند مردی از قم به پا می‌خیزد و طاغوت را سرنگون خواهد کرد و در ۲۲ بهمن ۵۷ واقع شد و اگر حضرت امام فرمود انقلاب پیروز می‌شود و شاه خواهد رفت و شاه فرار کرد و اگر مقام معظم رهبری فرمودند سوریه و عراق باید حفظ شود و داعش از بین برود و دیدید که عراق و سوریه ماندند و داعش از بین رفت و اگر فرمودند اسرائیل ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید و در حال تحقق است.

وی گفت: شما جوانان خواهید دید که عربستان به دست مجاهدان فتح خواهد شد و قدس قبله اول مسلمین در حال آزادسازی است نشانه‌اش هم مقایسه فلسطین ۱۹۴۷ با فلسطین ۲۰۲۲ است.

امام جمعه اهرم افزود: فلسطین ۷۵ سال پیشِ سنگ به دست، با فلسطینِ موشکی امروز نشان از اضمحلال غده سرطانی صهیونیسم است.

وی تصریح کرد: یمن ۸ سال پیش با یمن امروز قابل مقایسه نیست و سیلی اخراج آمریکا از منطقه غرب آسیا نشانه دیگر این اضمحلال است، به همین خاطر است که دشمن به تکاپو افتاده و انفعال آن را می‌بینید.

وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نکات تحلیلی مهمی فرمودند از جمله اینکه انفعال دشمن در این حادثه و فتنه اخیر از باب چند حرکت مهم ملت ایران بود.

وی یاد آور شد: یکی از این حرکت‌های مهم، حرکت عظیم مردم بخصوص جوان‌ها در قضیّه‌ی کرونا بود و این حضور عجیبی که مردم ما و جوان‌ها پیدا کردند، در هیچ جای دنیا سابقه ندارد.

وی اضافه کرد: حضوری که از دفن جنازه‌ها در آن روزهای اوّل که صاحبان جنازه‌ها و خویشاوندان جرأت نزدیک شدن به آنها را نداشتند، تعدادی جوان و علاقه‌مند داوطلب شدند، آمدند جنازه‌ها را تجهیز کردند و تدفین کردند تا بقیّه‌ی کارهایی که انجام گرفت، مثل تولید ماسک، تولید انواع واکسن، تأمین انواع و اقسام نیازها، و بعد کمک‌های مؤمنانه به کسب و کارهایی که معطّل شده بود، مردمی که نیازمند شده بودند، جوان‌ها وارد میدان شدند.

وی گفت: این نشان می‌دهد که ملّت ایران بانشاط و زنده و سرحال و متدیّن است و به مسائل دینی و ارزشهای دینی پایبند است.

پهلوزاده بیان کرد: پدیده‌ی بی‌نظیرِ سرود حماسی «سلام فرمانده» که از مرزها فراتر رفت، ده‌ها میلیون جوان و نوجوان را در دنیا به خود جذب کرد.

وی گفت: حرکت سوم مسئله‌ی اربعین بود که چه راهپیمایی میان نجف تا کربلا، و چه کاظمین تا کربلا، و چه راه‌پیمایی‌های عظیم داخل کشور به عنوان جاماندگان انجام شد که اینها خیلی مهم بود میلیون‌ها انسان و غالباً جوان در این راههپیمایی‌ها شرکت کردند که نشان دادند که هم زنده، بانشاط و هم متدیّن، پایبند به مسائل دینی و علاقه‌مند به دین و دین‌باورند.

امام جمعه اهرم عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت فرمودند که یکی از اهداف دشمن همین است که مسئولین را با این چیزها مشغول و سرشان را گرم کند تا از کار اصلی بازبمانند و آن مساله اقتصادی و رفع مشکلات مردم است.

پیوند اولیا و مربیان نیازمند شبکه تربیتی فعال

وی با اشاره به ۲۴ تا ۳۰ مهرماه هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: بیش از پیش این پیوند نیاز به توجه والدین محترم و معلمان دارد و نیازمند به یک شبکه تربیتی فعال و نه منفعل است.

پهلو زاده با اشاره به اینکه امیرمومنان می‌فرماید هیچ میراثی بهتر از ادبِ فرزندان نیست افزود: تربیت صحیح، جز با مربی و معلم مؤمن و انقلابی و با یک مسجدِ مربی محور و مسجدِ امام محور به دست نمی‌آید.

و ی گفت: ما با نقطه مطلوب فاصله داریم و نیاز به تلاش در این زمینه مسئولیت مربیان و معلمان و مسئولین آموزش و پرورش و ائمه محترم مساجد را سنگین می‌کند.

امام جمعه اهرم یادآور شد: اینکه مماشات بشود و مسئولیت و جایگاه تربیتی مسامحه کاری و وجه المسالحه رأی شود اصلاً قابل قبول نیست و فردای قیامت بخشی از وزر و وبال کج روی نوجوانان به گردن آنها خواهد بود.

تربیت و پرورش در مدارس باید اصلاح شود

وی اضافه کرد: تربیت و پرورش در مدارس جایگاهش رنگ باخته و نیازمند احیا است و این باید از سوی وزارت خانه و رؤسای قوای مقننه و مجریه اصلاح شود.

وی با اشاره به «تعیین تکلیف چاه‌های آب کشاورزان فاقد پروانه بهره برداری» گفت: لازم است مجموعه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی نسبت به این مساله، کشاورزان را معطل نکنند این هفته و آن هفته و این کمیسیون و آن کمیسیون مردم را سرگردان نکنند.

وی گفت: آنچه قانون است هم برای حفظ سفره‌های آب زیرزمینی و هم کمک به معیشت کشاورزان برای کشاورزان توضیح بدهند و توجیه کنند و به کشاورزان صادقانه پاسخگو باشند.

وی گفت: پاس‌کاری کردن موضوع راه حل مساله نیست و انباشت مطالبات ناکارآمدی نظام را به دنبال خواهد داشت لذا مسئولین جهاد و اداره آب و هر مسئول دیگری که مرتبط با کشاورزان است این قوانین را صادقانه با مردم در میان بگذارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر