پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گزارش اختصاصی «فکرشهر» از نشست شورای اسلامی شهرستان دشتستان
فکرشهر: یکی از چالش های شوراها ضعیف بودن مصوبات است/ مطالبه گری توسط شوراها در راه درست انجام شود نه انتشار بیانیه در فضای مجازی/ اولویت حاکمیت، ساخت مسکن است/ به من می‌گویند چرا فلان مسوول را عزل نمی‌کنید و یا فلانی را پست نمی‌دهید/ به سمت پروژه‌های زیرساختی بروید/ امسال، ما تنها شهرستان استان بوشهر بودیم که وارد چالش آبی نشدیم/ در بخش درمان، تمرکز خود را روی درمانگاه ها گذاشته ایم/ سه برابر شدن اعتیارات شهرداری ها و دهیاری ها...
کد خبر: ۱۲۵۸۲۵
پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: نخستین نشست دومین سال شورای اسلامی شهرستان دشتستان چهارشنبه شب ـ ۴ آبان ماه ۱۴۰۱ ـ در حالی در برازجان برگزار شد که هر یک از حاضرین از نفاط مختلف شهرستان، مسایل و مشکلاتی از شهر، روستا یا بخش خود را مطرح و برای حل آن ها چاره جویی کردند.

شرایط کشور در وضعیت انتظامی است 

به گزارش «فکرشهر»، فرماندار شهرستان دشتستان در این نشست اظهارداشت: شوراها نوک پیکان ارتباط مردم با مسوولین هستند و اجازه نمی‌دهند که چالش های شهر به شهرستان و یا از شهرستان به استان برسد و مانند تاروپود قالی است که نمی‌گذارد گسست ایجاد شود.

«احمد بنافی» گفت: شرایط کشور در وضعیت انتظامی است و این پروژه ای بزرگ است و در جنگ روایت ها متاسفانه دشمن پیشی گرفته است و یک ادراک نادرست از روایتی نادرست در ذهن مردم درست شده است.

وی ادامه داد: نظام در حق مردم بسیار شفاف عمل کرده ولی روی ذهن جوانان ما که جنگ را درک نکرده، تاثیر غلط گذاشته و گفته اند که جمهوری اسلامی نمی خواهد مشکلات را حل کند. در ذهن جوانان ما اول ذائقه زدایی کرده و بعد ذائقه گذاری کرده اند تا فرهنگ را از بین ببرند و همه باید ورود کنیم.

یا نباید مسوولیت قبول می‌کردیم یا حالا که ورود کرده ایم باید ضربه گیر نظام باشیم 

بنافی با بیان این که «ما باید هزینه بدهیم»، افزود: یا نباید مسوولیت قبول می‌کردیم یا حالا که ورود کرده ایم باید ضربه گیر نظام باشیم. دشمن جوانان ما را وارد میدان کرده و از این راه می خواهد گسست قومی بین مردم ایجاد کند و برای اقوام مختلف ایرانی برنامه داشتند و دارند؛ چون ما داریم به سمت قله می‌رویم و مسیر رو به جلو بود و دولت داشت از کمند تحریم های آمریکا خارج می‌شد و نباید اجازه دهیم که نقشه دشمن عملی شود.

فرماندار دشتستان ادامه داد: شما نمایندگان مردم در شوراها باید تبیین و روشنگری انجام دهید و به مردم بگویید که چگونه در حال تاثیر بر روی اذهان جوانان ما هستند و این جهادی اکبر است.
بنافی اظهارداشت: خدمت رسانی در جمهوری اسلامی مبتنی بر عدالت است و نمونه آن رساندن خدمات به دورافتاده‌ترین نقاط است که امروزه شاهد آن هستیم.

یکی از چالش های شوراها ضعیف بودن مصوبات است 

فرماندار دشتستان بیان داشت: مطالبه گری برای شوراها یک امر طبیعی و لازم است اما باید در مسیر درست و برنامه محور انجام شود و یکی از چالش های شوراها ضعیف بودن مصوبات است که باید مبتنی بر قانون باشد تا رد نشوند.

وی ادامه داد: از شوراها انتظار می‌رود ابتکار عمل داشته باشند چرا که  توان فرمانداری تاحدی است و برای حل پاره ای از مشکلات نیاز به مراجعه به فرمانداری نیست و با خلاقیت می‌توان آنها را حل کرد؛ شوراها به صورت تخصصی کار را جلو ببرند و هر کدام از اعضا موردی را به صورت تخصصی بررسی کرده و آن را پیگیری کنند.

اولویت حاکمیت، ساخت مسکن است/ به من می‌گویند چرا فلان مسوول را عزل نمی‌کنید و یا فلانی را پست نمی‌دهید 

احمد بنافی افزود: اولویت حاکمیت، ساخت مسکن است و مثلا در شهر کلمه، چون هیچکس حاضر به واگذاری یا فروش زمین نشد، ما از زمینی که متعلق به دستگاه ها است استفاده کردیم و حتی با این وجود نیز پس از پایان کار، تعداد کمی از جوانان کلمه بدون خانه می‌مانند؛ البته مورد مشابه در شهرهای وحدتیه و شبانکاره نیز وجود دارد.

فرماندار شهرستان دشتستان بیان داشت: به من می‌گویند چرا فلان مسوول را عزل نمی‌کنید و یا فلانی را پست نمی‌دهید؛ باید بگویم که ضوابط کار اجازه نمی‌دهد فردی را بدون استخدام و یا موارد دیگری که در قانون آمده است عزل و نصب و استخدام کرد.

دشتستانی های خارج از کشور را که حاضر به سرمایه‌گذاری هستند، شناسایی کرده و به ما معرفی کنید

وی درباره سرمایه گذاری در دشتستان نیز گفت: ما دنبال سرمایه‌گذار هستیم و از شما می‌خواهم دشتستانی های خارج از کشور را که حاضر به سرمایه‌گذاری هستند، شناسایی کرده و به ما معرفی کنید تا ما روند کار آنها را تسهیل کنیم.

احمد بنافی ادامه داد: از آنجا که چالش های اجتماعی مانند قتل و خودکشی در شهرستان زیاد شده است، چالش های اجتماعی شهر خود را پیدا کرده و برای حل آن پیشنهادات خود را مطرح کنید.

سه برابر شدن اعتبارات شهرداری ها و دهیاری ها/ به سمت پروژه‌های زیرساختی بروید

فرماندار دشتستان این را هم گفت که «با پیگیری های انجام شده اعتبارات شهرداری ها و دهیاری های شهرستان از دوهزار میلیارد تومان به شش هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است» و افزود: از شهرداران و دهیاران خواسته ایم که پروژه‌های خود را اعلام کنند که تاکنون موارد خوبی نیز رسیده است و باید به سمت پروژه‌های زیرساختی بروید.

امسال، ما تنها شهرستان استان بوشهر بودیم که وارد چالش آبی نشدیم 

او گفت: امسال علی رغم تمام سختی ها وارد تنش آبی نشدیم و این حاصل پیگیری جدی بود و شانسی نبود و من برای هزار متر آب بارها دعوا کرده ام تا آب وارد شهرستان شود و ما تنها شهرستانی بودیم که وارد چالش نشدیم.

احمد بنافی ادامه داد: در حوزه آب به طور جد پیگیر سد دالکی هستیم تا به اتمام برسد و اولویت شهرستان دشتستان و استان بوشهر است و با افتتاح آن مشکل آب شرب شهرستان دشتستان و همچنین مشکل آبیاری نخیلات به طور کامل حل خواهد کرد و این سد آینده دشتستان است.

وی بیان داشت: در سه نقطه از شهرستان برای برق مشکل داریم که برای این سه نقطه، زمین را که بزرگ ترین مشکل بود حل کرده ایم و به زودی روند ساخت آغاز خواهد شد تا مشکل برق و افت فشار حل شود و در بخش آموزش و پرورش نیز، ۵۷ مدرسه کم داریم که علی رغم افزایش بودجه سه برابری این اداره از طرف ما باز هم مشکلات کمبود کلاس وجود دارد.

در بخش درمان، تمرکز خود را روی درمانگاه ها گذاشته ایم

فرماندار دشتستان درباره وضعیت درمان شهرستان نیز اظهارداشت: در بخش درمان، ما تنها یک بیمارستان داریم که آن هم توانایی خدمت رسانی به ۵۰۰ هزار نفر که شامل سیصد هزار نفر مردم شهرستان و دویست هزار نفر مردم شهرستان و استان همجوار می‌شود را ندارد و به همین دلیل تمرکز خود را روی درمانگاه ها گذاشته ایم.

وی ادامه داد: مشکل اصلی بیمارستان گنجی برازجان، اورژانس بود که برای رفع آن ۲۵ میلیارد تومان بودجه گرفته ایم و کمبود پزشک آن را نیز می‌خواهیم حل کنیم و درباره بیمارستان ۱۷ شهریور، مصوبه سفر رییس‌جمهور آن ضعیف بود که در صدد رفع آن هستیم و فاز اول آن تقریبا در حال پایان است و بقیه را پس از رفع نواقص مصوبه ریاست‌جمهوری، تکمیل خواهیم کرد.

بودجه مساجد و حسینیه ها را سه برابر کرده ایم

این مسوول دولت سیزدهم در شهرستان دشتستان، درباره احداث مسکن نیز گفت: در نهضت ملی مسکن، تاکنون برای احداث بیش از ۴۵۰۰ واحد مسکونی زمین داریم و در چند شهر مشکل داریم که آن هم در حال رفع مشکل هستیم و بودجه مساجد و حسینیه ها را سه برابر کرده ایم که باز هم کم است و باید بیشتر شود.

بنافی این را هم گفت که «طرح تحول آبیاری نخیلات که آینده کشاورزی دشتستان است را به طور جدی پیگیر هستیم تا حل شود».

او اضافه کرد: نظارت کیفی بر روی پروژه های ادارات، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها رو آغاز کرده ام و آن را به طور جدی پیگیری خواهم کرد. 

وی بیان داشت: فرمانداری را خرج مسائل سیاسی نکرده ام و معاونین خود را از بهترین نیروهای انقلابی انتخاب کرده ام و در بخشدارها و روسای اداراتی که منصوب کرده ام نیز جریانات انقلابی را در نظر گرفته ام اما در هیچ محفل سیاسی و یا در خانه ای که بحث سیاسی بوده و انتخاباتی، ورود نکرده ام و اگر کسی سراغ دارد بگوید.

مطالبه گری توسط شوراها در راه درست انجام شود نه انتشار بیانیه در فضای مجازی

به گزارش «فکرشهر»، معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری دشتستان نیز در این نشست گفت: انتظار داریم در بحث نشاط اجتماعی، شوراها از برنامه های فرهنگی حمایت کرده و آن را تقویت نیز کنند.

«مصطفی بارگاهی» افزود: ما هم معتقدیم مشکلات وجود دارد اما باید مطالبه گری توسط شوراها در راه درست انجام شود نه انتشار بیانیه در فضای مجازی.

وی اضافه کرد: امروز با توجه به مشکلات موجود انتظار داریم مساعدت و پشتیبانی از گشت های رضویون صورت بگیرد تا شاهد مشکلات کمتری باشیم.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری دشتستان نیز اظهارداشت: شوراها باید نظارت بر اجرای قانون داشته باشد و نه باید نظارت بی خاصیت داشته باشد و نه فراتر از قانون عمل کند و براساس همین کتاب قانونی که موجود است، عمل کنند.

«عباس دهقان» اضافه کرد: در سطح شهرها و روستاها تلاش کنید تا رفع موانع تولید صورت بگیرد و هر جایی که نیاز داشت در فرمانداری به این امر کمک خواهیم کرد.

رییس شورای اسلامی شهرستان دشتستان نیز در این نشست گفت: این جلسه، اولین جلسه شورا در سال دوم است و از این پس جلسات را در شهرها و بخش های مختلف شهرستان برگزار خواهیم کرد.
«محراب بنافی» افزود: امیدوارم با توجه به این که بودجه خوبی در حال ورود به شهرستان است، بتوانیم مشکلات بخش ها را بررسی کرده و آنها را حل کنیم.

به گزارش «فکرشهر»، حاضرین نیز مسایل و مشکلاتی از شهر، روستا یا بخش خود را مطرح یا پیشنهاداتی دادند و در پایان، فرماندار شهرستان دشتستان آخرین خبرها از پیگیری مشکلاتی را که توسط اعضای شورای شهرستان مطرح شد، عنوان کرد. 

«مرتضی قدوسی»، شهردار برازجان:

ـ تامین بودجه شوراها در شهرها و روستاها بر عهده شهرداران و دهیاران است و برای تسهیل در این امر مصوبه انجام شده که منتظر نهایی شدن است تا ۱۰ درصد از ارزش افزوده به شوراهای شهرستان و شورای عالی استان برسد تا مشکلات مالی شوراها حل شود.

ـ شورای شهرستان عصاره شوراها است که امیدواریم با درایت خود مشکلات را حل کنند.

«مهدی بهبهانی»، عضو شورای شهر برازجان:

ـ چون اکثر مسوولین در شهر برازجان حضور داشته و بر مشکلات واقف هستند، وقت را به دیگران می‌دهم فقط با توجه به مبالغ بسیار خوبی که قرار است به زودی به شهرستان تزریق شود، امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی در سطح شهرهای دشتستان باشیم.

حجت الاسلام «سید باقر حسینی»، عضو شورای شهر وحدتیه:

ـ در طول یک سالی که در خدمت همکاران بودم در سمت رییس، یکی از مشکلات ما عدم ثبات و استقرار مدیریت در شهرستان خصوصا فرماندار بود.

ـ از مشکلات بخش سعدآباد، راه ارتباطی وحدتیه به سعدآباد است که شروع شده ولی باید تسریع در آن صورت بگیرد.

«خداکرم روشن صفت»، عضو شورای شهر آب پخش:

ـ پیشنهاد دارم شورای شهرستان در طول سال در هر ماه به یک بخش برود و مشکلات آنها را جمع‌آوری کرده و دفعه بعد با حضور مسوولین مربوطه مشکلات در همان بخش بررسی و حل شود.

ـ پیشنهاد دیگر این که جلسه ای با حضور شهرداران شهرستان تشکیل شده و طبق قانون، هزینه شورای شهرستان پرداخت شود.

«سیدمحمد حسینی»، عضو شورای روستای راهدار:

ـ شورای شهرستان دشتستان حدود ۱۰ میلیون تومان بدهی از سال ها پیش دارد که باعث بسته شدن حساب شورا شده و مستلزم پرداخت است.

«محمد دهدشتی»، عضو شورای شهر شبانکاره:

ـ از مهمترین مشکلات بخش شبانکاره، موارد درمانی است که علی رغم پیگیری‌های فراوان حل نشده که امیدواریم با پیگیری فرماندار حل شود.

«امراله جوکار»، عضو شورای شهر تنگ ارم:

ـ مشکلات بخش ارم و شهر تنگ ارم بسیار زیاد است که برخی از آن شامل راه و بهداشت است که از بس گفته شده دیگر جایی ندارد.

ـ احتیاج به طرح‌های آبخیزداری باید مد نظر باشد.

ـ  تنگ ارم روستایی است که بزرگ شده و شهرسازی در آن دیده نمی‌شود، نیاز به دادسرا و...، از دیگر نیازهای بخش ارم است.

«ابوالقاسم کهن»، عضو شورای شهر سعدآباد:

ـ روشنایی راه های سعدآباد، عدم احداث بلوار در مسیر سعدآباد تا آب پخش، عدم وجود درمانگاهی در خور شأن مردم سعدآباد از مشکلات مردم شهر سعدآباد است.

«اسفندیار عباسی»، عضو شورای شهر آب پخش:

ـ ورودی به شهر آب پخش از مهم ترین مشکلات است که پس از شروع به کار تصادفات بیشتر شده و پیمانکار نیز به دلیل عدم پرداخت مطالبات کار را جلو نمی‌برد.

ـ مغازه و مواردی خلاف قانون در حریم راه در حال احداث است که باید هر چه سریع تر فکری برای آن کرد.

ـ مشکل آب، مسائل مربوط به ساخت و سازها، ایجاد فضایی برای پارک بانوان که متاسفانه مخالفانی دارد، از دیگر مشکلات بخش آب پخش است.

«سید یوسف بزرگی»، عضو شورای شهر بوشکان:

ـ در جلسه قبل نیز مشکلات گفته شد و جناب فرماندار هم یادداشت کردند اما گفتن مشکلات به این شکل فایده ندارد و مسوولین اجرایی قول هایی می‌دهند اما به آن عمل نمی‌کنند و این تنها بی اعتمادی مردم نسبت به ما را ایجاد می‌کند.

ـ پوسته مسوولین انقلابی روی کار آمده اما در پایین مسوولین دولت قبل هستند و از فرماندار انتظار داریم کارها را حتی با فشار از مسوولین بخواهند که انجام شود.

ـ بحث درمان دیگر مشکل بخش بوشکان است که مردم با آن درگیر هستند و برای مریضی باید در ساعت اداری بیمار شوی وگرنه خدماتی پس از ساعت اداری به مردم داده نمی‌شود.

«ملاکی»، عضو شورای بوشکان:

ـ مشکلات بخش بوشکان زیاد است که از جمله آن می‌توان به زمین های مردم و منابع ملی، بحث آسفالت راه و روشنایی مسیرها، مسیر تردد مردم به مرکز شهرستان و سایر نقاط، مراکز بهداشتی و نداشتن راننده آمبولانس در مواقع اورژانسی، مشکلات آب و کم کاری مسوولین مربوطه و نداشتن تعاونی مرزنشینان اشاره کرد.

«عباس تدین»، عضو شورای شهر دالکی:

ـ بر اثر زلزله سال 1392، چشمه آب دالکی قطع شد که از آن روز به بعد، حدود ۲۰هزار نخل برای آبیاری دچار مشکل شده اند که پیگیری هایی انجام شده و جا دارد بررسی بیشتری شود تا کارها صورت گیرد.

«رضا متولی»، عضو شورای شهر کلمه:

ـ آب از بزرگ ترین مشکلات شهر کلمه است و پیمانکار آن تاکنون هیچ کاری انجام نداده است.

ـ پارک شهدای کلمه که مقبره شهدای گمنام است، دچار مشکل شده و علی رغم استعلام های قبل، اکنون مدعی شخصی پیدا کرده است.

ـ دیگر مشکل این است که اداره راه و شهرسازی روی زمینی که برای ورزش مردم است دست گذاشته و میخواهد آن را به نهضت مسکن ملی تبدیل کند.

نظرات بینندگان
جمشید
|
-
|
پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۹
ضمن تشکر از کار کردن این خبر به شکل حرفه ای از تلاش های جناب فرماندار و دانشگاه های آزاد پیام نور علمی کاربردی کشاورزی و همه خدمتگذاران و مسئولین اجرایی و آموزشی و درمانی و منتخبین مردم بسیار سپاسگزاریم.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر