پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۵۷۹
دوشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۳

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: هرگونه همایش و گردهمایی در سطح بزرگ تا کنترل کامل بحران بیماری‌های حاد تنفسی در شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد بنافی ظهر دوشنبه در نشست مقابله با بیماری‌های حاد تنفسی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه بهداشت و درمان و مراکز درمانی شهرستان که در خط مقدم مبارزه با این بیماری ایفای نقش می‌کنند، اظهار داشت: شرایط کنونی که در آن قرار داریم، شرایط ویژه‌ای است و به گفته متخصصین حوزه بهداشت و درمان، هم‌زمان با سه بیماری تنفسی، کووید ۱۹، سرماخوردگی و آنفلوانزا مواجه هستیم.

فرماندار دشتستان تصریح کرد: باید بتوانیم با مدیریت و استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌هایی که در شهرستان داریم از این بحران و شرایط خاص بیماری‌های حاد تنفسی عبور کنیم.

بنافی ادامه داد: بر اساس شواهد و آمارهای موجود در مراکز درمانی، بیشترین گروه سنی که دچار بیماری‌های حاد تنفسی شده‌اند، کودکان یا همان دانش‌آموزان هستند.

وی بیان کرد: باید اصول کنترل و پیشگیری را از سطح مدارس شروع کنیم و سطح تماس دانش‌آموز بیمار را با سایر هم‌کلاسی‌هایش کمتر کنیم.

فرماندار دشتستان گفت: رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش و مدیران مدارس طی ابلاغی که توسط فرمانداری به آن‌ها ارسال می‌شود، با اقناع والدین از ورود دانش‌آموزان بیمار بدون در نظر گرفتن گواهی پزشک تا ۷ روز (بهبودی کامل) به مدارس جلوگیری کنند و مدیران مدارس باید بر این روند نظارت جدی داشته باشند.

بنافی همچنین اظهار کرد: ارزیابی بهداشتی از مدارس طبق چک‌لیست وزارت بهداشت از مدارس شهرستان توسط شبکه بهداشت و درمان در حال اجرا است و نتایج این ارزیابی‌های بهداشتی می‌بایست روزانه به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ارسال شود و همه مدیران مدارس ملزم به پیگیری تا مطلوب شدن وضعیت کنونی هستند.

استفاده از ماسک در تمامی مراکز آموزشی

وی همچنین تأکید کرد: استفاده از ماسک در تمامی مراکز آموزشی، اعم از مدارس و دانشگاه‌ها الزامی است، رؤسای آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها باید بر این روند نظارت جدی داشته باشند و دانشجویان خوابگاهی که درگیر این بیماری تنفسی می‌شوند باید به مدت هفت روز جداسازی شوند.

بنافی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری‌های تنفسی هرگونه تجمعات، گردهمایی و همایش در سطح بزرگ که می‌تواند باعث تکثیر و شیوع بیشتر این بیماری شود در مراکز آموزشی، فرهنگی و ورزشی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی همچنین تأکید کرد: بخشداران و مدیران اجرایی شهرستان این مهم را جدی بگیرند و همچنین بر استفاده کارکنان مجموعه خود از ماسک نظارت داشته باشند.

بنافی بابیان اینکه هرگونه تغییر رفتار و ارتقای آگاهی با کار فرهنگی انجام می‌شود، افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان در خصوص استفاده گروه‌های سنی، بخصوص کودکان از واکسن کووید و آنفلوانزا یک پوستر اطلاع‌رسانی طراحی و ضمن انتشار در گروه‌های مجازی شهرستان در چندین بیلبورد در سطح شهر با همکاری شهرداری نصب کنند.

فرماندار دشتستان ضمن تشکر از تلاش‌های مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی در ارائه خدمات به مردم در ساعات مختلف شبانه‌روز در این ایام، گفت: مدیران درمانگاه‌های امام موسی کاظم (ع) و درمانگاه شبانه روی فرهنگیان تمامی ظرفیت‌ها و امکانات خود برای ارائه خدمات بیشتر و تخصصی به مردم شریف دشتستان استفاده کنند و برای مرتفع کردن مشکلات کنونی خود با مدیران شبکه بهداشت و درمان و فرمانداری نشست‌هایی برگزار کنند.

بنافی در خصوص کمبود سرم و دارو در داروخانه‌های شهرستان گفت: قبل از شیوع این بیماری با استانداری و معاونت غذا و دارو استان پیگیری‌های در این خصوص داشته‌ایم و با توجه به اینکه این کمبود دارو کشوری است، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان دشتستان پیگیری‌های لازم و اقداماتی برای رفع این مشکل انجام داده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر