جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت:تاکنون دو هزار و 500 کشتی تجاری و نفت کش به وسیله ناوگروههای نیروی دریایی در آبهای آزاد اسکورت شده اند.\n\nبه گزارش فکرشهر، امیر دریادار دکتر حبیب الله سیاری چهارشنبه شب درگفت وگو با خبرنگاران در بوشهر افزود: امروز براساس فرمان فرمانده کل قوا حضور نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد شامل اقیانوس هند، باب المندب ، دریای سرخ، مدیترانه، چین و اقیانوس آرام الزامی است و هرجا ماموریت و حضورمان را گسترش دادیم براساس این بوده که کشور ایران توانمند، صاحب علم، تجهیزات و قدرتمند است.
کد خبر: ۱۲۵۸۲
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۶

فکرشهر: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت:تاکنون دو هزار و 500 کشتی تجاری و نفت کش به وسیله ناوگروههای نیروی دریایی در آبهای آزاد اسکورت شده اند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، امیر دریادار دکتر حبیب الله سیاری چهارشنبه شب درگفت وگو با خبرنگاران در بوشهر افزود: امروز براساس فرمان فرمانده کل قوا حضور نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد شامل اقیانوس هند، باب المندب ، دریای سرخ، مدیترانه، چین و اقیانوس آرام الزامی است و هرجا ماموریت و حضورمان را گسترش دادیم براساس این بوده که کشور ایران توانمند، صاحب علم، تجهیزات و قدرتمند است.

\n\n

وی یادآورشد: با توجه به حضور ناوگروهایی نیروی دریایی ارتش در آبهای دور دست باید تجهیزاتمان به روز و آماده به کار باشند.

\n\n

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز نیروی دریایی ارتش در پرورش نیروی انسانی و ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز به تولید بومی رسیده است.

\n\n

سیاری ادامه داد: تکیه بر دانش بومی در پرورش نیروی انسانی، تجهیزات و قطعات توان مقابله با تهدید را افزایش می دهد و هر روز با آمادگی و انگیزه بالاتر در این خصوص تلاش می کنیم. 

\n\n

وی تصریح کرد: آمادگی های امروز نیروی دریایی ارتش وابسته به جایی نیست و به همین دلیل در شرایط تحریم نیز ما روی پای خود ایستاده و لطمه نمی خوریم.

\n\n

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآورشد:نیروهای مسلح که پیشرو دفاع از کشورند براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای مقابله با تهدید باید آمادگی لحظه ای داشته باشند.

\n\n

 

\n\n

وی یادآورشد: توسعه تجهیزات نیروی دریایی به معنی تعدی و تجاوز به مرزهای دیگران نیست بلکه تنها برای حفظ منافع و برقراری امنیت برای اقتصاد کشورمان است.

\n\n

سیاری گفت: ساخت ناوشکن ها در دستور کار نیروی دریایی است و با ساخت ناوشکن جماران این سیاست آغاز و بعد از آن ناوشکن دماوند و سهند و ناوهای دیگر و ساخت ناوهای موشک انداز در دستور کار است.

\n\n

وی تاکید کرد: استفاده از هر ناو موشک انداز و ناوشکن زیردریایی در حوزه مسوولیت نیروی دریایی برای دفاع از مرزهای آبی، حفظ منابع و منافع کشور در دریاست.

\n\n

سیاری گفت: روزی و لحظه ای نیست که ما در پی افزودن تجهیزات به روز دریایی نباشیم و اگر به تجهیزات امروز بسنده کنیم آسیب پذیریمان بالا می رود.

\n\n

وی تصریح کرد: مطابق با قوانین و مقررات بین المللی و براساس دستور و نیاز نیروی دریایی ارتش این حق را دارد که در همه اقیانوس ها و آبهای آزاد دنیا حضور داشته باشد.

\n\n

سیاری اضافه کرد: در همین راستا باتوجه به تجهیزات محور بودن نیروی دریایی و لزوم آماده به کار بودن تجهیزات باید کارکنان به طریقی در آماده نگه داشتن تجهیزات عمل کنند که کمترین هزینه را در برداشته باشد.

\n\n

وی گفت: عمر دهی انقلابی به تجهیزات موجود در راستای اجرای تدبیر رهبرمعظم انقلاب اقدام دیگری است که از سوی کارکنان این نیرو اجرا می شود که این امر 

\n\n

تحریم ها را ناچیز می کند.

\n\n

سیاری یادآور شد: اقدام مهم تعمیر، نگهداری، آماده به کاری و نوسازی تجهیزات که متکی به خود و درون زا است درنیروی دریایی ارتش درحال انجام است.

\n\n

وی همچنین با اشاره به شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت گفت: خوشبختانه این همدلی و همزبانی دولت و ملت و نیروهای مسلح در کشور وجود دارد.

\n\n

سیاری در خصوص جابه جایی پادگانهای نظامی نیز گفت: آنچه باعث آبادانی یک منطقه می شود وجود پادگانهاست بنابراین این طور نیست که پادگانها یک چیز زیادی هستند.

\n\n

وی تصریح کرد: پادگانها محل و مامن رزمندگانی است که امنیت کشور را برقرار می کنند و نگاهمان را باید در این خصوص عوض کنیم.

\n\n

سیاری اضافه کرد: به دلیل قداست پادگانها است که وقتی مساله بازدید از مراکز نظامی مطرح می شود همه ملت، رهبر معظم انقلاب و مسوولان اجازه این کار را نمی دهند.

\n\n

وی با بیان اینکه براساس قانون ،پادگانهای نظامی باید در بیرون شهرها باشند یادآور شد: با این وجود امروز با گسترش شهرها پادگانها به شهرها متصل شدند و با برنامه ریزی منظمی که وجود دارد براساس نیاز این جا به جایی ها انجام می شود.

\n\n

سیاری گفت: ماموریت هر کدام از نیروهای مسلح تعریف شده ولی همه نیروهای مسلح در کنار هم به قدرت هم رزمی همدیگر اضافه می کنند و این اتحاد و همدلی توان کشور را برای دفاع از دریا بالا می برد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر