پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۰۱۹
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

فکرشهر: معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: وقتی دشمن با تمام امکانات وارد میدان شده، بیان حرف‌های دوپهلو و سکوت در مقابل توطئه دشمن معنایی ندارد و باید در روز سختی و خطر بیش از گذشته حامی نظام بود و از حقانیت نظام دفاع کرد.

به گزارش فکرشهر از فارس، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در نشست وبیناری با فعالین حوزه فضای مجازی بسیج، با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام( ص) و امام جعفر صادق علیه السلام، پیروی و تبعیت از سبک زندگی فردی و اجتماعی نبی مکرم اسلام را مورد تاکید قرار داد و گفت: کسی که علاقمند است پیرو صادق پیامبر اسلام باشد باید ویژگی های اخلاقی و شیوه زندگی پیامبر اسلام صلی الله را مورد توجه قرار داد که حتی موجب جذب اعتماد مشرکان شده بود.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه دشمنان و عناصر ضدانقلاب تمام امکانات خود را بسیج کرده اند تا با ایجاد اغتشاش و ناامنی مردم را در تنگنا قرار دهند، اظهار داشت: دشمنان از همه روش هایی که تاکنون برای مواجهه با انقلاب اسلامی استفاده کردند و نیز تجربه های انقلاب های رنگی و بکار گرفتن طیف وسیعی از مخالفین جمهوری اسلامی ایران از منافقین، سلطنت‌طلبان تا پاک، پژاک و جیش الظلم برای ایجاد ناامنی در کشور را به کار گرفته اند و برای مقابله موثر با آن لازم است شگردها، شیوه ها و ابزار هایی که از آن استفاده می شود، به خوبی شناسایی شده و متناسب با آن اقدام کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر بیشترین استفاده از فضای مجازی بوده و تبلیغات گسترده ای در این فضا به راه انداختند به نحوی که ایران مجازی با ایران واقعی خیلی تفاوت دارد. دشمنان برای تحریک افکار عمومی اتفاقات کوچک و حاشیه ای در گوشه کنار کشور را به نحوی برجسته می کنند که انگار تمام کشور درگیر ناامنی و اغتشاش است.

وی گفت: دشمنان در جنگ رسانه ای و شناختی روی احساسات و هیجان مخاطب خود تمرکز کرده اند و همزمان رئیس جمهور آمریکا وارد عمل شده و از این گونه اغتشاشات حمایت می کند و آن را مهمتر از روند مذاکرات، محور اصلی فعالیت های خود عنوان می کند.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: متاسفانه ابعاد هجمه ها و تهدید به گونه ای بود که برخی از سیاسیون و چهره‌های شناخته شده ورزشی و هنری تحت تاثیر تبلیغات منفی و حتی با فشار و تهدید، ناخواسته مجبور به موضع گیری شدند.

حسینی گفت: اینان برای اینکه وانمود کنند مردم با آنها همراهی می کنند، با استفاده از روش های مختلف و ایجاد فضای رعب و وحشت، کسبه و بازاریان را مجبور به تعطیلی محل کسب و کار خود کردند.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: اگر در اوایل انقلاب، نیروهای مردمی و بسیج با منافقین در شهرهای مختلف درگیر بودند امروز هم باید با همان روحیه حضور فعال و تاثیرگذاری در فضای مجازی و حقیقی داشته باشند و بی‌تردید همانطور که حضور بسیجیان در دوران دفاع مقدس معادلات را برهم زد امروز هم می توان غائله دشمنان را خاموش کرد.

حسینی گفت: در اغتشاشات اخیر از خشن ترین روش ها برای ایجاد رعب و وحشت بین مردم استفاده می شود و این سبک صهیونیست ها و داعش است که از این شیوه، استفاده می‌کنند تا با ایجاد وحشت، کسی در مقابل شان ایستادگی نکند.

وی با تاکید بر اینکه آشوبگران به حقوق زن و آزادی هیچ اعتقاد و باوری ندارند، اظهار داشت: متاسفانه برخی جوانان و نوجوانان از سابقه گذشته کسانی که امروز مدعی حقوق زن و دموکراسی و آزادی هستند اطلاع چندانی ندارند منافقین و کومله گروه هایی بودند که جنایت های فراوانی در کشور مرتکب شده و ۱۷ هزار نفر از مردم کوچه و بازار را با بی‌رحمانه‌ترین روش ها به شهادت رساندند و امروز به بهانه دلسوزی برای فوت تاسف انگیز یک بانوی جوان مدعی حقوق زن شده اند و می خواهند برای ملتی که در مکتب انبیا و ائمه معصوم تربیت شده است، درس دفاع از حقوق انسان بدهند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا هم که ادعای حقوق بشر دارند تنها در یک نمونه در زمان اشغال عراق بیش از یک میلیون و صد هزار نفر از مردم این کشور را قتل عام کردند.

حسینی با بیان اینکه دشمنان برای مقابله با عزت و سرافرازی ملت ایران لشکرهای سایبری تشکیل دادند؛ گفت: امروز وظیفه داریم بیش از همیشه در صحنه حقیقی و مجازی فعال بوده و با روشنگری، از ایجاد شبهه در ذهن جوانان و نوجوانان خود جلوگیری کنیم.

معاون رئیس جمهور گفت: آشوبگران می خواهند کشور را به ورطه ناامنی بکشانند و آحاد مردم و کسبه و بازاریان از این موضوع بشدت ناراحت هستند لذا ضرورت دارد از امنیت مردم و جامعه صیانت شود.

معاون رئیس جمهور یکی از عوامل مهم این اغتشاشات را، ممانعت از پیشرفت و تعالی روز افزون کشور و تلاش دولت برای جلب رضایت مردم توصیف کرد و گفت: در یک سال گذشته انسجام و هماهنگی خوبی بین قوای سه گانه و ارکان نظام برای گره گشایی از مشکلات مردم و قرار دادن کشور در ریل پیشرفت و توسعه انجام شده است و سلطه گران ادامه این روند را به زیان منافع خود می دانند لذا تلاش می‌کنند با ایجاد آشوب و بلوا توقفی در این مسیر ایجاد کنند.

معاون رئیس جمهور در ادامه این وبینار در پاسخ به سوالی در خصوص اهمیت جهاد تبیین در دانشگاه و مدارس گفت: حجم و شدت تبلیغات و صحنه سازی دشمنان برای تحت تاثیر قرار دادن جوانان و نوجوانان بسیار گسترده است و امروز وظیفه داریم متناسب با این حجم از تبلیغات در مسیر جهاد تبیین گام برداریم و البته در این مسیر اساتید و دانشگاهیان و همه افرادی که احساس مسئولیت می‌کنند باید با جدیت وارد عمل شوند.

معاون رئیس جمهور افزود: باید اشراف کاملی به ابعاد مختلف جنگ رسانه‌ای در کشور وجود داشته باشد و با اطلاع رسانی سریع و به موقع از سوء استفاده دشمنان جلوگیری گردد.

معاون رئیس جمهور درباره راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور گفت: متاسفانه در گذشته عزم و اراده جدی برای این منظور وجود نداشت اما دولت مردمی مصمم است از زیرساخت شبکه ملی اطلاعات را مهیا سازد و از پیام رسان ها و سکوهای داخلی حمایت و پشتیبانی کند تا نیازهای اقشار مختلف مردم به طور کامل برآورده شود.

معاون رئیس جمهور گفت: به خاطر خویشتن داری تعداد زیادی از عوامل نیروی انتظامی و بسیج، دچار آسیب شدند تا صف افرادی که تحت تاثیر مظلوم‌نمایی و هیجانات وارد صحنه شده‌اند از افرادی که از عوامل سازمان یافته گروهک های تروریستی هستند، جدا شود.

معاون رئیس جمهور گفت: متاسفانه در جریان اغتشاشات، برخی از سیاسیون آتش بیار معرکه شده و با ادعاهای خود به تحریک افکار عمومی پرداختند و حتی در تلویزیون اتهامات نادرستی به نظام وارد کردند که نباید به سادگی از کنار آنها عبور کرد.

حسینی در خصوص لزوم هماهنگی رسانه های انقلابی اظهارداشت: بی تردید هماهنگی، انسجام ، هم افزایی و تقسیم کار رسانه‌های انقلاب می تواند نقش موثری در روشنگری افکار عمومی داشته باشد و در جنگ نابرابر رسانه ای که با آن مواجه هستیم این هماهنگی بیش از گذشته ضرورت دارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دشمنان می خواهند دولت مقتدری در راس امور کشور نباشد که بتواند مشکلات مردم را برطرف کرده و رضایتمندی و سرمایه اجتماعی نظام را افزایش دهد و در این راستا عده‌ای از سیاسیون همسو با خواست دشمنان به جای اینکه مصالح نظام را در نظر گرفته و از اقدامات دولت برای گره گشایی از مشکلات مردم، حمایت کنند، منافع باندی و گروهی خود را در اولویت قرار داده با خواسته دشمنان همراهی می کنند.

حسینی گفت: یکی از اهداف ایجاد ناامنی و اغتشاشات و بزرگنمایی آن در رسانه های جهانی اثر گذاری منفی بر اقتصاد ایران از جمله در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری خارجی است.

حسینی در خصوص سکوت برخی فعالان به ظاهر انقلابی و در واقع محافظه‌کار در فتنه اخیر گفت: در جایی که دشمن با صراحت و با تمام امکانات وارد میدان شده و موضع خود را در رابطه با ناامن کردن کشور بی‌پروا بیان می کند، بیان حرف های دو پهلو و سکوت در مقابل توطئه دشمن معنایی ندارد و باید در روز سختی و خطر بیش از گذشته حامی نظام بود و از حقانیت نظام دفاع کرد.

وی در باره عدم تغییر برخی از مدیران میانی که هیچ دلبستگی به اهداف دولت مردمی ندارند، اظهار داشت: بی تردید کسانی که از روحیه خدمت به مردم، دلسوزی و تلاش برای گره گشایی از مشکلات مردم برخوردار نیستند نمی توانند یاور صدیق این دولت باشند و به فضل الهی افراد متخصص، تحصیل کرده و انقلابی فراوانی در کشور وجود دارند که می‌توان از آنها در سطوح مختلف مدیریتی استفاده کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر