شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۸۴۸
جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

فکرشهر: به مناسبت ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ۳۱ مددجوی زندان‌های بوشهر و دشتستان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، رئیس کل دادگستری استان بوشهر امروز همزمان با میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به همراه جمعی از مسئولان قضایی، دادستان‌ها، قضات و مسئولان بخش‌های مختلف دادگستری از زندان مرکزی بوشهر بازدید و در دیدار چهره به چهره با مددجویان زندانی مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی کردند.

مهدی مهرانگیز در این بازدید بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تاکید کرد و گفت: حمایت از خانواده زندانیان مورد توجه ویژه قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: استفاده از پابند الکترونیکی، ارفاق به مددجویان، حمایت از خانواده زندانیان و سرکشی مداوم قضات و دادستان‌ها از زندان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین ضمن سرکشی از بازداشت‌شدگان عوامل و لیدر‌های اغتشاشات اخیر در استان افزود: توطئه و دسیسه همواره در دستور کار دشمنان نظام اسلامی ایران قرار دارد که لازم است در برابر این دسیسه‌ها هوشیار باشیم تا گرفتار اهداف شوم آنان نشویم.

وی با بیان اینکه در این اغتشاشات عده‌ای به‌صورت احساسی اقدام و برخی هم با برنامه در راستای اهداف دشمن عمل کردند، افزود: جوانان نباید فریب توطئه و دسیسه دشمنان را بخورند.

سرپرست اداره کل زندان‌های استان بوشهر هم گفت: به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) گفت: ۶ نفر در زندان مرکز دشتستان عفو و آزاد و ۲۵ مددجوی زندان مرکزی بوشهر مشمول مرخصی منجر به آزادی شدند و در مجموع ۶۶ نفر از زندانیان مرکزی بوشهر و دشتستان آزاد شدند و یا به مرخصی رفتند.

سید محتشم حسینی با تاکید بر توجه به صلح و سازش در پرونده‌ای مربوط به قصاص، گفت: در نیمه نخست امسال با تلاش شورا‌های حل اختلاف زندان‌های استان بوشهر و گذشت شاکیان ۸ محکوم به قصاص نفس، رهایی یافته و به آغوش خانواده برگشتند.

وی توجه به مطالبات زندانیان و ارائه خدمات لازم به آنان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در نیمه نخست امسال بیش از یک هزار بسته معیشتی در اختیار خانواده زندانیان استان قرار گرفت.

سرپرست اداره کل زندان‌های استان با بیان اینکه خدمات گوناگون فرهنگی، اجتماعی و اشتغال‌زایی به زندانیان ارائه می‌شود، گفت: مهارت‌آموزی یکی از برنامه‌های مهم در زندان است تا مددجویان در هنگام آزادی، زمینه اشتغال و ورودشان به بازار کار و درآمدزایی فراهم شود.

به گفته وی، افرادی که مهارت در زندان کسب کنند پس از آزادی از تسهیلات ویژه‌ای برای اشتغال‌زایی برخوردار می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر