جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۱۷۳
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ورزش قهرمانی می‌تواند مؤثرترین بستر برای ترویج انقلاب اسلامی باشد، مشروط بر اینکه در عرصه چهره‌سازی به‌طور ویژه دقت شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام سید احمد علم الهدی، وی روز سه‌شنبه در دیدار با جمعی از اعضای جامعه ورزش استان خراسان رضوی افزود: باید توجه ویژه داشت که اگر فردی با گرایش‌های غیراخلاقی یا ضد دینی به‌عنوان یک قهرمان ورزشی چهره‌سازی می شود، اثرات تخریبی آن هم به همان میزان مضاعف خواهد بود، چنانکه این فرد ناصالح، منجر به انحراف نسلی از نوجوانان و جوانانی خواهد شد که او را الگوی خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به‌ضرورت ترویج ورزش همگانی در نهاد خانواده بیان کرد: به همان اندازه که امداد درمان و بیمارستان سازی حائز اهمیت است، تهیه امکانات ورزشی هم اهمیت دارد و باید همتراز با یک پل، یک مسجد یا یک مدرسه که خیران به ساخت آنها اهتمام دارند، فضاهای ورزشی هم به‌عنوان مصداق کامل خیرات و مبرات نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تربیت‌بدنی در تاریخ این کشور پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یک سابقه و سرگذشت تلخ و سیاه داشته است. دگرگونی‌هایی که انقلاب مقدس اسلامی در جامعه ما ایجاد کرد، مسئله ورزش و جریان تربیت‌بدنی را هم تحت تأثیر زیادی قرار داد و به همین خاطر، نقش انقلاب در این حوزه بی‌بدیل است.

وی ادامه داد: از زمانی که نظام ستم‌شاهی با حاکمیت حلقه‌به‌گوش آن به قدرت رسید تا زمان سقوط آن، مسئله ورزش و تربیت‌بدنی موضوعی در انحصار حاکمیت بود و زمانی که احساس می‌شد که یک قهرمان ورزشی و ملی به جرم اینکه در راستای جریان استکباری گام برنمی‌دارد، او را بی‌رحمانه می‌کشتند و قهرمانان پرشماری همچون مرحوم تختی به این ترتیب ناجوانمردانه حذف شدند.

علم الهدی افزود: در مسئله ورزش بانوان هم فجایعی که اتفاق می‌افتاد، قابل‌ذکر نیست و بانوانی که در عرصه ورزش ظاهر می‌شدند، مقهور اراده یک شاهزاده و یک تیمسار به‌ عنوان مدیریت محوری تربیت‌بدنی ایران می شدند و دلاورمردان ورزشکار ایرانی قادر به دخالت در این جریان مدیریتی نبودند.

وی گفت: انقلاب اسلامی باعث شد تا ورزش ایران در حد و شایستگی این ملت شریف و قهرمان رشد یابد و به برکت خون‌های شهدایی که از روز اول برای پیروزی انقلاب جان دادند و تا به امروز هم این ایثارگری‌ها ادامه دارد، جریان تربیت‌بدنی در این کشور به اوج اعتلا رسیده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان اظهار داشت: اگر ورزش بانوان در شرایط کنونی زمینه قهرمانی زنان ایرانی را ایجاد می‌کند و خواهران متدین ما می‌توانند بر سکوهای جهانی بایستند و فراتر از قهرمانی، مظهر دین بر سکوهای جهانی هستند، به برکت رونق ورزش قهرمانی است. با این‌حال، برخی افراد که فقط موقعیت‌های برتر را در نظر می‌گیرند، به‌محض وقوع و بروز مشکلات، از شرایط فعلی ابراز نارضایتی و گلایه می‌کنند درحالی‌که این افراد به هجمه عظیم تحریم‌ها بی‌توجه هستند و باید پیشرفت‌ها را با در نظر گرفتن سیل دشمنی‌ها ببینند.

وی ادامه داد: در گذشته بیش از ۴۰ هزار مستشار آمریکایی بر این کشور مسلط بودند و همه امکانات کشور برای حفظ اقتدار آمریکا در منطقه هزینه می‌شد اما انقلاب اسلامی شرایطی را ایجاد کرد که نه‌ تنها پایگاه آمریکا از این سرزمین برچیده شود، بلکه ایران اسلامی به‌ عنوان پایگاه ضد نظام سلطه، بساط تسلط آمریکا بر منطقه را هم جمع کند. در این شرایط بدیهی است که دشمنان اجازه پیشرفت و توسعه بی‌دردسر را به ملت ایران نمی‌دهند و با تحریم و صدها ابزار توطئه آمیز دیگر، در مسیر این تعالی سنگ‌اندازی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه مدیریت، تربیت و چهره‌سازی، سه مؤلفه اساسی در جامعه ورزش هستند، اظهار کرد: ما امروز در عرصه مدیریت ورزش همچنان دچار عقب‌افتادگی هستیم. در یک نمونه، جوانان روستایی با همه ظرفیت‌هایی که در عرصه ورزش دارند، با محرومیت در امکانات و پشتیبانی‌ها مواجه هستند و نه‌ فقط امکانات بلکه حتی پیش‌نیازهای تشویقی برای ترغیب جوانان به حوزه ورزش هم وجود ندارد.

وی افزود: پیشنهاد کردیم که از محل زکات روستاییان برای جوانان روستایی زیرساخت‌های ورزشی ایجاد شود و بهانه کمبود اعتبار و کمبود بودجه هم قابل‌پذیرش نیست زیرا از ابتدای انقلاب تاکنون هر جا که متکی بر بودجه و اعتبار ماندیم، شکست خوردیم و هر جا بر اراده انقلابی تکیه کردیم و جهادی به میدان آمدیم، پیشرفت کردیم و به توفیق رسیدیم.

علم الهدی بیان کرد: این الگو در جریان مدیریت ورزشی هم باید وجود داشته باشد و تربیت‌بدنی به برکت ارتباط مستقیم با مردم، می‌تواند از ظرفیت‌های مردمی استفاده کند زیرا هرچه دشمن در عرصه فضای مجازی تلاش کند، بازهم حقیقت این است که مردم ما ذاتاً معتقد به اسلام و انقلاب هستند و به این دلیل که افراد متدین اهل خیرات، مبرات و برکات هستند، می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد تا جریان موقوفات و خیرات به سمت ورزش هدایت شود.

وی گفت: اهمیت عرصه تربیت بدنی کمتر از نهاد آموزش‌ و پرورش نیست و روحیه مقاومت و اراده در ذات کودک، نوجوان و جوان با فعالیت‌های ورزشی توسعه بیشتری پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: بر همین اساس، بزرگترین کسر و ضرر در جامعه ورزشکاران این است که رویکردهای ضدانقلابی و غیردینی در این جریان نفوذ کند.

وی با بیان اینکه امروزه شاهد تعالی مقاومت انقلابی در میان قهرمانان ورزشی هستیم، ادامه داد: هنر همه مدیران و قهرمانان ورزشی این است که این آموزه‌های متعالی به نسل آینده جامعه ورزشی کشور هم انتقال پیدا کند.

علم‌الهدی با اشاره به‌ضرورت چهره‌سازی هدفمند از قهرمانان ورزشی تصریح کرد: در عرصه چهره‌سازی، حقیقت این است که ورزش و گرایش به آن به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه ما نهادینه شده است و برخلاف پیش از انقلاب که گرایش به ورزش نه به‌عنوان یک سبک زندگی بلکه به‌عنوان یک تفریح گذرا و سرگرمی موقت تلقی می‌شد، امروزه مشاهده می‌کنیم که در بسیاری از فضاهای تبلیغاتی از قهرمانان سرشناس ورزشی استفاده می‌شود و این موضوع به این خاطر است که اثرگذاری فرهنگی چهره‌های ورزشی در ردیف دانشمندان و سیاستمداران و حتی بالاتر از آن‌ها به حساب می‌آید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر