پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۶۴۵
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

فکرشهر: سخنگوی اقتصادی دولت گفت: امروز ادعا نمی‌کنم که صددرصد سیاست‌ها منطبق با نقشه راه است اما می‌توانیم بگویم دستگاه‌ها حداکثر پای‌بندی نسبت به نقشه راه را دارند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایلنا، سید احسان خاندوزی در نشست خبری خود با بیان اینکه دولت سیزدهم تلاش کرده در کنار اصلاح سیاست‌های اقتصادی از اقدامات شتاب‌زده پرهیز کند، گفت: سعی داریم بخشی از اعتماد از دست رفته فعالان اقتصادی نسبت به دولت را بازگردانیم.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: امروز ادعا نمی‌کنم که صددرصد سیاست‌ها منطبق با نقشه راه است اما می‌توانیم بگویم دستگاه‌ها حداکثر پای‌بندی نسبت به نقشه راه را دارند.

وی افزود: هر چند آمار رشد اقتصادی و تولید ما برای فصل تابستان ارائه نشده است اما امیدواریم در فصل تابستان ۱۴۰۱ شاهد رشد اقتصاد و تولید باشیم، میزان تولید رشد صنایع در خرداد، تیر و مرداد ۶/۸، ۵/۷ و ۶/۵ بوده است. تورم که در شهریور سال قبل بیش از ۸۱ درصد بود امسال به ۴۲ درصد رسیده است.

خاندوزی عنوان کرد: تعداد جمعیت فعال اقتصادی ۲۸۰ هزار نفر افرایش داشته است و تعداد شاغلین اقتصادی در کشور به ۲۶ میلیون و ۱۱۲ هزار نفر رسیده است. افراد دارای شغل هم ۳۷۲ هزار نفر افزایش جمعیت داشته‌‌اند که تعداد کل شاغلین به ۲۳ میلیون و ۷۸۸ هزار نفر رسیده است. جمعیت بیکاران بالای ۱۵ سال و دارای مدارک دانشگاهی از یک میلیون و ۱۱۲ هزار نفر به ۹۵۵ هزار نفر رسیده است. در بخش کشاورزی ۳۰۰ هزار نفر شغل خود را از دست داده‌‌اند و در مقابل در بخش صنعت با افزایش ۱۱۲ هزار نفری شاغلین در این بخش و ۵۴۶ هزار نفر در بخش خدمات مواجه بودیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر