پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۹۰۸
جمعه ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۷

فکرشهر: امام جمعه قم گفت: ملت هوشیار ایران « فَزادَهُمْ إِیماناً» هستند و امروز دشمن بداند در برابر همه شیطنت‌ها، دسیسه‌ها و توطئه‌ها به فضل الهی بر ایمان، استواری و استقامت ملت و تلاش برای پیشرفت افزوده خواهد شد و شما نمی‌توانید قدمی به سوی جلو بردارید.

به گزارش فکرشهر از فارس، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم در مصلای قدس، با اشاره به اینکه وظیفه اخلاقی انسان است که عفو، گذشت و مهربانی را در جامعه ترویج دهد، اظهار کرد: توجه به سلسله اخلاقی اسلام در همه اجتماع‌ها به ویژه اجتماع خانواده مورد تاکید است.

وی با تاکید بر اینکه رفتارهای خوب پدر و مادر بازتابی تاثیرگذار در رفتار فرزندان دارد، اضافه کرد: عملکرد خوب اخلاقی پدر و مادر در اکرام، احسان و نیکی با فرزندان موجب تربیت درست فرزندان می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه کودکان آیینه رفتار والدین هستند، اظهار کرد: ارتباطات و تعاملات رسول خدا(ص) با حسنین (ع) و همه کودکان و نوجوانان مدینه الگو و سرمشقی برای همه کسانی است که تربیت نسل آینده را بر دوش دارند.

وی خاطرنشان کرد: تربیت درست، جامع و صحیح نسل نو و جوان قطعا با نگاه به اخلاق نیکوی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) رقم زده می‌شود.

اعرافی در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه قم، همگان را به صبر، تقوا، پایداری و مقاومت دعوت کرد و گفت: هفته بسیج دانش‌آموزی را گرامی می‌داریم و درود می‌فرستیم به ارواح پاک دانش آموزان شهید از شهید فهمیده تا هزاران شهید نوجوان و جوان که در انقلاب اسلامی نقش مهمی را بر عهده داشتند.

*مسئولان برای بازسازی فرهنگ بسیجی کوشش کنند

وی ضمن تقدیر از همه کسانی که برای نظام تعلیم و تربیت کوشش دارند، عنوان کرد: راه حل مشکلات ما در گرو زنده شدن روحیه بسیجی است که این روحیه و فرهنگ بسیجی انقلاب شکوهمند را به وجود آورد و ایران را در دفاع مقدس پیروز کرد و امروز در همه عرصه‌ها نیازمند این فرهنگ هستیم و مسئولان و مربیان در بازسازی فرهنگ بسیجی باید کوشش کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل تصریح کرد: قدرت و توانمندی کشور هم در گرو پدافند غیرعامل و هم در گرو آمادگی عمومی آحاد جامعه برابر حوادث و حملات است، همانطور که باید برای اقتدار نیروهای مسلح بکوشیم باید در تقویت پدافند غیرعامل نیز تلاش کنیم.

وی ادامه داد: قانون پدافند غیرعامل تکالیفی را برای همه به عنوان عناصر پدافند غیرعامل درنظر گرفته که راهنمای بزرگی است و باید به آن توجه شود.

اعرافی گفت: حادثه ناگوار، تلخ و الهام بخش شهادت جمعی از زائران حرم شاهچراغ(ع) موضوع سخن و مورد توجه است این حمله زشت تروریستی از چند منظر پیام داشت و ناگوار بود؛ شهادت زائران برای همه عالم ناگوار بود و در این تریبون خدمت رهبری، مراجع و همه مردم شهادت این زائران را تسلیت عرض می‌کنیم و برای آسیب دیدگان آرزوی سلامتی داریم.

وی با اشاره ه اینکه برخی از اقدامات مقدمه شد تا دشمن جرأت پیدا کند که حرمت یکی از حرم‌های اهل بیت(ع) را بشکاند، تصریح کرد: شکستن قداست یک حرم و پایگاه عبادت و معنویت آن هم در هنگام نماز و یورش بردن به نمازگزاران و عابدان یک جنایت بزرگ بشری است که به دست مزدوران رقم خورده و در این قصه درس‌های بزرگی نهفته است.

*وجود مشکلات و سختی‌ها قابل نفی نیست

امام جمعه قم گفت: ضمن اینکه کسی وجود سختی‌ها و مشکلات را نفی نمی‌کند و در برخی دوره‌ها اشکالات و ضعف‌هایی در پیگیری امور کشور در برخی از عرصه‌ها وجود داشته است اما نسل جوان امروز و جامعه بیدار نباید فراموش کند که ایران اسلامی قله‌های بلندی را فتح کرده است.

وی ادامه داد: ایران یک گفتمان جهانی را پایه‌ریزی کرده و قدرت نیروهای مسلح ایران یک قدرت منطقه‌ای و جهانی شده و اثرگذاری ایران در منطقه و مقابله ایران با هجوم داعش که امنیت عراق و منطقه را تهدید می‌کرد و جلوگیری از تجزیه عراق و پیشروی اسرائیل توسط سپاه قدس و حاج قاسم بخشی از عظمت ایران است که به دنیا نشان داد که می‌توان مقابل زور و قدرت ایستاد.

*عظمت ایران برای دشمن قابل تحمل نیست

اعرافی تصریح کرد: این عظمت برای دشمنان قابل تحمل نیست و ایران بارها به مرز تبدیل به قدرت بزرگ رسیده است و بیگانگان همان جا ضربه زدند و امروز از همان زمان‌هایی است که ایران دارای قدرت منطقه‌ای و نیروهای مسلح و امنیت بالاست و توانسته مقابل تحریم دشمن ایستادگی کند و این عظمت برای آمریکا اسرائیل و نوچه های ناچیز آن قابل تحمل نیست.

وی ادامه داد: مردمی که آن همه افتخار آفریدند باید بدانند که این عظمت امروز مورد تهدید قرار گرفته و این تهدید در حقیقت یک جنگ ترکیبی همه جانبه است و شناخت ما را هدف گرفته است که ابعاد سایبری، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: نفوذ کرده‌اند تا اصول انقلاب را از ذهن ما پاک کنند و در این بزنگاه تاریخی که همه دشمنان ایران گردهم آمده‌اند هوشیاری یک ملت ارزش بسیاری دارد و امروز این ملت باید بداند که دشمنان آمده‌اند تا عظمت ایران را در هم شکنند.

*استقامت ملت ایران برابر توطئه‌ها و دسیسه‌ها افزایش می‌یابد

وی ادامه داد: ملت هوشیار ایران «فزادهم ایمانا» هستند و امروز هم دشمن بداند در برابر همه شیطنت‌ها، دسیسه‌ها و توطئه‌ها به فضل الهی بر ایمان، استواری و استقامت ملت و تلاش برای پیشرفت افزوده خواهد شد و شما نمی‌توانید قدمی بر جلو بردارید.

اعرافی با اشاره به اینکه در هجوم همه جانبه دشمنان اسلام و ایران، امنیت ایران هدف گیری شده است، گفت: اگر پایه های این امنیت پایدار شکسته شود به دنبال آن همه اهداف دشمن محقق خواهد شد و جوانان ما این موضوع را می فهمند.

وی اضافه کرد: دشمن به دنبال تبدیل تفاوت‌ها به تعارض‌ها و تحریک علیه مقدسات و بهم ریختگی امنیت داخلی ایران است و بر این موضوع قسم خورده است، تا به امروز میلیاردها دلار هزینه کرده و همه بوق‌های تبلیغاتی را به کار گرفته و نوچه های ناچیز از جمله سلطنت طلبان و منافقان که از پنجه‌های آنان هنوز خون ملت ایران می چکد، به میدان آمده‌اند.

*نظام اسلامی برای فرزندان خود گوش‌شنوا دارد

اعرافی گفت: این خطر بزرگی است که ملت را تهدید می‌کند اما ملت ایستاده است و ما با فرزندان خود با مهر و محبت برخورد کرده و نظام اسلامی هم نسبت به آن‌ها گوش شنوا دارد و دولت برای رفع مشکل در تلاش است و عرصه برای شنیدن اعتراض‌ها فراهم است.

وی گفت: ملت ایران یک ید واحده و پیکر یگانه و مشت محکمی بر دهان دشمنان است، این ملت شانه به شانه هم دست به دست هم خواهند داد و در برابر دشمنان و دسیسه‌های آنان خواهند ایستاد و آ‌ن‌ها را در این کارزار شکست خواهند داد.

امام جمعه قم گفت: ملت بهانه به دست اختلاف انگیزها نخواهد داد اما برای دفاع از اسلام و کیان کشور استوار است و رهبری به ما آموختند که اقدام قاطع و یکپارچگی ملت در برابر دسیسه‌های امروز نیاز است و اقدام قاطع دستگاه‌های امنیتی و قوه قضاییه نیز خواسته ملت است.

*نمایان شدن پرچم‌های تجزیه طلبانه همه را آگاه کرده است

وی تصریح کرد: امروز که نتیجه حرکت‌های دشمن نمایان شدن پرچم‌های تجزیه طلبانه است همه آگاه و آشکار شده‌اند و صف فرزندان ما از دشمنان جدا شده است و ما از همه جوانان و نوجوانان خود استقبال می‌کنیم اما همه باید در برابر حریم شکن‌ها که عزت و عظمت ایران را هدف قرار داده‌اند ایستادگی کنیم.

اعرافی گفت: امروز با اقتدار در برابر شکستن وحدت و امنیت کشور ایستادگی می‌کنیم و دستگاه‌های تبلیغی، مردمی و فرهنگی به جهاد تبیین می‌پردازند تا همه آگاه شوند.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملل در وسط این همه معرکه عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) را محکوم کرده است، گفت: شما اگر بیدار بودید باید تحریم، منافقان و تروریست‌ها را محکوم می‌کردید، شما با چشم‌های خود دیدید که حاج قاسم شهید شد و گرگ‌ها به جان ملت ایران افتادند و امروز هم می‌بینید که منطقه در آتش فتنه‌های آمریکا و اسرائیل می‌سوزد و شما خاموش هستید اما جایی که می‌بینید دیگر راهی برایتان باقی نمانده موضع‌های خاصی می گیرید.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به سازمان ملل گفت: این را بدانید که ملت ایران راه نورانی اسلام و انقلاب اسلامی را با تکیه بر نیروی عظیم ملی و اقتدار نظام اسلامی ادامه خواهد داد و هرگز در برابر خون‌خواران عالم تسلیم نخواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر