جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: «ابومبی دوم» یازدهمین سلطان از سلسله بافوت‌ها در کامرون 100 زن و 500 فرزند دارد.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از روزنامه ایران، بنا بر سنتی دیرین در کامرون، هر سلطان جدید پس از مرگ سلطان قبلی همسران او را هم به ارث می‌برد و در نهایت سرنوشت سلطان جدید پس از ازدواج با ملکه اهمیت واقعی خود را پیدا می‌کند.\n\nبر اساس یک اعتقاد کهن، ملکه مسن‌تر و با اقتدارتر می‌تواند دانش‌ خود را در اختیار پادشاه کامرون قرار دهد تا بتواند حکومتش را بهتر کنترل کند.
کد خبر: ۱۲۵۱۴
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۱

فکرشهر: «ابومبی دوم» یازدهمین سلطان از سلسله بافوت‌ها در کامرون 100 زن و 500 فرزند دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روزنامه ایران، بنا بر سنتی دیرین در کامرون، هر سلطان جدید پس از مرگ سلطان قبلی همسران او را هم به ارث می‌برد و در نهایت سرنوشت سلطان جدید پس از ازدواج با ملکه اهمیت واقعی خود را پیدا می‌کند.

\n\n

بر اساس یک اعتقاد کهن، ملکه مسن‌تر و با اقتدارتر می‌تواند دانش‌ خود را در اختیار پادشاه کامرون قرار دهد تا بتواند حکومتش را بهتر کنترل کند.

\n\n

همسر سوم سلطان ابومبی ملکه کنستانس می‌گوید: پشت سر هر مرد موفق زنی سرسخت وجود داشته است. هر پادشاه جوان تجربه چندانی ندارد و همسران مسن وی می‌توانند دانسته‌های خود را در اختیار او قرار دهند.

\n\n

سلطان ابومبی دوم نیز در این باره می‌گوید: تضاد شدیدی بین سنت‌های دیرین و مدرنیته در کامرون وجود دارد. ارزش‌های سنتی با ارزش‌های مدرن تفاوت‌های زیادی دارند و من سعی می‌کنم این تفاوت‌ها کمتر شود و در عین حال فرهنگ مردم کامرون را نیز حفظ کنم.

\n\n

جالب آنکه همسران جوان او به زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند.

\n\n

وی اضافه می‌کند: اگرچه فرهنگ چند همسری در اروپا چندان مطلوب نیست اما نباید به زندگی پادشاهان و سنت‌های چند صد ساله قومیت‌ها بی‌تفاوت بود و نسبت به آن قضاوت کرد.

\n\n

ابومبی با وجود به ارث بردن 100 زن و 500 فرزند از پدرش، خود را سلطانی مدرن می‌داند.

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر