پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۹۸۵
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲

فکرشهر: کبری توکلی می‌گوید: امسال سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تعهد تولید ۱۰ هزار تن بذر در مزارع مادری را دارد که ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا ۱۵ هزار تن بذر را بتوانیم تولید کنیم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در نشست اعضای قرارگاه امنیت غذایی این سازمان با موضوع تأمین بذر به خبرنگار صداوسیما گفت: برای جهاد کشاورزی اولویت تولید بذر یک تکلیف مهم است و هر استانی وظیفه دارد تا مناسب با تولید در استان بذر خود را تأمین کند.

کبری توکلی افزود: در استان بوشهر چندین مزرعه بذری و مادری داریم که با توجه به اهمیت این موضوع بیشتر به‌سمت تولید ارقام دیم رفته‌ایم.

او اضافه کرد: هر سال در مزارع مادری استان بوشهر ۷ رقم بذر آبی و ۵ رقم بذر دیم کشت می‌شد که امسال با توجه به نیاز استان، ارقام بذری دیم افزایش پیدا می‌کند.

توکلی گفت: پارسال در مجموع ۱۲.۵ تن تولید بذری در استان بوشهر داشتیم که نسبت به سطح برداشت، به‌عکس بود، یعنی ۴۰ درصد سطح آبی و ۶۰ دیم، اما تولیدمان در آبی ۶۰ درصد بیشتر بود که باید متناسب‌سازی شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: امسال تعهد تولید بذر از مزارع مادری استان ۱۰ هزار تن است که برنامه‌ریزی ما برای ۱۵ هزار تن انجام شده تا سال آینده مشکلی در تهیه بذر نباشد و خودکفا باشیم.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر هم در این نشست با اشاره به این‌که پارسال در کشور ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کود شیمیایی تأمین و توزیع شد، به خبرنگار ما گفت: امسال با افزایش ۲۸ درصدی، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع کود شیمیایی کشاورزی تأمین توزیع می‌شود که سهمیه استان بوشهر ۴۲ هزار تن است.

خسرو عمرانی افزود: تا اول مهر بیش از ۶۰ درصد کود شیمیایی کشاورزی استان میان کشاورزان توزیع شده است.

او گفت: نزدیک به ۳ هزار و ۲۰۰ تن نیز ذخایر راهبردی کود شیمیایی در استان بوشهر داریم و تمامی نیاز کشاورزان استان در زمینه را تأمین خواهیم کرد.

عمرانی با اشاره به این‌که استان بوشهر از مبادی اصلی تأمین کود اوره در کشور است، گفت: سالانه بیش از ۹۸۰ هزار تن کود اوره در استان بوشهر تأمین و در کشور توزیع می‌شود که امسال تا کنون ۶۰۰ هزار تن تأمین و توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر