جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۴۴۵
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: امام جمعه زنجان کارمندان دولت را یکی از معضلات کشور در امر رعایت حجاب دانست و افزود: نکته جالب در این مورد آن است که همه این بانوان با گزینش انتخاب و با تایید مراجع ذیصلاح جذب شده‌اند.

به گزارش فکرشهر از فارس، جلسه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با نماینده ولی فقیه در استان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و اهداف پیش رو برگزار شد.

این مجمع که با هدف احصای مشکلات موجود در جامعه در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر به صورت کشوری تشکیل شده و شاخه‌های استانی و شهرستانی هم دارد که با جذب افراد به صورت سازمان‌های مردم نهاد در راستای کمک به احیای ارزش‌های جامعه اسلامی فعالیت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در این جلسه با بیان اینکه تعطیلی فریضه امر به معروف و نهی از منکر سابقه دیرینه دارد، اظهار کرد: اگر هم در این حیطه کاری انجام شده، به صورت سلیقه‌ای بوده و بر اساس مطالعه و برنامه‌محور نبوده است.

هدف قیام سیدالشهدا امر به معروف بود

آیت‌الله علی خاتمی با تاکید بر اینکه معمولا در جامعه به مسائل پیش افتاده توجه و از امور مهم و اصلی بازمانده‌ایم، افزود: یادمان باشد سیدالشهدا هدف از قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد.

امام جمعه زنجان کارمندان دولت را یکی از معضلات کشور در امر رعایت حجاب دانست و افزود: نکته جالب در این مورد آن است که همه این بانوان با گزینش انتخاب و با تایید مراجع ذیصلاح جذب شده‌اند.

وی حل معضل اشتغال از طریق استخدام را یکی دیگر از مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: دولت 20 برابر استاندارد دنیا کارمند دارد که یکی از موانع ایستایی امور است که خود نوعی منکر محسوب می‌شود، چرا که حقوق دریافتی این افراد بدون کارکرد وارد زندگی آنها می‌شود.

آیت‌الله خاتمی نبود تبیین را یکی دیگر از معضلات دانست و ادامه داد: بیش از دو سال است که دانش‌آموزان در مدارس حضور نداشتند و توسط فضای مجازی هدایت شده‌اند که نتیجه آن مشخص شده است که حرف نشنوی از والدین و معلم است.

وی به بی‌تفاوتی مردم نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تاکید کرد: تذکر منکر یک وظیفه عمومی است و در واقع قوام واجبات بر اساس امر به معروف و نهی از منکر است و وقتی نباشد امور دیگر هم نخواهد بود چنانکه روایت است که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود ظالمان بر آن‌ها مسلط شده و دعای مومنان هم مستجاب نمی‌شود.

آیت‌الله خاتمی یکی از دلایل سلب اعتماد عمومی را نتیجه بد جلوه دادن مدیران گذشته دانست و ادامه داد: مدیران جدید وعده بهشتی را داده‌اند که توان محقق کردن آن را نداشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه بر اساس اعلام مسؤولان 75 درصد دستگیر شدگان در حوادث اخیر کشور بیکار هستند، افزود: ارائه آموزش‌ها در فضای مجازی هم امور را مشکل کرده است.

وی به ناسازگاری‌های موجود در جامعه اشاره و تصریح کرد: منشاء خیلی از مشکلات ترک امر به معروف و نهی از منکر است و بر اساس آیه قرآنی اصلاح امور باید از خود فرد آغاز شود.

عامل بروز مشکلات باید ریشه یابی شود

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه حوادث اخیر نخستین آن نبوده است، ادامه داد: با پایان حوادث نباید فکر کرد موضوع تمام شده در حالیکه باید به جای معلول باید به فکر حل علت بود و اگر باز هم به دنبال حل مسائل نباشیم باز هم تکرار خواهد شد.

امام جمعه زنجان با دعوت نیروهای حزب‌الهی به همگرایی و مودت گفت: بر اساس روایات رسیده از ائمه، شیعیان نباید با همدیگر اختلاف کنند و باید با همدیگر مودت و معاشرت داشته باشند بدانید گناه برخی از منکرات دامن یک ملت را خواهد گرفت کما اینکه سقوط اخلاقی و سوءظن داشتن از بزرگ‌ترین منکرات است.

وی با تاکید بر اینکه دلش برای ضد انقلاب و غیرمسلمان نمی‌سوزد، ادامه داد: حرف من با متدینین و مسلمانان است، چرا که اگر هوا آلوده شد، آسیب آن متوجه همه خواهد بود ولی گویا هنوز دردمان نیامده است.

آیت‌الله خاتمی به تلاش شبانه‌روزی رئیس‌جمهور اشاره و تصریح کرد: ای کاش همه هیأت دولت رئیس‌جمهور را در پیگیری امور همراهی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و با بیان اینکه به هیچ وجه در عزل و نصب‌ها دخالت نکرده و نمی‌کند، افزود: اما شاهد نتیجه برخی از انتصابات هستم.

وی تربیت نیرو را از الزامات اداره کشور در هر ارگانی دانست که در مقطعی در استان عملیاتی هم شده بود اشاره کرد و گفت: انتصاب مدیران غیرمتخصص از منکرات است و برای اعضای مجمع که درد و دلسوزی دارید آرزوی موفقیت دارم.

مجمع به صورت مردم نهاد اداره می‌شود

همچنین دبیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با تشریح سابقه فتنه‌ها در کشور از سال 78 تا کنون گفت: دشمن در هر برهه‌ای یک دلیل را عامل فتنه قرار داد و در این مرحله موضوع ارزش‌های اسلامی را هدف قرار داده و این اغتشاش را به راه انداخت هر چند اگر این هم نمی‌شد، عامل دیگری را بهانه می‌کردند.

عباس بابایی بر لزوم اتخاذ تدابیر جدید برای مقابله با بحران‌سازی‌ها تاکید کرد و افزود: هر چند آمار همراهی کنندگان با فتنه‌های ایجاد شده زیاد نیستند، ولی باید راه‌کاری پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی و دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع همگانی است، ادامه داد: مردم به مردم، مردم به دولت و دولت به مردم حوزه‌هایی هستند که مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در صدد کار بر روی آن‌ها است.

دبیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان حفظ، ارتقا و تبیین ارزش‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه تلاش‌ها برای تحقق جامعه اسلامی است که شائبه دولتی بودن آن هم متصور نباشد.

وی به راه‌اندازی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان از سال گذشته اشاره کرد و افزود: این مجمع استانی است و 80 نفر عضو رسمی در شهرستان داریم و فعالیت مجمع در سایر شهرستان‌ها هم بعد از تاسیس آغاز خواهد شد.

دبیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان مردم نهاد بودن مجمع را از ویژگی‌های آن عنوان و تصریح کرد: در این مجمع امور به صورت کانالیزه ارائه خواهد شد و امر حجاب و عفاف از جمله موارد مورد تاکید است که دشمن به صورت علنی وارد این حوزه شد.

وی فساد در همه ابعاد را از دیگر موضوعات مورد توجه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: تقویت اطلاعات خام موجود در این حیطه به پیشبرد اهداف کمک شایان توجهی خواهد کرد.

بابایی تاکید کرد: دستگاه‌های فساد ستیز استان در مبارزه با این مقوله می‌توانند روی کمک مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر حساب کنند.

دبیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان به تشکیل اتاق‌های فکر متنوع اشاره و تصریح کرد: دشمن با همه توان وارد گود شده و ما نیازمند کمک و تقویت در این حوزه هستیم، ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌هایی با ارگان‌ها و نهادها منعقد شده، چرا که با دیدگاه مردمی در پیشبرد امور بهتر عمل خواهد شد.

وی گزارش‌های ارائه شده توسط ارگان‌ها را اغلب فرمالیته عنوان کرد و گفت: ما درصدد احصای دقیق این گزارش‌ها هستیم تا صحت و سقم آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

بابایی با بیان اینکه با وجود همه تلاش‌ها موفق به تامین مکانی برای استقرار مجمع نشده‌ایم هر چند پیشنهاد تامین این مکان توسط خیران وجود دارد، ادامه داد: مطالب مطرح شده، نمی‌تواند مانع فعالیت مجمع شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر