پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۳۵۹
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: سفارت فرانسه در تهران از رفع مشکل صدور ویزای شنگن برای اتباع ایرانی که پیش‌تر عامل توقفِ آن را اختلال در اینترنت اعلام کرده بود، خبر داد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، سفارت فرانسه در ایران در حساب کاربری رسمی این سفارتخانه در اینستاگرام اطلاع داده است: «خطوط اینترنتی شرکت کارگزار مسؤول دریافت درخواست روادید برای فرانسه VFS، رفع فیلتر شده‌اند. در چنین شرایطی فرآیند دریافت درخواست از سرگرفته شده است. افرادی که به صورت عادی نزد VFS مایل به درخواست روادید فرانسه هستند می‌توانند از این پس درخواست وقت مصاحبه کنند.»

پیش از این، حرمت‌الله رفیعی ـ‌ رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفته بود: برخی سفارتخانه‌های اروپایی، به‌ویژه در حوزه شنگن، بدون اطلاع رسمی و در تصمیمی که بیشتر شکل غیررسمی دارد، رسیدگی به درخواست ویزا را فعلا متوقف کرده و صدور ویزای شنگن را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

سفارت فرانسه در تهران در واکنشی این خبر را «شایعه» دانسته و در توئیتر نوشته بود: «فرانسه همچنان در ایران روادید صادر می‌کند. با این وجود فیلترینگ دولتی اینترنت به طور قابل توجهی فعالیت ما را کُند کرده است. مراقب شایعات باشید!»

این درحالی بود که مرکز رسیدگی به درخواست ویزای فرانسه در تهران (VFS Global) در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲ برابر با هفتم مهرماه ۱۴۰۱ با انتشار اطلاعیه کوتاهی در وب‌سایت خود، ‌اعلام کرده بود: «با توجه به شرایط موجود در ایران، اینترنت با اختلال مواجه شده است و در نتیجه مرکز درخواست ویزای فرانسه در تهران امکان رسیدگی به درخواست ویزا را ندارد. این وضعیت خارج از کنترل VFS و سفارت فرانسه است.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر