پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۸۴۰
جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان بارندگی‌های این استان در فصل زمستان نرمال و فراتر از نرمال و دمای هوا افزایشی باشد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، «فرج اله شکوهی‌پور»، در جلسه بحران بابیان اینکه بارندگی‌های استان بوشهر در سال آبی گذشته نسبت به دوره بلندمدت ۱۱.۷درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: میانگین بارندگی در سال آبی گذشته ۲۱۶.۱ بوده و میانگین بلندمدت ۲۴۴.۸ بوده است که این میزان کاهش ۲۸.۷ میلیمتری بارش باران را نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه عمده بارش‌هاس استان بوشهر مربوط به شهرستان‌های جنوبی بوده است، یادآور شد: شهرستان‌های مرکزی و شمالی‌ کمترین بارش‌ها را داشته‌اند؛ برای مثال شهرستان بوشهر تنها ۱۳۳ میلیمتر بارندگی داشته است که این میزان کاهش قابل توجه بارندگی را در این شهرستان نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال آبی گذشته شهرستان عسلویه با ۲۸۸.۳ میلیمتر بیشترین بارندگی را ثبت کرد میزان بارندگی در این شهرستان نسبت به سال قبل‌تر ۴۱ میلیمتر افزایش‌ داشته است.

شکوهی‌پور با اشاره به روند افزایشی دما در استان بوشهر گفت: از سال ۹۹ تا کنون میانگین دما در استان بوشهر ۱.۱ درجه افزایش داشته است و دمای هوای استان امسال نسبت به پارسال ۰.۱ درجه افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه آسمان استان بوشهر مهرماه بارانی نخواهد شد، تصریح کرد: آمار بلند مدت بارش باران در این ما ۰.۱ میلیمتر است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: مدل‌های پیش بینی هواشناسی نشان می‌دهند میزان بارش باران در نیمه آبان و نیمه دی کاهش ۴۰تا۵۰ میلیمتری باران را خواهند داشت اما از نیمه آذر تا نیمه دی وضعیت بارشی نرمال و در مناطق شمالی بالاتر از نرمال پیش‌بینی شده است.

شکوهی‌پور ادامه داد: نیمه دی و نیمه بهمن میزان بارندگی نرمال و از نیمه بهمن تا نیمه اسفند نرمال و در مناطق جنوبی استان بوشهر فراتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بارندگی‌های استان بوشهر در فصل زمستان نرمال و فراتر از نرمال و دمای هوا نیز رو به افزایش و بالاتر از نرمال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: باتوجه به شرایط آب وهوایی این استان بارش‌ها به‌طور معمول همرفتی هستند و این بدان معنا است که اگرچه پیش‌بینب می‌شود میزان بارش‌ها کم باشد اما احتمال باران‌های رگباری و آبگرفتی را شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر