سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۲۰۸
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۸

فکرشهر: دادستان کل کشور گفت: برخی از ما مسؤولان در ایجاد زمینه‌هایی که موجب بهانه شود هم مقصریم آن کسی که اختلاس می‌کند، در مراجعات مردمی با مردم بد برخورد می‌کند، حقوق عامه مردم را زیرپا می‌گذارد، در ادارات و دستگاه قضایی و هر جایی که وابسته به نظام است به‌گونه ای برخورد می‌کند که موجب آزرده خاطر شدن یک شهروند عزیز می‌شود در این گناه شریک است.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری صبح امروز در آیین تودیع و معارفه دادستان کرمان اظهار داشت: همه ما به شهدای بزرگوارمان مدیون هستیم همان‌گونه که اگر قیام امام حسین ع نبود از اسلام و قرآن نام و یادی نمی‌ماند، عزت، شرف، سربلبندی، اقتدار، استقلال و همه چیز خودمان را پس از مدیون بودن به اسلام و امام راحل و رهبری به شهدا بدهکاریم.

وی بیان داشت: دین ما به شهدا ، به خانواده معظم شهدا و عزیزانی که پویندگان راه سرداران و جان باختگان و انسان‌های والامقامی که عند ربهم یرزقون هستند، بسیار زیاد است.

دادستان کل کشور از شهید سلیمانی به‌عنوان نماد مقاومت و مبارزه با جانیان و گرگ‌صفتانی نام برد که امنیت منطقه را از بین برده بودند و تصریح کرد: شهید سلیمانی با مدیریت و حضور خود توانست در صحنه شمشیری باشد همچون شمشیر عدالت امیراالمومنین علی(ع).

منتظری اضافه کرد: امروز ما شاهدیم با همه توان و قدرت و امکانات به جنگ اسلام آمده‌اند که محورش ایران عزیز است و نقطه دایره این حرکت رهبری و ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: حوادث اخیر را مطالعه کنید و تحلیل دقیق داشته باشید و به جوانان و نوجوانان نه‌تنها در منزل بلکه در محافل عمومی مثل مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها تحلیل صحیحی بدهیم.

این مقام ارشد قضایی تصریح کرد: به‌نظر من تعداد قابل توجهی از این کسانی که به این دام گرفتار شده‌اند و به این حلقه شیطانی ورود کرده‌اند، فریب‌خوردگان و ناآگاهان از عمق فاجعه هستند.

منتظری اظهار داشت: توده ملت ایران در برابر این حوادث شیطانی خوب ایستادگی می‌کنند و آفرین بر این ملت هوشیار، آگاه و بصیر و می‌بینیم در میدان هیچ یک از این مشکلات و فشارهای زندگی در حوزه معیشت و اقتصاد و کسب و کار در بزنگاه‌های اصلی مانع حضور این مردم نبوده و نیست.

وی ابراز داشت: توطئه‌هایی که دشمنان غدار علیه ایران و اسلام عزیز داشته و دارند، برای مردم روشن است و آنها با فکر شیطانی و محاسبات غلط اندر غلط خود تصور می‌کردند با یک بهانه‌ای و مرگ یک خانم جوان و یا مسأله کشته‌سازی این طرف و آن طرف می‌توانند، توده مردم را تحریک و تهییج کنند.

منتظری تصریح کرد: حدود یک ماه است این ملت شریف و عزیز و بزگوار و بصیر آنچنان مشت محکمی به دهان استکبار زد که آن اهداف شیطانی خودشان را فقط نقشی بر آب دیدند و می‌بینند.

وی ادامه داد: اما از این عده قلیل هم نباید غافل شد و آنهایی که نادانسته و با غفلت و محاسبات غلط ممکن است فریب بخورند را باید برای‌شان تبیین کرد و جهاد تبیین همین است.

دادستان کل کشور متذکر شد: برخی از ما مسؤولان در ایجاد زمینه‌هایی که موجب بهانه شود هم مقصریم آن کسی که اختلاس می‌کند، در مراجعات مردمی با مردم بد برخورد می‌کند، حقوق عامه مردم را زیرپا می‌گذارد، در ادارات و دستگاه قضایی و هر جایی که وابسته به نظام است به‌گونه‌ای برخورد می‌کند که موجب آزرده خاطر شدن یک شهروند عزیز می‌شود در این گناه شریک است.

منتظری گفت: به همکاران و عزیزانی که مسؤولیت خطیر دستگاه قضایی را دارند و در استان کرمان از رئیس کل و دادستان و قضات و کارمندان اداری مصرانه می‌خواهم، دین خودمان را به شهدا با صداقت با مردم، اجرای حکم عادلانه و اجرای عدالت به منصه ظهور برسانید.

وی خاطرنشان کرد: حاج‌قاسم‌ها و شهدا رفتند و راه را برای ما گشودند، مبادا با رفتار خود به این خون‌های عزیز و ارزشمند بی‌تفاوت باشیم و یا کوچکترین خیانت را بکنیم و این مسیر، مسیری‌ست که همه باید طی کنیم.

منتظری ادامه داد: امنیت اولین نیاز مردم است و نقش امنیت در جامعه بی بدیل است هرچه در زندگی به دنبال موفقیت و پیشرفت و سعادت و گشایش کارها، رفاه، آسایش و زندگی بی دغدغه باشیم تمام این موارد در زیر سایه امنیت محقق می‌شود.

وی بیان داشت: اگر امنیت نباشد نه کارگر می‌تواند، کار کند و نه تاجر، تجارت و نه کارخانه‌دار تولید و نه استاد به کلاس و نه شاگرد به تعلیم و نه کارمند به اداره و نه بانو در خانه و نه جوان به دنبال پیشرفت و نه پیر به دنبال آسایش و آرامش، زیرا همه چیز با امنیت تامین می‌شود.

دادستان کل کشور اظهار کرد: امنیت هم یک عنصری‌ست که با ترکیبی از مقامات و مسؤولان و همه مردم قابل تامین است و بخش بسیاری از آن به وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و برادران ما در فراجا و دستگاه قضایی برمی‌گردد.

منتظری با اشاره به اینکه دستگاه قضایی نقش مهمی در ایجاد و استمرار امنیت داشته و خواهد داشت اما به بال امنیتی و بال اطلاعاتی نیازمند است، ادامه داد: عزیزان ما در دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در کنار دستگاه قضایی برای اجرای عدالت هستند.

وی اضافه کرد: در حوادث اخیر یک ماهه که ما در متن بودیم، عزیزان ما در فراجا، سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات خوش درخشیدند و با همه توطئه‌هایی که دشمن ریخته بود توانستند، اوضاع را جمع کنند و امروز شاهدیم که الحمدالله جامعه و شهرهای ما رو به امنیت بیشتری رفته‌اند البته هیچ گاه نباید از دشمن غافل بود.

منتظری تصریح کرد: دشمنان کور خوانده‌اند، این ملت بیدار است و این نظام به یاری خداوند و پشتوانه جوانانی که سینه سپر می‌کنند همچنان در دفاع از امنیت کشور هستند و برای جوانانی که مظلومانه به دست دژخیمان گرگ‌صفتی که تربیت‌یافته داعش و صهیونیست‌ها هستند با روش‌های نابخردانه و ناجوانمردانه کسانی که مسؤول امینیت هستند را به بدترین وضع به شهادت می‌رسانند.

وی یادآور شد: با توصیه و تاکیدی که به نیروها شده است، سلاح جنگی به میدان نمی‌برند و با مسالمت‌آمیزی برخورد می‌کنند، اما افراد خشن مرتکب این جنایات می‌شوند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: کسانی که در این حوادث مرتکب جنایت شده باشند، بدانند که هرگز نخواهند توانست از شمشیر عدالت جان سالم به‌در ببرند، کسانی که ناامنی ایجاد کردند، سرمایه ملت را آتش زدند و بی‌رحمانه به مردم حمله می‌کنند و اینگونه آرامش آنها را از بین‌می برند باید بدانند، مجازات ایجاد ناامنی مجازات سبکی نیست.

منتظری بیان داشت: مستند به آیات قرآن و قوانین همچنین دستگاه قضایی مصمم است با عناصر و عاملان اصلی برخورد قاطعانه کند، البته کسانی که فریب خورده‌اند و به دام افتاده‌اند و معلوم شود واقعا اینها فریب خورده هستند و دست‌شان به خون و جنایت آلوده نیست، دستگاه قضایی با رافت و رحمت اسلامی و الهی با آنها برخورد می‌کند کما اینکه تعداد بسیاری در این روزهای اخیر متناسب با وضعیتی که داشتند، آزاد شدند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این برخوردها معتقد به کار فرهنگی هستیم و از روزهای اول و دوم که دیدیم یک عده نوجوان در بین دستگیرشدگان بودند و یقین داشتم اینها فریب‌خورده‌اند، به دادستان‌ها ابلاغ کردم از روحانیون و افراد وارد، باسواد، مطلع و روانشناس استفاده کنید تا با این افراد صحبت کنند و حرف‌های‌شان را بشنوند زیرا جهاد تبیین این است افرادی که مرتکب خلافی شده‌اند که منجر به جرم و جنایت نشده است، مسائل را برای‌شان تبیین کنیم.

دادستان کل کشور بیان داشت: ایجاد امنیت جزو تکالیف مهم است و مهدی بخشی که از امروز عهده‌دار دادستانی مرکز استان کرمان شده است از امروز بخشی از امنیت استان را بر عهده دارد.

منتظری ادامه داد: دادستان، شمشیر نظام و عدالت است و نباید ساعت کار داشته باشد و شبانه‌روز به گوش باشد و حفظ و توجه جدی به حقوق عامه هم جزو وظایف دادستان است.

وی با تقدیر از خدمات سالاری دادستان سابق کرمان اظهار داشت: وقتی بنای بر جابه‌جایی وی بود، به سالاری اصرار کردم وی را به تهران ببرم و در دادستانی کل از وجودش استفاده کنیم، اما قبول نکرد.

دادستان سابق کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: باید برای قضاوت مستقل و به دور از نظر دیگران تصمیم بگیریم و از حوادث نهراسیم، زیرا آبدیده خواهیم شد و سلاح ما باید «توکل» باشد.

دادخدا سالاری خطاب به قضات و همکاران قضایی ادامه داد: بر تهمت‌ها و قضاوت کردن بدخواهان صبر داشته باشد و دفاع ما قضات در برابر هجمه‌ها فقط سکوت است و باید آینده‌بین و آینده‌نگر باشید.

وی که از یاران دیرین سردار حاج‌قاسم سلیمانی‌ست با اشاره به ویژگی‌های بارز این شهید بیان داشت: خدامحوری و مردم را دیدن از ویژگی‌های حاج‌قاسم است و ما هم می‌توانیم «حاج قاسم» شویم، هرچند کاری «سخت» است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان هم در سخنانی اظهار کرد: جلب رضایت مردم و مردمی بودن جزو اولویت‌های کاری بنده است و به امید خدا و همکاران خدوم و پاکدست در عدلیه کرمان و نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی برخورد با مفسدان را در برنامه کاری خود داریم.

مهدی بخشی ادامه داد: حمایت از شأن و جایگاه همکاران و ضابطان قضایی از اولویت‌های مدعی‌العموم خواهد بود و حفظ نظام جمهوری اسلامی خط قرمز ماست.

وی عنوان کرد: حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از دیگر اولویت‌های دادستانی کرمان است و قول می‌دهیم همان‌طور که رهبری فرمودند ۱۰۰ درصد انقلابی باشیم و عمل کنیم و بنا به فرمایش ایشان انقلابی‌گری، تندروری نیست و باید دلسوزانه، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر