جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۰۴۰
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

فکرشهر: رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان بوشهر گفت:  هیچ معلولی در این استان با کمبود فضا یا امکانات ورزشی روبرو نیست و امکانات این هیات در اختیار همه معلولان مراجعه کننده قرار می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر، غلامحسین ایزدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان بوشهر ۸۰۰ ورزشکار سازمان‌یافته دارد که حدود نیمی از آن را بانوان  تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: بیشتر این افراد در رشته‌های ورزش همگانی فعالیت می‌کنند اما ورزشکاران حرفه‌ای معلول و جانباز بوشهر در رشته‌های فوتبال هفت نفره، بوچیا، پارا وزنه‌برداری و دو و میدانی موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ کشوری و جهانی شده‌اند.

شاکله تیم فوتبال هفت نفره ایران را ورزشکاران بوشهری تشکیل می‌دهند

ایزدی گفت: در زمان حاضر بدنه اصلی تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران را بازیکنانی از این استان تشکیل می‌دهند و حسین تیز بر، بابک صفری و حسن صفری از فوتبالیست‌های بوشهری ثابت در تیم ملی هستند.

رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان بوشهر اضافه کرد: پارا وزنه‌برداری از دیگر رشته‌هایی است که ورزشکاران حرفه‌ای بوشهر حضور موفقی در آن داشته اند و از میان بانوان فاطمه انصاری دارای مدال طلای کشوری و عضویت در تیم ملی است و از ورزشکاران مرد سید نجف طباطبایی مدال نقره کشوری را در کارنامه دارد.

وی افزود: در رشته دو و میدانی نیز ورزشکاران جانباز و معلول استان بوشهر با سابقه ۲ ملی‌پوش جایگاه شاخصی دارند و در رشته بوچیا نیز یک ورزشکار بوشهری به تیم ملی دعوت شده است.

ایزدی، امکانات ورزش‌های جانبازان و معلولان را در مرکز استان بوشهر عالی توصیف کرد و گفت: سالن اختصاصی پارا وزنه برداری و پیست پارا دو و میدانی بوشهر از امکانات خوبی برای فعالیت حرفه‌ای ورزشکاران این رشته‌ها برخوردار است.

وی افزود: این امکانات در شهرهای کنگان، جم و برازجان هم خوب است و در سایر شهرها نیز در تعامل با اداره‌های ورزش و جوانان امکانات ورزشی مناسبی در اختیار این ورزشکاران قرار می‌گیرد.

اشتغال و معیشت مهمترین مشکل ورزشکاران جانباز و معلول استان بوشهر

رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان بوشهر با بیان اینکه این هیات در تامین امکانات ورزشی و جذب منابع مالی برای اعزام ورزشکاران به مسابقات با مشکل شرایط خوبی دارد، بیان کرد: شمار بالایی از این ورزشکاران به دلیل شرایط جسمی که دارند بیکار هستند و برای تامین معیشت نیازمند حمایت هستند.

ایزدی گفت: در زمان حاضر هزینه تامین مکمل‌های ورزشی برای شرکت یک ورزشکار حرفه‌ای در مسابقات حدود ۱۰۰ میلیون می‌شود در حالی که این ورزشکاران توان مالی این هزینه کرد را ندارند.

وی افزود: لازم است ارگان‌های تخصصی، دولت و بخش خصوصی ورزشکاران جانباز و معلول این استان را در این زمینه حمایت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر