جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۹۱۲
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

فکرشهر:  معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت محمد رسول اللّه(ص) تهران بزرگ با اشاره به پروژه کشته‌سازی در همه فتنه‌های دشمنان، گفت: با گذشت زمان مشخص شد که دشمن به هیچ وجه به دنبال حقوق زنان و مسئله حجاب نبوده و فقط به دنبال براندازی است.

به گزارش فکرشهر از فارس، سرتیپ دوم پاسدار محمود توکلی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت محمد رسول اللّه(ص) تهران بزرگ اظهار کرد: اتفاقاتی که در روزهای گذشته به وقوع پیوست، اتفاقات تلخی بوده که حول یک موضوع اجتماعی شکل گرفت و براساس اسناد متقن، از طرف پلیس قصوری رخ نداده و با بازنگری و بررسی پرونده مشخص خواهد شد که اصل ماجرا چه بوده است.

وی گفت: حول این اتفاق اجتماعی، مجموعه استکبار جهانی و رسانه‌های آن‌ها خود را آماده کردند تا از هر بهانه ای برای تهییج و تحریک مردم استفاده کنند و رسانه‌ها با یک جنگ ترکیبی به میدان آمدند و متأسفانه در این اتفاق ما شاهد نقش آفرینی گسترده فضای مجازی و رسانه ها بودیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه تهران بزرگ افزود: در این اتفاقات مطالب زیادی از طریق فضای مجازی منتشر کردند که براساس بررسی‌های انجام گرفته بسیاری از آن‌ها دروغ بوده، در واقع یک ذهنیت خاصی در بین آحاد مردم از طریق هجمه رسانه و فضای مجازی شکل می‌گیرد و این منجر می‌شود تا برخی افراد تحت تاثیر قرار بگیرند که اتفاق ناگواری شکل گرفته است که این قدرت رسانه را نشان می دهد.

توکلی با بیان اینکه دشمنان از همه ابزارهای موجود استفاده کردند تا بر ذهنیت مردم ایران و مسئولین تأثیر بگذارند، ادامه داد: در واقع صحنه را به گونه‌ای ترتیب می دادند تا به امیال و اهداف خود در این صحنه پر از آشوب و غبار برسند.

معاون هماهنگ کننده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه این اتفاق خیلی سریع رخ داد افزود: درحالی که در اینگونه اتفاقات زمان زیادی می برد تا صحنه به خشونت کشیده شود اما در این ماجرا خیلی سریع شاهد حضور سازمان یافته اوباش و گروهک‌های ضد انقلاب و تجزیه طلب بودیم و این نشان می‌دهد که نیروهای اجتماعی حاضر در صحنه از آمادگی قبلی برخوردار بودند.

توکلی اشاره کرد: اغتشاشگران براساس یک سوژه اتفاقی و یا یک سوژه از پیش طراحی شده به میدان آمدند و از طریق استفاده از فضای قومیتی، مذهبی و جنسیتی سعی کردند با تمام قوا وارد میدان شوند و صحنه را به نفع خود تغییر دهند.

وی خاطر نشان کرد: با گذشت زمان که عناصر سیاسی جدید وارد عرصه شدند صحنه برای مردم شفاف‌تر شد و مشخص شد که به هیچ وجه به دنبال حقوق زنان و مسئله حجاب و اصلاح نبوده و فقط به دنبال براندازی هستند که با عنایت و کمک خداوند و حضور نیروهای انقلاب اعم از فراجا، بسیج و سپاه باعث کاهش شدت اغتشاشات شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه تهران بزرگ گفت: این افراد از ابزارهایی مانند قمه و ابزارهای عجیب و غریب، ابزارهایی مثل اسید که از روی بلندی روی سر مدافعین ریخته می شد استفاده می کردند، علاوه بر این از اغتشاشگران شمشیر، کوکتل مولوتف که ساخت و نحوه استفاده از آن را از رسانه‌ها و فضای مجازی آموزش می‌دیدند کشف کردیم.

توکلی با بیان اینکه با این حجم از خشونت در روزهای اولیه، قطعاً دشمن به دنبال کشته سازی، فرسایش نیروهای ما و کم کردن نیروهای مدافع امنیت بود اضافه کرد: موضوعی که ما در تمامی فتنه‌های دشمنان تجربه کردیم پروژه کشته سازی است که افرادی را توسط افراد نامشخصی به قتل برسانند و با مقصر کردن نظام، ذهن مردم را مغشوش کرده و فتنه را گسترش دهند.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که بخشی از اغتشاشاگران با برنامه و طراحی قبلی برای این نوع درگیری‌ها آموزش دیده بودند، البته مردمی که معمولاً در صحنه بودند متوجه این برنامه‌ها نمی شدند و اغتشاشگران بعضاً در این صحنه آرایی‌ها برای فرار، درگیری و آسیب رساندن به مردم و نیروهای مدافع امنیت و استفاده از انواع اسلحه اعم از ناتوان کننده و جنگی آموزش دیده بودند.

معاون هماهنگ کننده سپاه تهران بزرگ ابراز کرد: همچنین سلاح‌های زیادی که قرار بود وارد کشور شود و جهت ایجاد ناامنی و آسیب به نیروهای پلیس مورد استفاده قرار بگیرد،‌ کشف شد.

توکلی ادامه داد: این پروژه،‌ پروژه عمیقی بوده و قرار بوده تا مدت‌ها طول بکشد و طبق اطلاعاتی که به دست آمده یکی از مقاصد این اتفاقات تبدیل کردن ایران به مدل سوریه از طریق تبدیل نارضایتی‌های مردمی به خشونت‌ها و تبدیل آن به ناآرامی‌ها و شورش‌های عمیق برای به آشوب کشیدن امنیت کشور بود که با خویشتن‌داری نیروهای مدافع امنیت نقشه های آن ها شکست خورد و دشمن به هدف خود نرسید.

وی اظهار کرد: هدف دشمن جذب لایه‌های مختلف مردم به ویژه مردم تهران بوده که با توجه به برنامه هایی از جمله اربعین و اجتماع امت رسول الله(ص) ضربه بزرگی به فتنه گران وارد و صف مردم عادی از آشوبگرن جدا شد و امیدواریم به مرور ابعاد امنیتی ماجرا مشخص و منتشر شود تا بتوانیم مردم را از نیت‌های شوم و ابعاد پشت پرده آن‌ها برای کشور مطلع سازیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه تهران بزرگ درخصوص نقش مردم در امنیت کشورگفت: از ابتدای انقلاب، شکل گیری بسیج و تشکیل سپاه در کنار ارگان‌های کلاسیک دیگر، برای اثبات این موضوع بود که ما به حضور مردم در همه عرصه‌ها از جمله در صحنه‌های امنیتی نیاز داریم و وقایع دهه ۶۰ ثابت کرد که بدون نقش آفرینی‌های مردم ما نمی توانیم دستاوردهای زیادی در بعد امنیتی داشته باشیم.

قش شهدا پس از شهادت بیشتر می شود

توکلی با بیان اینکه تعدادی از نیروهای انتظامی، سپاه، بسیج و مردم با خشونت داعش گونه مجروح و شهید شدند، افزود: جانبازی داشتیم که بیش از ده بار با چاقو و ابزار برنده مورد ضربه قرار گرفته بود و جانباز دیگری که از بسیج طلاب بود عنوان می کرد چند برادر دارم که جانباز هستند و خدا را شکر می کنم که این توفیق نصیب من شد تا بتوانم جانبازی کنم.

وی با بیان اینکه شهید «حسین تقی پور» یک کارگر بود و قبلاً برای دفاع از حرم در سوریه ثبت نام کرده بود که با شقاوت آشوبگران به شهادت رسید، گفت: بعد از شهادت نقش شهید ده برابر دوران زندگی اش بوده، مراسم تشییع این شهید در اسلامشهر بسیار پرشور بود و این نشان دهنده نقش آفرینی مردم و تأثیرگذاری شهید است که حتی پس از شهادت مردم را راهنمایی و هدایت می کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه تهران بزرگ در خصوص صحبت‌های مدافعین امنیت و نظر آن‌ها در جانبازی و شهادت خاطرنشان کرد: این ادعاها، ادعاهای الهی است که برای همه قابل درک نیست و نشان می‌دهد این انقلاب، انقلاب ریشه داری است که با این اتفاقات از بین نمی رود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر