پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۴۱۲
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۸

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث سد در شمال این استان مهم و ضروری است که در برنامه‌های اولویت دار قرار گرفته و بجد پیگیر هستیم.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم جمیری روز شنبه در نشست با دهیاران شهرستان گناوه در فرمانداری افزود: موضوع احداث سد در شهرستان های گناوه و دیلم در سفر وزیر نیرو و رئیس مجلس شورای اسلامی به استان بوشهر مطرح و تاکید شد تا اقدام جدی شود و کار مطالعاتی صورت گیرد.

وی گفت: در این ارتباط حداقل برای چهار نقطه در شمال استان بوشهر زمینه احداث سد فراهم  است که باید مطالعات لازم صورت گیرد.

جمیری با بیان اینکه استاندار بوشهر پیگیر این موضوع هستند، افزود: به سازمان آب منطقه ای استان بوشهر اعلام شد که طرح سد در شمال این استان را آماده کند و مطالعات اولیه ارایه دهند تا به گروه هیات همراه  در سفر رئیس مجلس به این استان اعلام شود و در این زمینه وزیر نیرو پذیرفته است.

وی اظهارداشت: سیاست دولت بر این منوال است که از خروج آب‌های بالادست که در سواحل به نقطه مرزی می رسد جلوگیری شود و باید در این زمینه اهتمام و اولویت قایل شویم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: بی توجهی به ایجاد سد در حوضه های آبریز با میزان زیاد که به دریا می ریزد، نه تنها از آب آن استفاده نمی شود بلکه موجب نفوذ رسوب به خور و از بین بردن  بنادر می شود.

وی ادامه داد: دهیاران باید مشخص کنند پروژه‌هایی که در روستاها تعریف و اعتبارات آن پیش بینی شده است، در چه وضعیتی قرار دارد.

جمیری گفت: اگرچه خدمات  به روستاها صورت گرفته اما برنامه ریزی متناسب با شرایط هر روستا نداشته ایم و باید کارهایی انجام می‌دادیم که در روستاها، ماندگار می شدند و  اشتغال پیدا می کردند.

دهیاران پروژه‌های مهم تعریف کنند

فرماندار گناوه گفت: با توجه به اینکه از محل ارزش افزوده، اعتبارات بسیار خوبی برای روستاها درنظر گرفته می شود، از دهیاران شهرستان انتظار و توقع داریم که تنها به پروژه‌های عمرانی و آسفالت بسنده و تمرکز نکنند.

محمدتقی صفری افزود: دهیاران باید یک پروژه مهم  که بر مبنای ایجاد اشتغال، درآمدزایی و فرهنگی باشد تعریف و اجرا کنند.

وی بیان کرد: پروژه هایی که جنبه درآمدزایی و فرهنگی و اشتغال زایی داشته باشد، باعث خواهد شد تا ضمن ایجاد امید و نشاط در بین مردم، از مهاجرت روستائیان به شهر ممانعت و رونق و آبادانی بیشتر شود.

صفری اظهارداشت: دهیاران باید خواسته ها و نیازمندی های ساکنان در روستاهای تحت حوزه خود را رصد و در اولویت قرار دهند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر با تقدیر از حمایت و پیگیری نماینده مجلس بوشهر و فرماندار و تلاش و همت دهیاران در بحث قیر رایگان گفت: با کمک دهیاران توانستیم از اعتبارات سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۵ میلیاردتومان از قیر رایگان را به شهرستان گناوه اختصاص دهیم که ۲۶ درصد اعتبارات این استان را بخود اختصاص داد.

علیرضا مقدم افزود: در این ارتباط نزدیک به ۲۱ روستای شهرستان گناوه  ۳۸۸ هزار مترمربع امسال آسفالت شده است.

وی بیان کرد: ۹ میلیارد تومان از پروژه‌های محرومیت زدایی استان بوشهر به شهرستان گناوه پیش بینی شده است.

مقدم گفت: از محل اعتبارات نفت، در سال ۱۴۰۰ یک بخشی از آن اجرایی و عملیاتی شد و مابقی اعتبارات به سال ۱۴۰۱ انتقال پیدا کرده است.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: بتازگی با  پیگیری های خوبی که انجام شد از این محل ۷۲ میلیارد تومان برای ۲۱ پروژه در سطح شهرستان گناوه تامین اعتبار شده است.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال جاری، اعتباراتی که از محل نفت برای شهرستان گناوه اختصاص یافته است تا پایان سال عملیاتی و اجرایی شود.

مقدم بیان کرد: در اجرای پروژه‌های از محل اعتبارات نفت، از سوی متولیان نفت اعلام شده است، اعتباری که برای پروژه ها اختصاص می دهیم باید به اتمام برسد در حالی که با  این ارقام و اعداد میسر نیست و از نماینده مجلس انتظار داریم این موضوع را موردتوجه قرار داده و پیگیری کند.

در این جلسه دهیاران مسایل و مشکلات خودرا مطرح کردند که اهم آنها بازنگری در طرح هادی روستایی و تامین بموقع اعتبارات جهت اجرای پروژه‌ها بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر